کد خبر : 206795
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - 16:59
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: زندان‌های ایران از استانداردهای بالایی برخوردار است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مدعی شد: نکته مهم این است که شرایط زندان‌های ایران قابل مقایسه با شرایط زندان‌های بسیاری از کشورها نیست. در حال حاضر در زندان‌های ایران اقداماتی در راستای آموزش مهارت‌های زندگی، اشتغال، مدیریت تأمین عاطفی زندانی‌ها، مرخصی ها و ارتباط زندانی با خانواده انجام می‌دهند که همه این موارد از استانداردهایی که آنها مدنظر دارند بالاتر است.

نماینده مجلس: زندان‌های ایران از استانداردهای بالایی برخوردار است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اینکه آیا در اوین و یا اطراف آن مین وجود دارد گفت: معمولاً اطراف زندان‌ها موانعی برای جلوگیری از فرار زندانی‌ها می‌گذارند که این اقدامی کاملاً فنی و حرفه‌ای است. بنده علوم انسانی خواندم خیلی بر روی مسائل فنی اشرافیت ندارم. لذا نمی‌دانم در اطراف زندان‌ها مین‌گذاری می‌کنند، سیم خاردار می‌کشند یا نگهبان می‌گذارند.

او در واکنش به بازخوردهای بین‌المللی حادثه اوین و فشار کشورهای اروپایی به ایران به بهانه به خطر افتادن جان اتباع خود افزود: یکی از محورهایی که آمریکایی‌ها می‌خواهند به بهانه آن به ایران فشار بیاورند مسئله حقوق بشر است. ضمن اینکه اگر این بهانه‌ها را هم نداشته باشند خودشان بهانه می‌سازند. به عنوان مثال از وبلاگی موردی را برمی‌دارند و ادعای بدون سندی علیه ما علم می‌کنند لذا ما باید کار خود را انجام بدهیم. به عبارت دیگر طبیعی است که آمریکایی‌ها از حادثه اوین برای فشار به ایران استفاده کنند اما اگر این اتفاق نمی‌افتاد بهانه دیگری می‌آوردند در حقیقت آمریکا برای فشار به ایران یا بهانه پیدا می‌کند یا بهانه می‌سازد.

عباس زاده مشکینی در واکنش به اینکه در حادثه اوین به زندانی‌های دو تابعیتی آسیبی وارد شده یا خیر؟ تصریح کرد: در جمهوری اسلامی استراتژی به این صورت است که حقوق زندانی‌ها رعایت شود و نظارت‌هایی هم وجود دارد اما اینکه تا چه اندازه آسیب وارده شده را باید آقایان توضیح بدهند تا ما هم بتوانیم به صورت مستند قضیه را تشریح کنیم. مجلس تاکید دارد براساس اصل سوم قانون اساسی از حقوق مردم به صورت اعم و به طور اخص از حقوق زندانیان صیانت شود.

او ادامه داد: در هر صورت عدالت ایجاب می‌کند و مجلس هم بر همین نکته اصرار دارد. نکته مهم این است که شرایط زندان‌های ایران قابل مقایسه با شرایط زندان‌های بسیاری از کشورها نیست. در حال حاضر در زندان‌های ایران اقداماتی در راستای آموزش مهارت‌های زندگی، اشتغال، مدیریت تأمین عاطفی زندانی‌ها، مرخصی ها و ارتباط زندانی با خانواده انجام می‌دهند که همه این موارد از استانداردهایی که آنها مدنظر دارند بالاتر است.

عباس زاده مشکینی در واکنش به اینکه با توجه به شروع اعتراضات در خیابان‌ها این پیش‌بینی می‌شد که فضای زندان‌ها نیز ملتهب شوند خاطرنشان کرد: در دادگاه ویژه نیروهای مسلح محکوم و محاکمه داریم در حقیقت این دادگاه یکی از دادگاه های فعال ما است اما اطلاعاتی درباره آن منتشر نمی‌شود.

او در پایان یادآور شد: همچنین در دادگاه انتظامی قضات، با نفرات زیادی برخورد شده است. علاوه بر این در سیستم‌های امنیتی، دستگاهی تحت عنوان حفاظت داریم که کار آنها حفاظت از کارمندان خود است و با مأموران خاطی برخورد شده است. لذا همه دادگاهها فعال هستند و نظارت‌های حساسی صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: کریمی‌قدوسی، می‌خواهد ایران هراسی را ترویج کند
نماینده مجلس: کریمی‌قدوسی، می‌خواهد ایران هراسی را ترویج کند

رییس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته ای کشورمان، دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می خواهد ایران‌هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد.

سیداحمد علم‌الهدی: حتی دشمنان اسلام هم چشم به ظهور امام زمان دارنَد
سیداحمد علم‌الهدی: حتی دشمنان اسلام هم چشم به ظهور امام زمان دارنَد

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعة المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

رهبری انقلاب: توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد / اینها تبعیت محض می‌خواهند / محال است تسلیم چنین زورگویی شویم I ببینید
رهبری انقلاب: توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد / اینها تبعیت محض می‌خواهند / محال است تسلیم چنین زورگویی شویم I ببینید

آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند، تصریح کردند: معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است