کد خبر : 204017
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - 02:47
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

سامانه‌ای برای اطلاع رسانی پدیده‌های جوی به پلیس راه خوزستان وجود ندارد

رییس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه سامانه ای برای اطلاع رسانی پدیده های جوی استان به پلیس راه وجود ندارد گفت: نیاز است مدیریت بحران خوزستان سامانه ای برای اطلاع رسانی پدیده های هواشناسی از جمله مه گرفتگی راه اندازی کند.

سامانه‌ای برای اطلاع رسانی پدیده‌های جوی به پلیس راه خوزستان وجود ندارد

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار داشت: به دلیل اینکه سامانه ای برای اطلاع رسانی پدیده های جوی چون مه گرفتگی به پلیس راه در این استان وجود ندارد لذا نمی توان اقدامات پیشگیری از حوادث در جاده های استان انجام داد.

وی گفت: پیش از این از طریق یک برنامه نرم افزاری از سوی اداره کل هواشناسی خوزستان وضعیت جوی به پلیس راه خوزستان اطلاع رسانی می شد اما با قطع اینترنت در چند روز اخیر به این برنامه نرم افزاری دسترسی نداریم.

رییس پلیس راه خوزستان اظهار داشت: باید سامانه ای از سوی مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی استان خوزستان راه اندازی شود تا قبل از وقوع پدیده ای جوی به پلیس راه اطلاع رسانی شود.

سرهنگ دولتشاهی اظهار داشت: اغلب کارخانجات و شرکت های بزرگ خوزستان در خارج از محدوده شهری قرار دارند و کارکنان این شرکت ها برای رفتن به سر کار باید در جاده های استان تردد داشته باشند لذا اطلاع رسانی در خصوص وضعیت جوی و میزان دید از سوی پلیس ضروری است.

وی گفت: در مواردی که شدت پدیده مه گرفتگی زیاد بوده و شعاع دید کاهش می یابد پلیس راه برای جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی جاده ها را مسدود می کند تا حادثه ای رخ ندهد اما متاسفانه برخی اصرار به بازگشایی مسیر دارند لذا از مردم تقاضا داریم در چنین مواردی با پلیس راه همکاری کنند تا شاهد حادثه ای در جاده ها نباشیم.

سرهنگ دولتشاهی افزود: روز یکشنبه پدیده مه گرفتگی در جاده اهواز- اندیمشک، جاده خرمشهر و سربندر رخ داد اما خوشبختانه تا این لحظه حادثه ای در این جاده ها رخ نداده است.

وی از رانندگان خواست در زمان وقوع پدیده مه گرفتگی و کاهش دید چراغ خودروهای خود را روشن کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند هر چند بهتر است در حاشیه جاده تا زمان بهتر شدن وضعیت جوی توقف کنند.

سرهنگ دولتشاهی بیان کرد: سال گذشته بر اثر مه گرفتگی حوادث رانندگی زیادی از جمله حادثه برخورد ۴۰ دستگاه خودرو در جاده بهبهان در استان خوزستان رخ داد.

رطوبت ۱۰۰ درصدی در صبح روز یکشنبه در شهرهای خرمشهر و آبادان موجب کاهش دید به حدود ۱۰۰ متر در جاده های این مناطق شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است