کد خبر : 204837
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ - 12:16
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

محسن رضایی: “سلام فرمانده” نشانه بازگشت جوانان به تفکر جهادی دهه ۶۰ است

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور معتقد است: استقبال جوانان از راهپیمایی پرشور اربعین و سرود سلام فرمانده و تحرکاتی از این قبیل نشانه بازگشت جوانان به تفکر جهادی دهه ۶۰ و عامل ترس دشمنان است.

محسن رضایی: “سلام فرمانده” نشانه بازگشت جوانان به تفکر جهادی دهه ۶۰ است

به گزارش سایت خبری مدارا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: جهاد سازندگی یک پدیده نوظهور در تاریخ ایران اسلامی و فرزند یک انقلاب عظیم است، به همین دلیل بعد از انقلاب هم تا زمانی که در قید حیات بود این مسیر را ادامه داد.

وی تصریح کرد: جوانان ما در جهاد سازندگی با پیروزی انقلاب، داوطلبانه در جستجوی جاهایی که انقلاب باید به آن سرایت می‌کرد و خلاهایی وجود داشت حرکت کردند و در گام نخست وارد روستاهای محروم ایران شدند، چرا که مردم در روستاها و عشایر محروم بودند و نه تنها جاده نداشتند بلکه دام و کشاورزی آن‌ها در حال از بین رفتن بود اما جهاد سازندگی برخلاف رژیم سابق که در پی کوچاندن روستاییان بود، آن‌ها را از محرومیت نجات داد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به ورود جهاد سازندگی به مسئله امنیت، خاطرنشان کرد: زمانی که نیروهای ضد انقلاب با فرماندهی خارج از مرز‌ها به دنبال تجزیه ایران بودند، جهاد سازندگی برای حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از تجزیه ایران، به کمک ارتش و سپاه آمده، کارهای مهندسی می‌کردند؛ جاده می‌ساختند و برای رزمندگان پایگاه درست می‌کردند.

وی افزود: جهاد همواره همراه ارتش، سپاه و بسیج بوده و آرامش خودش را در آرامش مردم، حفظ استقلال، هویت و آبادانی ایران می‌دیده و خودش را فدای ایران کرده بود.

رضایی، منحل کردن جهاد سازندگی را آغاز یک معماری غلط در کشور دانست و گفت: جهاد سازندگی مسیری بود که باید ادامه پیدا می‌کرد چرا که وقتی نهادهای جهادی منحل شوند، فرهنگ و هویت از بین می‌رود و جامعه از وحدت می‌افتد و انسجام اجتماعی از بین می‌رود؛ در چنین شرایطی که جامعه دچار تردید می‌شود، دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی با دوگانه‌سازی و جنگ‌های زرگری فرصت را از ما می‌گیرند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان این که در حال حاضر در جنگ پیشرفت قرار داریم، عنوان کرد: دشمنان ما با کمک نفوذی‌های خود و ساختن ذهنیت و حافظه تاریخی گمراه کننده در جامعه ایجاد تردید در مسیر امام و انقلاب می‌کنند، آن‌ها تلاش کردند که در طی سی سال اخیر و در جنگ پیشرفت علیه ملت ایران با فضاسازی و حاشیه‌سازی کشور را از رسیدگی مسایل اصلی باز دارند.

وی یکی از اهداف ایجاد ناآرامی در کشور را ایجاد یک جبهه کاذب برای به حاشیه بردن توانایی‌های کشور از مبارزه اصلی و فراری دادن سرمایه داخلی به خارج و و عدم جذب سرمایه‌گذاری خارجی دانست.

رضایی ارتباطات ایران در سطح منطقه و آسیا در جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود و مشاهده استقبال جوانان از راهپیمایی پرشور اربعین و سرود سلام فرمانده و تحرکاتی از این قبیل را نشانه بازگشت جوانان به تفکر جهادی دهه ۶۰ و عامل ترس دشمنان عنوان کرد.

وی ادامه داد: راه حل مشکلات موجود در فرهنگ، فناوری و علم بستگی به این دارد که مسیر جهادی را در میدان اصلی که همانا پیشرفت است در پیش بگیریم و در حقیقت بهترین مسیر همان مسیر امتحان داده جهاد سازندگی و بازگشت به اصول و مبانی انقلاب است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پایان وزیر جهاد کشاورزی را محصول نهاد انقلابی جهاد سازندگی معرفی کرد و گفت: توصیه می‌کنم وزارت جهاد کشاورزی با همراهی جهادگران یک قرارگاه ویژه در راستای آبادانی کشور و اهتزاز پرچم‌های جهاد پیشرفت در برابر دشمنان داخلی و خارجی تشکیل دهد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است