کد خبر : 207280
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - 13:19
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

سخنگوی حزب اتحاد ملت: وزارت کشور با بیانیه‌های سیاسی حزب اتحاد مشکل دارد

حسین نورانی‌نژاد سخنگوی حزب اتحاد ملت می‌گوید وزارت کشور اعلام کرده حزب مشکل تعداد حضور افراد در کنگره را دارد و به همین علت به جلسه‌ای در وزارت کشور رفتیم. با این حال در آن جلسه اصلا بحث این موضوع مطرح نشد و تنها با بیانیه‌های حزب مشکل داشتند و درباره آن صحبت کردند.

سخنگوی حزب اتحاد ملت: وزارت کشور با بیانیه‌های سیاسی حزب اتحاد مشکل دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ وزارت کشور اخیرا نسبت به برخی از مسائل حقوقی حزب اتحاد ملت ایراد وارد کرده است که با اعتراض از سوی اعضای این حزب مواجه شد. درباره این مسئله با حسین نورانی‌نژاد معاون سیاسی دبیرکل و سخنگوی حزب اتحاد ملت گفت‌وگو کرده‌ایم. او به رویداد۲۴ می‌گوید: طبق قانون احزاب، مجمع موسسان باید حداقل ۳۰۰ عضو داشته باشد که این را حزب اتحاد ملت رعایت کرد. بعد از آن، مجامع عمومی احزاب بر اساس آن چیزی که در اساسنامه‌شان آمده و به تصویب وزارت کشور رسیده است، برگزار می‌شود. ما نیز تاکنون همه کنگره‌ها، پس از کنگره تاسیسی را طبق اساسنامه و تحت نظارت وزارت کشور برگزار کرده‌ایم و مشکلی هم نبوده است.

او ادامه داد: برداشت وزارت کشور این است که تمام کنگره‌ها باید حداقل ۳۰۰ نفر را داشته باشد که در این صورت ممکن است با اساسنامه برخی از احزاب مغایر باشد. تعداد اعضای حزب اتحاد چند هزار نفر است و همه مجمع‌ها را نمی‌توان با حضور چندین هزار نفر عضو برگزار کرد. یک سازوکار درون‌حزبی داریم که تعدادی از این اعضا حق رای کنگره پیدا می‌کنند. کنگره اخیر ما حدود ۲۷۵ نفر در آن حاضر بودند، ولی وزارت کشور می‌گوید، چون زیر ۳۰۰ نفر عضو در کنگره حضور داشتند، این کنگره قانونی نیست. ما نیز اعلام کردیم این نشست طبق اساسنامه داخلی حزب بوده و آن چیزی که شما می‌گویید و به آن استناد می‌کنید در رابطه با اولین مجمع تاسیسی است.

نورانی‌نژاد با بیان اینکه تاکنون هیچ چیزی به ما ابلاغ نشده است، تصریح کرد: متاسفانه ما حرف‌ها و نظر مسئولان امر را در رسانه‌ها می‌بینیم. البته اخیرا نمایندگانی از حزب شامل آقای شکوری‌راد دبیرکل سابق حزب، آقای حجت کرمانی که مسئول امور حقوقی حزب هستند، در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب حضور پیدا کردند تا در این رابطه صحبت کنند. اما در این جلسه هیچ صحبتی درباره مباحث حقوقی مطرح نشد و چند ساعت صرفا درباره بیانیه‌ها و مواضع سیاسی حزب صحبت شد. در پایان جلسه هم گفته بودند که یک جلسه دیگر می‌گذاریم تا درباره موضوعات حقوقی صحبت کنیم. اما بعد از آن جلسه، مطالبی را در رسانه‌ها به نقل از مسئولان وزارت کشور درباره حزب اتحاد ملت خواندیم که گفته‌اند مهلت سه ماهه داده‌اند تا مجددا کنگره‌ای را برگزار کنیم اما هنوز هیچ ابلاغیه رسمی از وزارت کشور به دست ما نرسیده است.

سخنگوی حزب اتحادملت می‌گوید این اتفاقات برای ما نیز مبهم است، چراکه نه ابلاغیه رسمی به ما داده‌اند، نه اینکه وقتی در جلسه مرتبط حاضر می‌شویم، درباره این موارد صحبت می‌شود و به جای آن درباره محتوای بیانیه‌های حزب انتقاد‌های کلی مطرح می‌شوند. خب طبیعتا مواضع ما با دولت مستقر متفاوت است و نباید انتظار داشته باشند مواضع همسو با آن‌ها را داشته باشیم.

این فعال سیاسی، با بیان اینکه مسیری که برای ما ایجاد کرده‌اند، توعی مانع‌تراشی است، گفت: احزاب دیگری به جز اتحاد، کنگره‌هایشان را به همین شکل برگزار کرده‌اند، اما دیدیم که فقط بحث اتحاد را مطرح می‌کنند. این‌ها برای ما نشانه منفی است.

نورانی‌نژاد معتقد است که نبود احزاب در ناآرامی‌های اخیر کاملا مشهود است. در واقع یکی از دلایل خشم عمومی این است که جامعه معترض احساس نمی‌کند که حزبی، خواسته و مطالباتشان را در حاکمیت می‌تواند نمایندگی کند. در مجلس هم نماینده‌ای ندارند و در انتخابات هم کاندیدا ندارند، اجازه هم نمی‌دهند که احزاب اقشار معترض را نمایندگی کنند. وقتی شرایط اینگونه است مردم معترض ترجیح می‌دهند به خیابان بیایند تا مطالباتشان را بدون لکنت مطرح کنند.

او ادامه داد: برگزاری یک کنگره ۳۰۰ نفره برای ما کاری ندارد. دیدیم که متاسفانه برخی مدیران وزارت کشور در یک ادبیات غیرحقوقی گفته بودند به حزبی که نمی‌تواند ۳۰۰ نفر را جمع کند، برای چه مجوز تجمع بدهیم؟ در واقع این‌گونه سخنان مناسب را با یک رقیب در حزب سیاسی مقابل است، نه یک مقام رسمی. به جای این بهتر است دلایل واقعی عدم صدور مجوز تجمع را بگویند. تازه فقط حزب اتحاد که این درخواست را ارائه نداده است. بقیه احزاب چی؟

نورانی‌نژاد ادامه داد: جالب‌تر آنکه برخی رسانه‌های امنیتی ایراد می‌گیرند که چرا در شرایط فراگیری اعتراضات چنین درخواستی را می‌دهید و این فتنه‌گری است! خب طبیعی است تجمع اعتراضی برای شرایط غلیان اعتراضات داده شود وگرنه در شرایط عادی و طبیعی چرا باید دنبالش باشیم؟ واقعا با حرف‌های عجیب و غریبی مواجهیم. در هر حال برای حل و فصل مسائل حقوقی حزب آماده تعامل و همکاری با رویکرد حل مساله‌ای هستیم.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است