کد خبر : 205552
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۵ - 23:53
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

واکنش وزیر بهداشت به کمبود آنتی بیوتیک و سرم در داروخانه‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا یک هفته آینده با تحویل سرم و آنتی‌بیوتیک به داروخانه‌ها کمبود این دو محصول رفع خواهد شد.

واکنش وزیر بهداشت به کمبود آنتی بیوتیک و سرم در داروخانه‌ها

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بهرام عین‌اللهی پس از حضور در نشست امروز دوشنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: با توجه به نیازهای بسیار وسیع بهداشت و درمان کشور و امکانات و مقدورات باید بتوان نیازها را در این حوزه برطرف کرد و در سوال نمایندگان درباره اینکه چگونگی رفع این نیازها در نشست امروز کمیسیون به سوالات اعضا پاسخ دادم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ۷۴ سفر استانی خود در دوران وزارتش افزود: در این سفرها در جریان مشکلات مردم قرار گرفتم و امیدواریم با مصوبات مجلس بتوان نیازهای بخش سلامت را حل کرد.

عین اللهی در مورد عدم پرداخت مطالبات و سهم داروخانه‌ها در طرح دارویار خاطرنشان کرد: در مورد بیمه سلامت پرداخت‌ها به طور کامل انجام شده و امیدواریم با انتخاب وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری سایر دستگاه‌های مسئول، عمل به این تعهدات انجام شود.

وی درباره کمبود شربت آنتی بیوتیک کودکان هم خاطرنشان کرد: به دلیل مصرف بالا در فصل تابستان با کمبود سرم و در فصول پاییز و زمستان با کمبود آنتی بیوتیک مواجه هستیم که برای رفع این کمبودها پیش بینی‌های لازم انجام شده و حدود یک هفته آینده به مقدار فراوان از هر دو محصول به داروخانه‌ها تحویل خواهد شد.

همچنین زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره حضور بهرام عین اللهی در نشست امروز کمیسیون گفت: در این نشست سوالات نمایندگان از وزیر بهداشت در دستور کار قرار گرفت که برخی سوالات نمایندگان منطقه‌ای و در مورد کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و پزشک و نیروی متخصص، ضعف مدیریت، عدم تجهیز و احداث بیمارستان‌ها و برخی سوالات نیز ملی و در مورد تعیین تکلیف وضعیت نیروهای طرحی، کمبود و نبود داروی بیماران خاص و صعب العلاج، افزایش قیمت دارو، اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری، نحوه توزیع نیروهای متخصص، تقویت شبکه بهداشت و وضعیت پزشکان عمومی آزمون دستیاری بود.

وی خاطرنشان کرد: سه نماینده از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و بخشی از سوالات مراعا ماند (به جلسات بعد موکول شد) و برخی نمایندگان نیز به وزیر برای تعیین تکلیف سوالات و مباحث مطرح شده مهلت دادند.

اخبار مرتبط:
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس گفت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است