کد خبر : 203690
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۶ - 12:44
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

فریدون مجلسی: روا نیست، «اعتراض‌ِ مردم» را با رفتارهای تند پاسخ دهید/ مگر مردم به‌جز آرامش خیال چه می‌خواهند؟/ گروهی ازمردم با گشت‌ارشاد  و برخى چیزهای دیگر مشکل دارند. اشکالش کجاست؟

ديپلمات پيشين و كنشگر سياسى با اشاره اوضاع و احوال این‌روزهای مردم اظهار داشت: کشور ما غنی است و ذخائر ارزشمندی دارد. کافی است واقعیت‌ها را ببینیم، با دنیا حرف بزنیم، همه‌چیز را سیاسی نبینیم، مردم را خودی و غیرخودی نکنیم تا گره‌های‌مان باز شود.

فریدون مجلسی: روا نیست، «اعتراض‌ِ مردم» را با رفتارهای تند پاسخ دهید/ مگر مردم به‌جز آرامش خیال چه می‌خواهند؟/ گروهی ازمردم با گشت‌ارشاد  و برخى چیزهای دیگر مشکل دارند. اشکالش کجاست؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دیپلمات پیشین و کنشگر سیاسى با اشاره اوضاع و احوال این‌روزهای مردم اظهار داشت: کشور ما غنی است و ذخائر ارزشمندی دارد. کافی است واقعیت‌ها را ببینیم، با دنیا حرف بزنیم، همه‌چیز را  سیاسی نبینیم، مردم را خودی و غیرخودی نکنیم تا گره‌های‌مان باز شود.

فریدون مجلسی افزود: ایران کشوری نیست که مردم‌اش غرق در گرفتاری باشند و به چه‌کنم‌چه کنم بیفتند. مسائل مربوط به برجام کم بود، گشت‌ارشاد  هم همه چیز را به‌هم ریخت. ای‌کاش کمی حواس‌مان را جمع کنیم و بدانیم در شرایط فعلی چه کاری باید انجام بدهیم و چه کاری را نباید انجام بدهیم. مردم ایران مردمی نیستند که به استقبال هرج و مرج بروند. مگر مردم به‌جز آرامش خیال چه می‌خواهند؟

این چهره در ادامه گفت:‌ اینقدر دست‌دست کردیم کردیم، برجام باز هم به بن‌بست خورد. تصمیم‌گیران می‌دانند تا زمانیکه تحریم‌ها برچیده نشوند،‌ هیچ‌کدام از مشکلات حل نخواهند شد. ما در موقعیتی هستیم که توافق را لازم داریم و به‌همین دلیل باید سیاست هسته‌ای‌مان را به شکلی تدوین می‌کردیم که آمریکا نتواند زیر برجام بزند. برای آنها ایران‌هراسی هدف مهمی است. اما با زبان دیپلماسی می‌توانستیم شرایط را به شکل بهتری رقم بزنیم.

تحلیلگر مسایل بین الملل ادامه داد: دیپلماسی زبان تبادل‌نظر با کشورها است و اینکه اصرار روی عقیده داشته باشیم، نمی‌تواند چاره‌ساز شود. هیچ‌کس موافق تسلیم شدن برابر بیگانگان نیست و کسی نمی‌گوید پیشنهادهای آمریکا را چشم و گوش بسته قبول کنیم. اما واقعا با زبان بین‌المللی می‌توان خیلی از گره‌ها را باز  کرد. من از آقایان سئوال می‌کنم؛ چرا طرفین آقای ظریف را جدی می‌گرفتند؟ چون با زبان دنیا آشنا بود و می‌دانست چه بگوید و نظراتش را چطور بازگو کند.  اگر با دیپلماسی آشنایی داشتیم، خود را معطل انتخابات کنگره یا ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده نمی‌کردیم.

مجلسی تصریح کرد: مردم ما همیشه پشت کشورشان بوده‌اند و به خاک خود تعصب دارند. روا نیست، اعتراض‌شان را با رفتارهای تند پاسخ داد. اینکه بدون توجه به نیاز مردم به اینترنت و فعالیت اقتصادی عده‌ای از طریق اینستاگرام و واتس‌اپ، به راحتی فیلتر می‌کنند، به‌جز بی‌توجهی به گرفتاری‌های عمومی چه معنی دیگری می‌تواند داشته باشد؟‌ چرا کاری می‌کنیم، مردم خود را غیرخودی و عده‌ای کم را خودی بدانند؟‌ چرا به این فکر نمی‌کنیم با این کارها، اسباب جدایی جامعه را از حکومت فراهم می‌کنیم. گروهی ازمردم با گشت‌ارشاد  و برخى چیزهای دیگر مشکل دارند. اشکالش کجاست؟ مردم صاحبان اصلی کشور هستند و می‌توانند توقع داشته باشند که صدای‌شان شنیده شود.

فریدون مجلسی در پایان گفت: گرانی در طول همه سال‌ها بود. اما اینکه قیمت اقلام مصرفی به‌یکباره ۲ یا حتی سه برابر شود، دیگر قابل‌تحمل نیست.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است