کد خبر : 207380
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ - 04:52
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

رایزنی برای تامین آنتی‌بیوتیک مورد نیاز خوزستان / کمبود مقطعی سرم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از پیگیری برای تامین آنتی بیوتیک مورد نیاز خوزستان خبر داد.

رایزنی برای تامین آنتی‌بیوتیک مورد نیاز خوزستان / کمبود مقطعی سرم

دکتر رضا گنجی با اشاره به وضعیت کمبود آنتی بیوتیک اظهارکرد: نیاز دارویی آنتی بیوتیک خوزستان را به سازمان غذا و دارو اعلام کرده‌ایم و مدیر غذا و داروی دانشگاه نیز برای پیگیری تامین آنتی بیوتیک برای خوزستان، در تهران حضور دارد.

وی افزود: امروز یک محموله آنتی بیوتیک وارد خوزستان شده اما میزان آن نسبت به جمعیت کم است و پیگیری‌ها برای تامین بیشتر آنتی بیوتیک در حال انجام است. اینکه چه میزان از محموله ۵۰ تنی آنتی بیوتیک که امروز (۷ آبان‌ماه) به کشور وارد شده است، به خوزستان اختصاص داده شود نیاز به رایزنی دارد که در حال رایزنی هستیم که تا حد امکان نیاز خوزستان برطرف شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان غذا و دارو تا حدود ۱۰ روز دیگر وضعیت تامین آنتی بیوتیک به حالت عادی برمی‌گردد.

گنجی با اشاره به کمبود مقطعی سرم نیز بیان کرد: کمی با کمبود سرم مواجه هستیم که امیدواریم تا ۱۵ روز آینده این مساله نیز حل شود.

وی افزود: هر چه سرم وارد خوزستان شود اولویت توزیع با بیمارستان‌ها است و مشکلی خاصی در تامین سرم بیمارستان‌ها وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است