کد خبر : 204176
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - 20:11
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

جزئیات سفر نظارتی کمیسیون کشاورزی به خوزستان

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به بیان جزییاتی از سفر نظارتی تعدادی از اعضای این گروه به استان خوزستان پرداخت.

جزئیات سفر نظارتی کمیسیون کشاورزی به خوزستان

ذبیح‌الله اعظمی با اشاره به سفر نظارتی تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس به استان خوزستان، گفت: با همراهی یک گروه از کمیسیون، عازم استان خوزستان شدیم و از شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان بازدید کردیم و از نزدیک در جریان روند برداشت خرما و همچنین وضعیت باغات و مهم‌تر از همه با موضوع بسته‌بندی، خرید و مشکلات کارگاه‌داران و کشاورزان در جریان قرار گرفتیم.

وی با اشاره به خرید خرما با قیمت توافقی در خوزستان اظهار کرد: امسال با ابتکار عمل اداره جهاد کشاورزی استان و استانداری، خرید خرما به صورت توافقی در سه نوع درجه یک، درجه ۲ و درجه سه در خوزستان انجام شد بود؛ این خرید نیز نسبت به سال گذشته که بصورت تضمینی انجام شد، با قیمت بالاتری صورت گرفته است و دولت نیز دیگر در این فرآیند دخالتی نداشت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی افزود: یکی از مسائل کارگاه داران بسته‌بندی خرما، موضوع سرمایه در گردش آنها بود که هنوز پرداخت نشده است.

اعظمی گفت: بر اساس بازدیدهای انجام شده در این سفر و همچنین بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که ضرورت دارد در کنار کارگاه‌ها، سردخانه نیز جهت نگهداری خرما پیش بینی شود؛ هرچند این موضوع مرسوم نیست اما بنا به دلایلی به نظر می‌رسد که این موضوع ضروری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است