کد خبر : 204474
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - 10:09
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: وضعیت محدودیت دسترسی به اینترنت با دوام نیست

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این‌که «وضعیت محدودیت دسترسی به اینترنت با دوام نیست»، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که نقش فضای مجازی در شعله ور شدن درگیری ها بالاست؛ پس باید مدیریت شود تا به یک ساحل آرامش برسیم و به حالت عادی بازگردیم.

نماینده مجلس: وضعیت محدودیت دسترسی به اینترنت با دوام نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره زمان پایان محدودیت‌های اعمالی در دسترسی به اینترنت اظهار کرد: تمام کشورها برای فضای مجازی چارچوب دارند و آن‌جایی که با مصالح ملی‌شان در تضاد باشد، حتماً محدودیت ایجاد می‌کنند ولی این محدودیت‌ها عمومیت ندارد؛ محدودیت‌ها در جاهایی بر اساس مصالح کشور اتخاذ می‌شود تا وضعیت بدتر نشود و به ساحل آرامش برسند.

بخش هایی از گفت و گوی منتظری را در ادامه می خوانید:

*در تصمیمات باید حواس‌مان باشد که امروز بخش قابل توجهی از حوزه اقتصاد و معیشت در فضای مجازی است و این مجموعه الان آسیب دیده است اگر به این موضوع بی‌توجه باشیم، واقعاً مرتکب جرمی نابخشودنی شدیم و خیلی از زندگی‌ها مختل خواهد شد.

*این وضعیت محدودیت با دوام نیست و بطور طبیعی تغییر می‌کند بررسی‌ها نشان می‌دهد که نقش فضای مجازی در شعله ور شدن اغتشاشات بالاست؛ پس باید مدیریت شود تا به یک ساحل آرامش برسیم و به حالت عادی بازگردیم؛ هیچ عقل سلیمی نمی‌پسندد که فضای مجازی محدود شود و از آن استفاده نکنیم؛ لکن مصالح ملی ما اقتضا می‌کند که به این موضوع توجه جدی‌تری داشته باشیم.

*اگر به فکر حفظ حریم خود نباشیم و از آن دفاع نکنیم، دشمن از ما محافظت نخواهد کرد، بهترین اقدامی که در این زمینه باید انجام شود تقویت شبکه ملی اطلاعات است؛ در این بخش در کشور گام‌هایی برداشته شد ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم. یکسال قبل کمیسیون فرهنگی نیز به موضوع مدیریت فضای مجازی ورود کرد اما به هر دلیل نیمه تمام باقی ماند؛ بنابراین لازم است وزارت ارتباطات، شورای امنیت ملی و دستگاه‌های مسئول بنشینند و ساز و کارها و استانداردهایی طراحی کنند که مورد احترام همه قرار بگیرید.

*همانطور که چنانچه در فضای حقیقی چارچوب نداشته باشیم آسایش و امنیت‌مان مختل خواهد شد، در فضای مجازی نیز شرایط این‌گونه است؛ در فضای حقیقی ما مرزهایی داریم و مرزبانی داریم ولی در فضای مجازی این محدودیت‌ها نیست؛ بر همین اساس نیازمند این هستیم که یک تصمیم راهبردی گرفته شود.

اخبار مرتبط:
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود
محمد مهاجری: آقای رئیسی۳۴ ماه از عمر دولت شما گذشته؛ انشاء خواندن مال روزهای تبلیغات بود

محمد مهاجری فعال اصولگرا به اظهارات روز گذشته رئیسی در جمع استانداران واکنش نشان داد.

ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم
ضرغامی: دولت و حاکمیت باید مردم را شاد کنند / بچه‌ای که شعر حافظ می‌خواند را باید روی سرمان بگذاریم

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ۲ سال است که شعار من این شده که «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» و اصلا مردم به این چیزها کاری ندارند، گفت: آن چیزی که مردم نیاز دارند شادی است و تمام تلاش دولت و حاکمیت باید این باشد که مردم را شاد کنند.

پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف
پیشنهاد وام و خودرو به نمایندگان مجلس در ازای رای دادن به ریاستِ قالیباف

هنوز دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار نشده اما سطح تنش‌ها بین برخی جریانات اصولگرا و قالیبافی‌ها درباره ریاست بالا گرفته است و صحبت از اتهامات جدید در میان است.کامران غضنفری که جزو منتخبان تهران برای ورود به مجلس دوازدهم است در یادداشتی که اخیرا منتشر کرده، مدعی دادن وعده‌هایی از جنس وام و خودرو و عضویت در کمیسیون مورد علاقه در عوض رأی دادن به ریاست قالیباف شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است