کد خبر : 204652
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۱ - 09:45
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: زمینه اعتراض قانونی جامعه را فراهم کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در حفظ کرامت انسان‌ها توفیق نسبی داشته ایم، گفت: طی سال‌های اخیر، اعتراضات و بیان دیدگاه صنوف مختلف نشان می‌دهد که زمینه اعتراض و پرداختن به مطالبات صنفی در کشور وجود داشته است اما بر اساس منویات مقام هبری و تدابیری که دولت دارد در آینده باید زمینه اظهار نظر و حتی اعتراض در قالب چارچوبی که هدف براندازانه نداشته باشد و فراتر از اعتراض صنفی عادی نباشد را فراهم کنیم.

نماینده مجلس: زمینه اعتراض قانونی جامعه را فراهم کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ کیومرث سرمدی در خصوص لزوم حفظ کرامت انسان ها با توجه به آیات قرآنی، گفت: انسان، اشرف مخلوقات است یعنی ارزش‌گذاری برای انسان‌ها، توجه به اندیشه و رعایت حریم انسان، اطاعت از اوامر الهی و شکرگزاری از خداوند است. بنابراین هر جامعه‌ای که به دنبال آینده روشن و توسعه خوب است و می‌خواهد انسان‌های آزاده‌ای متناسب با هنجارها و اعتقادات را داشته باشد، حتما باید به کرامت و ارزش های انسانی احترام بگذارد.

وی ادامه داد: مسوولین هم باید دقت کنند که به توصیه‌های امامان معصوم(ع) ابراز ریاست، سعه صدر و تحمل شنیدن انتقادات و اندیشه های مخالف است. اما باید توجه داشته باشیم که بسیاری از انتقادات، سازنده نیست و باید بین این دو فرق قایل بود. یک زمانی نگاه فرد، افراطی و توهین آمیز است که باید به عنوان حد مرز انتقاد سازنده و دیدگاه هایی که مخرب است، به آن توجه کرد.

آقای سرمدی در پاسخ به این سوال که آیا ازادی بدون عدالت و یا عدالت بدون آزادی امکان‌پذیر است، گفت: «آزادی» به معنای آزادی مطلق نیست بلکه در قالب چارچوب هر جامعه و اعتقادات آن جامعه است و از منظر اسلام، آزادی تعریف خاص خود را دارد؛ اما اجرای عدالت و به تعبیری قرار گرفتن هر چیزی در جای خود، مکمل بحث آزادی است؛ بنابراین آزادی و عدالت هیچ گاه در تعارض با هم نیستند.

وی ادامه داد: در خصوص رعایت و حفظ کرامت انسان ها در بعضی مواقع توفیقاتی داشتیم اما بعضا هم مشکلات و کاستی هایی را شاهد بودیم بنابراین توفیق ما در این خصوص نسبی بوده است. در طی سال‌های اخیر، اعتراضات و بیان دیدگاه صنوف مختلف نشان می‌دهد که زمینه اعتراض و پرداختن به مطالبات صنفی در کشور وجود داشته است اما بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تدابیری که دولت دارد در آینده باید زمینه اظهار نظر و حتی اعتراض در قالب چارچوبی که هدف براندازانه نداشته باشد و فراتر از اعتراض صنفی عادی نباشد را فراهم کنیم.

آقای سرمدی گفت: اصل کلی این است که نظام استکباری، مراکز جاسوسی و معاندین خارجی و داخلی در طول چهل سال انقلاب دنبال بهانه ای بودند که زمینه ناامنی در کشور را فراهم کنند اما نظر انها در راستای، خیرخواهی و اصلاح امور نیست؛ از سوی دیگر نگاه ما هم به بعضی از معضلات جامعه باید در راستای منویات مقام معظم رهبری باشد چراکه نگاه ایشان به جوانان و زنان، نگاه توام با تعادل و همراه با محبت است و اینکه اینها فرزندان کشور هستند و باید به آنها توجه شود.

اخبار مرتبط:
امام جمعه شیراز: بهترین راه برای رفع تمام مشکلات، توکل به خداست
امام جمعه شیراز: بهترین راه برای رفع تمام مشکلات، توکل به خداست

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه بهترین راه برای رفع تمام مشکلات در زندگی بشر، توکل به خداوند است

سیداحمد علم الهدی مَردم را برای مبارزه با بی‌حجابی فراخواند / کنایه پدر زَن به داماد درباره معین؟
سیداحمد علم الهدی مَردم را برای مبارزه با بی‌حجابی فراخواند / کنایه پدر زَن به داماد درباره معین؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خصوص بحث حجاب گفت: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

کنایه سیداحمد خاتمی به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی؛ دوران موشک پایان نیافته و باید موشک داشته باشیم
کنایه سیداحمد خاتمی به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی؛ دوران موشک پایان نیافته و باید موشک داشته باشیم

امام جمعه موقت تهران گفت: در عملیات وعده صادق یک جا را زدیم اما نسبت به مراکز زیادی هشدار دادیم. اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است؛ همچنین اعلام کردیم اگر با ایران اسلامی آنچنان رفتار کنید پاسخ جدی از ما دریافت خواهید کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است