کد خبر : 202535
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ - 08:24
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

گزارش خبرگزاری دولت از اعتراضاتِ شبِ گذشته مردم در سراسر کشور/ «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»

ارگان رسانه‌ای دولت گزارشی از تجمعات اعتراضی شب گذشته مردم در تهران و برخی شهرها را منتشر کرد.

گزارش خبرگزاری دولت از اعتراضاتِ شبِ گذشته مردم در سراسر کشور/ «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ارگان رسانه‌ای دولت گزارشی از تجمعات اعتراضی شب گذشته مردم در تهران و برخی شهرها را منتشر کرد.

خبرگزاری ایرنا گزارش داد:

* تجمع پراکنده برخی افراد که ساعاتی پیش با تلاش نیروهای انتظامی به پایان رسید امروز در برخی شهرها ترافیک سنگین و کندی عبور و مرور و خسارت به اموال عمومی و شخصی را به همراه داشت.

* بعد از ظهر روز گذشته همزمان با شروع تحصیلی دانشگاه‌ها، برخی افراد با تجمع پراکنده در برخی نقاط پایتخت اقدام به سردادن شعارهای ساختارشکنانه و تند کردند.

* این افراد تلاش کردند دانشجویان را نیز به اعتراض ترغیب کنند.

* بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما ، یک گروه ۱۴ نفره از زنان در منطقه دردشت با برداشتن روسری‌های خود اقدام به کشف حجاب کردند و حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر هم در محدوده دانشگاه تهران در خیابان انقلاب دست به راهپیمایی زدند و به سوی خیابان‌های وصال و حجاب و حافظ و جمهوری حرکت کرده و گروهی از آنها نیز مسیر راهپیمایی خود را به سمت جنوب شهر و منطقه بازار و لاله‌زار تا خیابان وحدت اسلامی و ابوسعید تغییر دادند.

* در پونک نیز گروهی از معترضان که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر تخمین زده شدند، از دانشگاه آزاد تا بلوار اشرفی اصفهانی و تیراژه دست به راهپیمایی زدند و عده‌ای نیز در محدوده دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد در خیابان یخچال در قلهک تجمع کردند.

* در محدوده دانشگاه صنعتی شریف نیز جمعیتی حدوداً ۴۰۰ نفره با تجمع در خیابان آزادی و اطراف دانشگاه، شعارهای تند سردادند، که تجمع آنها پس از درگیری‌های پراکنده با نیروهای انتظامی پایان یافت.

 

* همزمان با بازگشایی رسمی دانشگاه‌ها پس از ۲ سال تعطیلات کرونایی در کشور، دانشگاه‌های تهران و برخی شهرها نیز شاهد تجمعات و اعتراضات محدود و مسالمت‌آمیز دانشجویی در واکنش به اتفاقات اخیر بود.

* بررسی‌های میدانی از چند دانشگاه تهران حاکی است در دانشگاه علم و صنعت عده‌ای از دانشجویان با تجمع و بست‌نشینی در برابر ساختمان مرکزی دانشگاه، اعتراض خود را نسبت به برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و بازداشت تعدادی از دانشجویان نشان دادند.

* در دانشگاه تهران نیز تجمع مشابهی از سوی عده‌ای از دانشجویان برگزار شد.

* در این بین در برخی موارد مخاطب قرار دادن طرف مقابل در شعارهای دو طیف منجر به کنایه‌زنی‌هایی نیز می‌شد که با وساطت و پادرمیانی اساتید و دانشجویان قدیمی فروکش کرد.

* فضای حاکم در تجمعات دانشجویی درون دانشگاه‌های تهران فضایی آرام بود، با اینحال در برخی موارد، معترضین اقدام به سر دادن شعارهای تند و هیجانی نیز می‌کردند.

* در برخی دیگر از دانشگاه‌های تهران از جمله دانشگاه شریف، دانشگاه علوم پزشکی ایران، پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد تهران مرکز و دانشگاه تربیت مدرس نیز تجمعات و راهپیمایی‌هایی با حضور جمعی از دانشجویان در واکنش به حوادث اخیر کشور برگزار شد.

* همچنین دانشگاه‌های فردوسی و داروسازی مشهد، دانشگاه‌های آزاد و خوارزمی واحد کرج، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه‌های شیراز و زنجان امروز نهم مهر ماه ۱۴۰۱ همزمان با نخستین روز شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، صحنه برگزاری تجمعات اعتراضی دانشجویی بود.

* اعتراض کنندگان با در دست داشتن برخی تصاویر و سردادن شعارهایی چون «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی در تجمعات اعتراضی پس از فوت دختری ۲۲ ساله در یکی از مراکز انتظامی و همچنین اصلاح برخی رویکردها و رفتارها در مواجهه با انتقادها و توجه به مطالبات مردمی و دانشجویی شدند.

* فضای حاکم بر دانشگاه‌های تهران نیز مشابه دانشگاه‌های سراسر کشور بود و جمع زیادی از دانشجویان در محوطه داخلی دانشگاه‌ها به بیان اعتراضات خود نسبت به برخوردها با دانشجویان پرداختند؛ گر چه در برخی موارد معترضین اقدام به سردادن شعارهایی تند و هیجانی کردند.

 

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است