کد خبر : 202977
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - 12:25
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

ادعای نماینده مجلس/ هاجر چنارانی: اعتراضات نسبت به مرگ مهسا امینی به حق نیست/ مجلس باید قوانینی برای حد فاصل بین اعتراض و اغتشاش تعیین کند

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی می‌گوید: با توجه به اینکه گروه‌های خاصی اعتراضات نسبت به مرگ مهسا امینی را هدایت کردند فکر نمی‌کنم این اعتراضات به حق باشد.

ادعای نماینده مجلس/ هاجر چنارانی: اعتراضات نسبت به مرگ مهسا امینی به حق نیست/ مجلس باید قوانینی برای حد فاصل بین اعتراض و اغتشاش تعیین کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛  هاجر چنارانی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی،درباره قابلیت اصلاح قانون گفت: با توجه به اتفاقاتی که رخ داده و بیانیه قالیباف قرار شد در مورد گشت‌های ارشاد بازنگری انجام شود اما فعلاً در مورد حجاب صحبتی نشده است.

او در واکنش به اینکه بنابراین قانون حجاب مورد اصلاح قرار نمی‌گیرد افزود: در حقیقت خود گشت ارشاد بازنگری می‌شود البته پیش از این صحبت‌هایی پیرامون گشت ارشاد و بازنگری در آن صورت گرفته بود لذا امیدوارم بازنگری در این زمینه انجام شود.

چنارانی ضمن ارزیابی اعتراضات اخیر تصریح کرد: مهسا امینی هر چه که باشد دختری از ایران زمین است و برای همه ارزش دارد به همین دلیل مجلس به صورت ویژه به این موضوع ورود کرده چراکه باید تکلیف آن مشخص شود اما اینکه برخی بخواهند از این اعتراض‌ها سو استفاده کنند قابل تأمل است. در حال حاضر اغتشاشاتی که به راه افتاده به اموال مردم و دولتی خسارت‌هایی وارد کرده که همه این موارد نیاز به بازنگری دارند. در حال حاضر دو گروه شکل گرفته‌اند که این دو گروه باید بررسی شوند. برخی عملاً از مرگ مهسا امینی سو استفاده کردند و باعث شد یکسری افراط و تفریط هایی صورت بگیرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره نتیجه اعتراضات متذکر شد: اگر اعتراضات هدایت شده و هدفمند توسط معاندین و گروهک‌های خاصی نباشد مطمئنا آرام آرام فروکش می‌کند اما در حال حاضر اعتراضات هدایت شده هستند و عده‌ای از احساسات جوانان سو استفاده می‌کنند. فکر می‌کنم قطعاً با بازنگری در گشت ارشاد و همچنین اعلام نتیجه گزارشات درباره مرگ مهسا امینی مقداری تاب جامعه فروکش کند.
چنارانی در پاسخ به اینکه به نظر شما اعتراضات نسبت به مرگ مهسا امینی به حق بوده است اظهار کرد: با توجه به اینکه گروه‌های خاصی اعتراضات نسبت به مرگ مهسا امینی را هدایت کردند فکر نمی‌کنم این اعتراضات به حق باشد. یک طرف قضیه جمهوری اسلامی ایران است یکسری قوانینی دارد که باید همه مطیع آن قوانین باشیم. طرف دیگر این است مرگ مهسا امینی واقعاً امر قابل پذیرشی نیست و حتماً در گزارش مربوط به مرگ او مشخص می‌شود که ضربه‌ای بوده یا خیر. اما نکته‌ای که در حال حاضر وجود دارد این است که متاسفانه فوت مهسا امینی تبدیل به یک فرصت برای معاندین شد.

او در واکنش به اینکه می‌توان این قول را داد که دیگر اتفاقاتی نظیر اعتراضات بعد از مرگ مهسا امینی تکرار نخواهد شد خاطرنشان کرد: امیدوارم. مجلس باید یکسری از قانون‌ها را در اختیار داشته باشد. در حال حاضر در راستای تفاوت میان اعتراضات و اغتشاشات قوانین صریحی نداریم و تنها حد فاصل داریم لذا مجلس باید این را مشخص و قوانینی برای حد فاصل بین اعتراض و اغتشاش تعیین کند. لذا اگر مجلس بتواند به قانونگذاری در این حوزه ورود کند و قوانینی تعیین کند می‌توانیم از بسیاری از این قبیل اتفاقات جلوگیری کنیم.

چنارانی در پاسخ به اینکه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به قضیه زنان و خبرنگاران بازداشت شده در جریان اعتراضات ورود پیدا می‌کند یادآور شد: فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی حتماً به قضیه زنان بازداشت شده در جریان اعتراضات ورود می‌کند و حتما وضعیت آنها را بررسی و همه تلاشمان را می‌کنیم البته در این جریان میزان خطا و اشتباهات که مرتکب شده‌اند مهم است. حتما صحبت می‌کنیم که رافت مادرانه شامل حال این افراد هم شود.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است