کد خبر : 204308
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - 10:47
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

آصفری: با جذب «سرمایه‌گذار‌ خارجی» می‌توانیم اثر تحریم‌ها را‌ خنثی کنیم

نماینده مردم اراک در مجلس مدعی شد: با اعمال سیاست‌های تشویقی و جذب سرمایه‌گذار‌ خارجی می‌توانیم اثر تحریم‌ها را‌ تا حد بالایی کاهش دهیم و چه‌بسا خنثی کنیم. مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی دارد با قانون‌گذاری درست و اعمال سیاست‌های تشویقی به جذب سرمایه‌گذار خارجی در داخل کشور کمک کند. 

آصفری: با جذب «سرمایه‌گذار‌ خارجی» می‌توانیم اثر تحریم‌ها را‌ خنثی کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدحسن آصفری، نایب‌رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اراک در گفت‌وگویی اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران به سبب موقعیت راهبردی خود، وجود جاده ابریشم و قرارگیری در منطقه انرژی خاورمیانه جایگاه ویژه‌ای را در دنیا به دست آورده است. بنابراین اگر ارتباط خود با کشورهای همسایه را گسترش دهیم، در توسعه تمام منطقه قدم برداشته‌ایم.

وی افزود: متأسفانه در مذاکرات گذشته تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام قراردادیم و  از ارتباط با کشورهای همسایه غافل شدیم. به‌موجب این غفلت از فرصت سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه جا ماندیم.

آصفری تصریح کرد: اگر در سالیان گذشته از فرصت سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه استفاده می‌کردیم، تحریم‌ها را بی‌آنکه مذاکرات به نتیجه برسد، خنثی‌ می‌کردیم که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. نایب‌رئیس دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: عضویت ایران در سازمان شانگهای یک فرصت و موقعیت بسیار ارزشمند است که اگر به‌درستی استفاده شود، نتایج ارزنده‌ای را در حوزه صادرات و واردات میان کشورهای عضو رقم خواهد زد.

نماینده مردم اراک در‌ مجلس ابراز کرد: به سبب وجود منابع انرژی، دارا بودن مواد معدنی و قدرت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جمهوری اسلامی ایران فرصت سرمایه‌گذاری در داخل کشور مهیاست و می‌توان از آن نیز به‌خوبی بهره برد.

وی متذکر شد: وزارت صمت و وزارت امور خارجه باید در حوزه دیپلماسی به‌ویژه در بخش اقتصادی فعالیت خود را بیش‌ازپیش کنند چراکه امروز کشورهای بسیاری در دنیا مشتاق  توسعه روابط دوجانبه در حوزه اقتصادی و صنعتی هستند. پیش از این‌ها از سایر حوز‌ه‌ها غفلت شد و تمام فرصت‌ها صرف انجام شدن یا نشدن مذاکرات شد.

آصفری گفت: تیم مذاکره باید فعالیت خود را انجام دهد و سایر ارکان‌ها نیز فعال‌تر از گذشته به کارهای خود بپردازند تا توأم با جریان مذاکرات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی در داخل کشور با اعمال سیاست‌های تشویقی رقم بخورد.

وی در پایان این گفت‌وگو اظهارکرد: با اعمال سیاست‌های تشویقی و جذب سرمایه‌گذار‌ خارجی می‌توانیم اثر تحریم‌ها را‌ تا حد بالایی کاهش دهیم و چه‌بسا خنثی کنیم. مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی دارد با قانون‌گذاری درست و اعمال سیاست‌های تشویقی به جذب سرمایه‌گذار خارجی در داخل کشور کمک کند. 

اخبار مرتبط:
وزیر کشور توییت خود در مورد حماسه آفرینی در انتخابات مجلس را پاک کرد
وزیر کشور توییت خود در مورد حماسه آفرینی در انتخابات مجلس را پاک کرد

احمد وحیدی، وزیر کشور یک روز پس از واکنش‌ها به توئیتی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده و میزان مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس را «حماسه» خوانده بود، آن را پاک کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تغییر کرد
معاون پارلمانی رئیس جمهور تغییر کرد

رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیأت دولت، با اعلام پایان مأموریت «سید محمد حسینی» در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، از خدمات و زحمات وی قدردانی کرد.

نماینده مجلس: همایش قالیباف در هتل کاملاً روتین بود / توقع داشتید نمایندگان به مسافرخانه‌ای در راه آهن بروند؟
نماینده مجلس: همایش قالیباف در هتل کاملاً روتین بود / توقع داشتید نمایندگان به مسافرخانه‌ای در راه آهن بروند؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سال ۹۸ هم برنامه توجیهی نمایندگان در هتل تهران برگزار شد اما کسی سروصدایی نکرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است