کد خبر : 206443
انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - 18:25
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

امام‌جمعه اصفهان: نمی‌شود تکلیف دینی را با زور به جامعه تحمیل کنیم/ درباره آقای علم‌الهدی نظری نمی‌دهم

محمد تقی‌رهبر گفت: حتی اگر بدانیم و به این تشخیص برسیم که توصیه‌مان و حرف‌های‌مان اثری ندارد، دیگر امر به معروف و نهی از منکر واجب نیست. یعنی اگر بدانیم نمی‌توانیم تاثیر بگذاریم، به امر معروف و نهی از منکر موظف نیستیم. چرا که این وظیفه الهی باید با الزام‌هایی همراه باشد و اینطور نباشد که برای ادای مساله‌ای شرعی با انسان‌ها به تندی حرف بزنیم و هر کاری که دلمان خواست، انجام بدهیم.

امام‌جمعه اصفهان: نمی‌شود تکلیف دینی را با زور به جامعه تحمیل کنیم/ درباره آقای علم‌الهدی نظری نمی‌دهم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ « اخیرا شاهد بودیم که یک دختر فریب‎‌خورده که در اجرای مراسم سنگ‌نوردی روسری برداشت و در پیش چشم همه مردم دنیا آبروی نظام را برد، به کشور بازگشته و با آقای وزیر ورزش و جوانان دیدار کرده است. در این باره اساسا فرض کنیم که ملاحظات سیاسی درست باشد و بهتر باشد که این خانم طرد نشود و به نظام برگردد، اما نکته اینجاست که چرا وزیر ورزش با این خانم ملاقات کرد درحالی‌که او باز هم بدون حجاب بود و تنها به پوشیدن یک کلاه اکتفا کرد؟»

این اظهارنظر، سید احمد علم‌ الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد در حالی در تریبون نماز جمعه مطرح شد که الناز رکابی بعد از حرف و حدیث‌هایی که رواج یافت، به همراه تیم ملی به کشور برگشت تا این سئوال مطرح شود که «ریشه این نوع اظهارات از سوی یک چهره برجسته سیاسی در چیست؟»

محمد تقی‌ رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان با گفتن اینکه «من درباره شخص آقای علم‌الهدی نظری نمی‌دهم» تاکید کرد، همه روحانیون باید حتی در مواجهه با متخلفین نرمش داشته باشند و با ادبیاتی متین و برتر اظهارات‌شان را بیان کنند. اساسا توصیه به نرمش و عفت کلام به این دلیل است که امر به معروف و نهی از منکر به نتیجه برسد.

عضو  جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفت: حتی اگر بدانیم و به این تشخیص برسیم که توصیه‌مان و حرف‌های‌مان اثری ندارد، دیگر امر به معروف و نهی از منکر واجب نیست. یعنی اگر بدانیم نمی‌توانیم تاثیر بگذاریم، به امر معروف و نهی از منکر موظف نیستیم. چرا که این وظیفه الهی باید با الزام‌هایی همراه باشد و اینطور نباشد که برای ادای مساله‌ای شرعی با انسان‌ها به تندی حرف بزنیم و هر کاری که دلمان خواست، انجام بدهیم. به‌عنوان مثال همه می‌دانند حجاب یکی از اصولی‌ترین تاکیدات شریعت است، اما این هم دلیل نمی‌شود به خود اجازه برخورد تند و دور از شئونات انسانی بدهیم.

او افزود: اگر وضع حجاب طبق میل ما نیست، دلیلش این است که در  فرهنگ‌سازی کم‌کاری داشته‌ایم و دختران‌مان را با خوبی‌های حجاب و بدی‌های بدحجابی آشنا نکردیم. اینکه نمی‌شود، تکلیف دینی را با زور به جامعه تحمیل کنیم. امیدوارم دستگاه‌های مربوطه بنشینند و ببینند، با چه کارهایی می‌توان ارزش‌های حجاب را به فهم جامعه رساند.

وی همچنین تصریح کرد: نمی‌دانم چرا برخی نمی‌دانند با نرمش می‌توانیم به اهداف خود برسیم. باید بدانیم که با داد زدن هیچ‌کس اصلاح و هیچ مشکلی رفع نمی‌شود.

محمد تقی‌رهبر در پایان گفت: بارها در قرآن و احادیث ما به خوش‌رفتاری و نرم‌زبانی دعوت شده‌ایم و به‌همین دلیل اینکه به تندی با دیگران حرف بزنیم و اتهام‌هایی را به اشخاص وارد کنیم،‌ به‌هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

اخبار مرتبط:
تذکر رهبری درباره گشت ارشاد تایید شد/ سردار جعفری: اینکه ماموری خطا کند، طبیعی است / طرح نور باید ادامه پیدا کند I ببینید
تذکر رهبری درباره گشت ارشاد تایید شد/ سردار جعفری: اینکه ماموری خطا کند، طبیعی است / طرح نور باید ادامه پیدا کند I ببینید

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه گفت: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب شیر خاورمیانه داده‌اند
خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب شیر خاورمیانه داده‌اند

ایرنا نوشت: در آستانه سفر رییس جمهور به سریلانکا سطح شهر به عکس‌هایی از رییسی مزین شده که یکی از جالب‌ترین تصاویری که به چشم می‌خورد این است که سریلانکایی‌ها به رییس جمهور ایران لقب شیر خاورمیانه داده و از وی برای ساخت و افتتاح پروژه نیروگاه برق تشکر کرده‌اند

سردار جوکار، نماینده مجلس: همه باید در برخورد با بی‌حجابی به پلیس کمک کنند
سردار جوکار، نماینده مجلس: همه باید در برخورد با بی‌حجابی به پلیس کمک کنند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قوه قضاییه باید قانون را اجرا کند. وظیفه همه دستگاه‌هااست که با بی حجابی برخود کنند و به پلیس برای اجرای قانون حجاب کمک کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است