کد خبر : 202868
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ - 15:37
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

حجت الاسلام ناصر قوامی: تمام عوامل «گشت ارشاد» نفوذی هستند/ این‌ها خودشان عامل ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند/ بعد از ۴۳ سال به جایی رسیده‌ایم که مردم می‌گویند جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم به سایت مدارا گفت: بنده به گشت ارشاد، طراح و مجریان این گشت مشکوک هستم. مجریان و طراحان گشت ارشاد میخواهند به جمهوری اسلامی آسیب بزنند. تمام عوامل گشت ارشاد نفوذی هستند. به طوریکه وقتی در فیلم‌های مربوط به بازداشت زنان کم حجاب نگاه می‌کنید مردان، مو و بدن خانم‌ها رو گرفته و می‌برند. این رفتار اسلامی نیست. این ماموران دوستدار جمهوری اسلامی نیستند این‌ها خودشان عامل ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام ناصر قوامی: تمام عوامل «گشت ارشاد» نفوذی هستند/ این‌ها خودشان عامل ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند/ بعد از ۴۳ سال به جایی رسیده‌ایم که مردم می‌گویند جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ به دنبال مرگ مشکوک مهسا امینی، بخشی از مردم در حالی سومین هفته اعتراضات خود را پشت سر می گذرانند که مسئولان امر نه تنها حاضر به عذرخواهی در این رابطه نشده اند بلکه با سرکوب معترضان به دنبال روش های قهرآمیز جهت جمع کردن معترضان از کف خیابان ها هستند.

با حجت الاسلام ناصر قوامی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مجلس ششم درباره اوضاع و احوال این روزهای کشور گفت وگویی انجام داده ایم که مشروح آن را در پی می خوانید.

– پس از مرگ مشکوک خانم مهسا امینی از طرف مسئولان نه تنها عذرخواهی صورت نگرفت بلکه وقتی جامعه دنبال بک جواب قانع کننده بود، با سرکوب مواجه شد. نظر شما در این رابطه چیست؟

بنده به گشت ارشاد، طراح و مجریان این گشت مشکوک هستم. مجریان و طراحان گشت ارشاد میخواهند به جمهوری اسلامی آسیب بزنند.
تمام عوامل گشت ارشاد نفوذی هستند. به طوریکه وقتی در فیلم‌های مربوط به بازداشت زنان کم حجاب نگاه می‌کنید مردان، مو و بدن خانم‌ها رو گرفته و می‌برند. این رفتار اسلامی نیست.
این ماموران دوستدار جمهوری اسلامی نیستند این‌ها خودشان عامل ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند.

_ نقش روحانیون در قبل انقلاب چگونه بود؟ یعنی نگاه مردم به این قشر از جامعه اساساً به چه شکل یود؟

من خودم زمان شاه سه بار زندانی سیاسی بودم آن زمان مردم به روحانیت اعتماد داشتند. بدون هیچ بودجه دولتی ما توانستیم اسلام را تبلیغ کنیم. در آن زمان روحانیون بین مردم نفوذ داشتند بدون اینکه هیج سازمانی از آنها حمایت کند. این اعتماد مردم به روحانیت به قدری بود که آب و نان روحانیون را هم مردم تامین می‌کردند و برای آنها منزل هم تهیه می‌کردند. اما الان چی؟
پس از ۴۳ سال با وجود حمایت های سازمانی، بودجه فراوان(مثل بودجه آستان قدس رضوی ) به جایی رسیده‌ایم که مردم می‌گویند جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم.

_این جامعه ملتهب را چطور می‌توان دعوت به آرامش کرد؟

قطعاً با سرکوب نمی توان مردم را دعوت به آرامش کرد، باید اصلاحات انجام شود نه فقط با وعده دادن بلکه باید در عمل نشان داد که نظر مردم ارجح است. باید در قانون اساسی اصلاحات لازم صورت بگیرد. اصلاحات اقتصادی،سیاسی، فرهنگی اگر اصلاحات، بخصوص در قانون اساسی نداشته باشیم مردم دیگر آرام نمی‌شوند. با سرکوب هم نمی‌توان این مردم را آرام کرد.
جوانان امروز هم پرشور هستند و دنبال حقشان هستند. با بازداشت‌ها هم فاصله بین مردم و حاکمیت عمیق تر می شود. ما در جهت فرهنگ‌سازی موفق نبوده‌ایم‌ و اسلام را درست معرفی نکرده‌ایم.

_ با این تفاسیر گویا مردم هم حداقل تا امروز حاضر نیستند دست از اعتراضات بردارند پیش بینی شما به عنوان یک فعال سیاسی چیست؟

نمی‌توان پیش بینی کرد. از طرفی نیروهای امنیتی در میدان حضور دارند و در یک سوی دیگر جوانان پرشور و تازه نفسی هستند که
تا حاکمیت اصلاحات انجام ندهد، حداقل به ظاهر حاضر به ترک خیابان ها نیستند.

_نقش دولت آقای رئیسی را چگونه ارزیابی میکنید؟

دولت آقای رئیسی از نظر اقتصادی که شکست خورده است. به عنوان مثال قیمت روغن از ۹۰ هزارتومان به چهارصد هزار تومان رسیده است.
گرانی مواد غذایی و معیشتی، گرانی مسکن مردم خودشان باید درمورد دولت آقای رئیسی قضاوت کنند. البته آقای رئیسی درمورد پرونده خانم مهسا امینی خوب صحبت کردند و دستور بررسی کامل پرونده را دادند. اگر در دهه هفتاد پس از کشته شدن زهرا کاظمی عوامل را بازداشت و دادگاهی می‌کردند دیگر دهه هشتاد شاهد اتفاق مشابه برای ستار بهشتی و امسال همان اتفاق برای مهسا امینی ها نمی‌افتاد. آن مامورانی که مهسا امینی را زدند یا جوانان دیگر را به جدول خیابان زدند نفوذی هستند که در جهت تخریب جمهوری اسلامی کار می کنند.
در پایان امیدوارم حاکمیت بپذیرد اصلاح قانون اساسی و اصلاحات اقتصادی و سیاسی تنها راه آشتی مردم با حاکمیت است.

اخبار مرتبط:
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند
کیهان: باید ریشه بی‌حجاب‌های جاهل را خشکاند

روزنامه حسین شریعتمداری به ماجرای برخورد پلیس با زنانی که بدحجاب هَستند واکنش نشان داد.

فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است
فداحسین مالکی: از دید ما اردن شریک رژیم اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از دید ما هر کشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد پایگاه‌هایش را در اختیار اسرائیل قرار دهد یقین داشته باشد که شریک این رژیم است و این تعریفی است که ما در استراتژی خود داریم.

نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند
نماینده مجلس: اسرائیل می‌خواهد به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسرائیل دارد بخشی از کشور‌های عربی را با خود همراه می‌کند دوم اینکه به رابطه ایران و عربستان خدشه وارد کند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد بیش از همه عربستان باید رفتارش را تغییر دهد و عذرخواهی کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است