کد خبر : 203003
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - 14:01
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

روزنامه نزدیک به سپاه: هشتگ مهسا امینی ساخته سایبری‌های ارتش آمریکاست

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه مدعی شد: ستاد فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده امریکا یا همان سنتکام، جنگ رسانه‌ای را علیه ایران به راه انداخته است و بسیاری از مطالبی که با هشتگ مهسا امینی منتشر می‌شود، ساخته سایبری‌های پنتاگون است.

روزنامه نزدیک به سپاه: هشتگ مهسا امینی ساخته سایبری‌های ارتش آمریکاست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه جوان وابسته به سپاه در گزارش شماره امروزش مدعی شد: در واقع مطلب این است که اکانت هایی در شبکه های اجتماعی که به زبان فارسی مطالبی دروغین علیه ایران منتشر می کنند و خوانندگان خود را به نفرت علیه سپاه و فعالیت های این نهاد دعوت می کنند، همه فیک و دست ساز سنتکام هستند.

کیت کلارنبرگ، محقق و روزنامه نگار تحقیقی در گزارشی با عنوان «رمزگشایی جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران»، به بررسی نقش ارتش امریکا در ایجاد فضای ضدایرانی در شبکه های اجتماعی و ساخت اکانت های فیک با هدف نشر اخبار دروغین به زبان فارسی و ایجاد نفرت علیه جمهوری اسلامی پرداخته است. این روزنامه نگار انگلیسی، واکنش ها به مرگ مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ایرانی را که منجر به بروز ناآرامی ها شد، یکی از نشانه های جنگ مخفیانه غرب علیه ایران می داند که در چندین جبهه دنبال می شود.

کلارنبرگ در گزارش خود به نقش مخرب سنتکام در مدیریت جنگ روانی علیه ایران پرداخته است؛ حساب های ترول و ربات هایی که با مدیریت این بخش از ارتش امریکا، جنگ روانی را بر ضد ایران هدایت می کند. به اعتقاد این روزنامه نگار تحقیقی، «یک استراتژی کلیدی که توسط متخصصان روان شناس ارتش ایالات متحده به کار گرفته می شود، ایجاد چندین رسانه ساختگی است که محتوا را به زبان فارسی منتشر می کنند. کانال های آنلاین متعددی برای این پلتفرم ها نگهداری می شد که شامل توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و حتی تلگرام بودند.».

اما سنتکام در جنگ روانی که به راه انداخته، تنها به ایجاد رسانه های دروغین اکتفا نکرده است، بلکه حتی دست به خلق روزنامه نگاران دروغین نیز زده است! در بخشی از گزارش کلارنبرگ آمده است «در برخی موارد نیز روزنامه نگاران و کارشناسان جعلی با دنبال کنندگان متعدد در آن پلتفرم ها همراه با عکس های نمایه ایجاد شده از طریق هوش مصنوعی ظاهر شدند. به عنوان مثال، فهیم نیوز مدعی ارائه «اخبار و اطلاعات دقیق» در مورد رویدادهای ایران شد و به طور برجسته پست هایی را منتشر کرد که در آن اعلام می کرد «رژیم تمام تلاش خود را برای سانسور و فیلتر کردن اینترنت به کار می گیرد» و در نتیجه خوانندگان را تشویق به چسبیدن به منابع آنلاین می کند. در همین حال، دریچه نیوز ادعا کرد که وب سایت مستقل و غیروابسته به هیچ گروه یا سازمانی است و متعهد به ارائه اخبار بدون سانسور و بی طرفانه به ایرانیان داخل و خارج از کشور، به ویژه اطلاعاتی در مورد نقش مخرب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.» این روزنامه نگار از دو سایت خبری که به شدت کارکرد ضد انقلابی دارند به عنوان بخشی از جنگ روانی پنتاگون علیه ایران نام می برد. نگاهی گذرا به اخباری که در این سایت ها منتشر شده، نشان دهنده سوگیری پررنگ آن ها برای حمله به جمهوری اسلامی و نهادهای انقلابی مانند سپاه است.

 

در گزارش کلارنبرگ آمده است که رسانه هایی مانند رادیو فردا و صدای امریکا که مورد حمایت دولت امریکا هستند، وظیفه پشتیبانی از اخبار دروغین منتشرشده از سوی اکانت های فیک را بر عهده دارند و با این کار به آن اخبار دروغین اعتبار می بخشند. در اینجا برای هم افزایی بیشتر اخبار ایران اینترنشنال رسانه مورد حمایت سعودی ها نیز از طریق ارتش فیک پنتاگون باز نشر داده می شود.

در اکانت های فیک ایجاد شده از سوی سنتکام، برای ایجاد حس واقعی بودن، مطالب غیرسیاسی مانند شعر یا عکس از غذا و آشپزی منتشر می شود و شوخی های متداول بین ایرانی ها باز نشر می گردد.

جنگ روانی ارتش امریکا علیه ایران صرفاً در روزهای اخیر به وجود نیامده است. کلارنبرگ مدعی است پس از حادثه هواپیمای اوکراینی، هشتگ هایی که برای این پرواز تولید شده، ساخته امریکایی ها بوده و تلاش شده است که آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی را به عنوان مقصر این اتفاق جلوه دهند. این اکانت ها پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، شروع به انتشار هشتگ هایی با محتوای ضد روسی کرده اند. آن ها محتواهایی بر ضد همکاری های ایران و روسیه منتشر و این گونه القا می کنند که این همکاری ها پیامدهای ناگوار سیاسی و اقتصادی برای ایران به همراه خواهد داشت!

اخبار مرتبط:
امام جمعه شیراز: بهترین راه برای رفع تمام مشکلات، توکل به خداست
امام جمعه شیراز: بهترین راه برای رفع تمام مشکلات، توکل به خداست

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه بهترین راه برای رفع تمام مشکلات در زندگی بشر، توکل به خداوند است

صدیقه وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شد
صدیقه وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شد

همسر صدیقه وسمقی می‌گوید: روند از دست رفتن بینایی در خانم وسمقی در اثر یک بیماری ژنتیکی است. اینطور نبوده که ایشان به خاطر زندان بینایی را از دست داده باشد. او گفته نام این بیماری RP است، ژنتیکی است و خیلی از افراد در ایران به آن مبتلا هستند. در این بیماری روند کم‌بینایی به مرور افزایش پیدا می‌کند.

سیداحمد علم الهدی مَردم را برای مبارزه با بی‌حجابی فراخواند / کنایه پدر زَن به داماد درباره معین؟
سیداحمد علم الهدی مَردم را برای مبارزه با بی‌حجابی فراخواند / کنایه پدر زَن به داماد درباره معین؟

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خصوص بحث حجاب گفت: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است