کد خبر : 206197
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ - 18:52
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

توضیح وزیر علوم درباره تاسیس دفتر نیرو‌های مسلح در دانشگاه ها/مورد تازه‌ای نیست؛ قبلا هم وجود داشته

وزیر علوم درباره ایجاد دفتر تعامل نیروهای مسلح در دانشگاه ها گفت: این مورد تازه ای نیست و قبلا هم وجود داشته است به این صورت که یک کارشناس اداری که استخدام ستاد کل نیروهای مسلح باشد، در دانشگاه حضور می‌یابد.

توضیح وزیر علوم درباره تاسیس دفتر نیرو‌های مسلح در دانشگاه ها/مورد تازه‌ای نیست؛ قبلا هم وجود داشته

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان صبح امروز در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

به نوشته فارس، در حاشیه این جلسه محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در جمع خبرنگاران از اجرای استاد محوری در انتخاب استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: اگر اساتید دانشگاه طرح هایی داشته باشند که در راستای نیازهای جامعه باشد و این نیازها در سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) ثبت شده باشد، معادل ظرفیت دانشگاه خود برای دکتری و کارشناسی ارشد می توانند دانشجوی استعدادهای درخشان را به‌صورت مستقیم به عنوان دانشجوی خود جذب کنند.

وی افزود: استعدادهای درخشان در آزمون سراسری از همان قوانین قبلی می توانند استفاده کنند یعنی سرباز نخبه ها که بنیاد ملی نخبگان برای گذراندن پایان نامه معرفی می کند می توانند از قوانین استفاده کنند و بنیاد نخبگان هم حمایت می کند.

وزیر علوم گفت: مصوبات امروز جلسه شورای استعدادهای درخشان در راستای فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند تصمیم ها و معیارهای علمی صرفا مقاله محوری نباشد، به استادان دانشگاه با توجه به مرتبه علمی اجازه دادیم که دانشجوی استعداد درخشان را خود استاد بپذیرد، فقط به این شرط که طرح استاد در راستای حل نیازهای جامعه باشد.

زلفی گل درباره ایجاد دفتر تعامل نیروهای مسلح در دانشگاه ها گفت: این مورد تازه ای نیست و قبلا هم وجود داشته است. قرار است یک کارشناس اداری که استخدام ستاد کل نیروهای مسلح باشد، در دانشگاه حضور یابد و تقاضای سرباز نخبگان، امریه های پسادکتری و کسری خدمت سربازی همچنین قراردادهای استادان با صنایع دفاعی را پیگیری وتسهیل می کند که وقت و انرژی دانشجویان هدر نرود.

وزیر علوم گفت: با توجه به تسهیلات جدیدی که ستاد کل نیروهای مسلح به جامعه دانشگاهیان فرهیخته اختصاص خواهد داد امریه فناوری، امری پسا دکترای، کسر خدمت مربوط به رساله های دکتری و کارشناسی‌ارشد، قراردادهای پژوهشی با صنعت دفاعی و پیگیری معافیت دانشجویان برای سربازی تسهیل می شود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است