کد خبر : 205215
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ - 10:55
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مدعی شد: مهاجمان به سفارتخانه‌های ایران مستقیما با عوامل بیگانه در ارتباط هستند

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی گفت: نمایندگی‌ها و سفارت‌های ایران در خارج از کشور چند ساعت پس از ایجاد درگیری در داخل کشور مورد حمله و هجمه برخی از NGO ها و مزدورانی قرارگرفتند که آنها به صورت مستقیم با سرویس‌های امنیتی کشورهای خارجی در ارتباط بودند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مدعی شد: مهاجمان به سفارتخانه‌های ایران مستقیما با عوامل بیگانه در ارتباط هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بخش هایی از گفت و گوی مقتدایی را در ادامه می خوانید:

*بر اساس این گزارش‌ها، اغتشاشات اخیر ناشی از یک رویکرد خودجوش و درون‌زای مردمی نبوده بلکه معاندان نظام فوت مرحومه مهسا امینی را بهانه قرار دادند، این حادثه در واقع دستاویزی در اختیار سرویس‌های فکری و جاسوسی خارجی قرار داد تا سبب آشوب در کشور با برانگیختن احساسات مردم شوند.

*طبق این گزارش حتی نمایندگی‌ها و سفارت‌های ایران در خارج از کشور چند ساعت پس از ایجاد اغتشاش در داخل کشور مورد حمله و هجمه برخی از NGO ها و مزدورانی قرارگرفتند که آنها به صورت مستقیم با سرویس‌های امنیتی کشورهای خارجی در ارتباط بودند.

*همچنین طبق گزارش وزیر کشور و وزیر اطلاعات به کمیسیون، سرحلقه‌ها و لیدرها آشوب‌های اخیر پس از دستگیری اعتراف کردند که برای دامن زدن به آشوب‌ها از برخی کشورهای غربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی پول دریافت کردند.

*موضوعات اخیر نشان می‌دهد که برای ایجاد شورش و ناامن کردن کشور طراحی عظیمی ایجاد شده بود ولی به واسطه هوشیاری عمیق مردم ایران و ساختارها و سازمان‌های دست اندرکار کشور، دشمن در به سرانجام رساندن خواسته‌های خود ناکام ماند.

*موج عظیم رسانه‌ای دشمن که برای دامن زدن به اغتشاشات فعال شده بود، زمین گیر شده است دشمن اکنون با عدم همراهی افکار عمومی با  معاندان نظام مواجه است. چرا که معاندان در روزهای ابتدایی اینگونه وانمود می‌کردند که مردم ایران خواستار بسیاری از مسائل هستند ولی امروز مردم ایران صف خود را از معاندان، مخالفان و آشوبگران نظام جدا کردند.

*اروپا در ماجرای اغتشاشات اخیر با طناب پوسیده رژیم صهیونیستی و آمریکا به چاه رفت اما به رغم سرمایه‌گذاری‌های عجیب و غریب معاندان نظام در ایران، دشمنان نتوانستند به مقاصد خود دست یابند.

*در عمل اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی به شکست خود در ایجاد و دامن زدن به اغتشاشات پی بردند و این شکست آنها ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران را بیش از گذشته تقویت کرد و به همگان نشان داد که ایران محلی برای کودتای مخملی نیست.

*مردم سالاری دینی در ایران نهادینه شده است، مردم به خوبی از قدرت انتخابات برای تغییرات استفاده می‌کنند و هرگونه اقدام خارج از نظام مردم سالارانه را بر نمی‌تابند. البته نیاز است تغییراتی در برنامه‌های کشور از سوی مسوولان شکل بگیرد. ولی همگان اذعان دارند که ایران آنقدر قدرتمند است که بسیج همه جانبه غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی هم نمی‌تواند در استحکام ملت و کشور ایران خللی ایجاد کند.

*هماهنگی مردم، دولت، نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی در اغتشاشات اخیر که در بالاترین سطح انجام شد، کشور را از بحرانی که خارجی‌ها در تلاش بودند برای ایران اسلامی ایجاد کنند، نجات داد.

اخبار مرتبط:
ابراهیم فیاض: نتیجه تیترهای منفی و تلخ اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه است
ابراهیم فیاض: نتیجه تیترهای منفی و تلخ اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه است

جامعه‌شناس و تحلیلگر اصولگرا مدعی شد: وقتی مطالب آرامش بخش در کنار موضوعات انتقادی مطرح نشود و فقط مردم با یکسری تیترهای منفی و تلخ مواجه می شوند که نتیجه اش اشاعه افسردگی و اضطراب در جامعه خواهد بود.

نماینده مجلس: موشک‌های ما برای صلح است
نماینده مجلس: موشک‌های ما برای صلح است

آصفری گفت: غربی ها علاقمند نیستند بدون چراغ سبز آمریکا اقدامی انجام دهند. این پاسخ ایران می تواند صلح آمیز باشد. همواره گفتیم «موشک های ما برای صلح است»، امروز طرف مقابل متوجه قدرت موشک های ما شد و شلیک این موشک ها تأثیر مثبتی را در سیاست خارجی ما می تواند به دنبال داشته باشد.

ابراز رضایت روزنامه اصولگرا از حمایت خاتمی و روحانی از سپاه
ابراز رضایت روزنامه اصولگرا از حمایت خاتمی و روحانی از سپاه

روزنامه نزدیک به جریان قالیباف نوشت: هرچند که واکنش خاتمی نسبت به هم‌قطارانش با تأخیر مطرح شد؛ اما همین واکنش‌ها را می‌توان به‌عنوان مثالی در وحدت ملی ایران در مواجهه با برهه‌های سرنوشت‌ساز تعبیر کرد.  

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است