کد خبر : 202257
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ - 14:00
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

کاظم انبارلویی: برخی ها در اعتراضات اخیر می خواستند از «سلام فرمانده» انتقام بگیرند/ تنها ۱۰ درصد شهرهای ایران دچار آشوب شد

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: طبق آخرین برآوردها تنها 10 درصد شهرهای ایران دچار آشوب بوده است و شاهد آرامش در 90 درصد شهرها بودیم. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس در شهرهایی که شاهد آشوب بودیم با گروه‌ها و احزاب مخالف جمهوری اسلامی ارتباط داشتند و اینها را سازماندهی کردند تا ابراز وجود کنند.

کاظم انبارلویی: برخی ها در اعتراضات اخیر می خواستند از «سلام فرمانده» انتقام بگیرند/ تنها ۱۰ درصد شهرهای ایران دچار آشوب شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد اغتشاشات اخیر گفت: ریشه‌ آشوب‌های اخیر در افزایش اقتدار ملی، پیشرفت‌های اخیر که در دولت سیزدهم به دست آمده و امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران بوده است. آنها با بهانه و یا بی‌بهانه قطعاً به خیابان‌ها می‌آمدند. علت این مساله هم فرمانی بود که از واشنگتن، پاریس و لندن صادر شده بود مبنی براین که وضع را به هم بریزید چراکه آمریکا بیش از این تحمل بسط توسعه قدرت ملت ایران را نداشت.

وی تصریح کرد: در ۶ ماه گذشته سرود سلام فرمانده، جغرافیای فرهنگی و سیاسی در منطقه ترسیم کرد که نشان دهنده اقتدار ملی ما بود. از طرفی در مراسم اربعین که ۲۰ میلیون نفر از پنج قاره دنیا در آن شرکت کردند و پرچم امام حسین (ع) را برافراشته کردند نیز جلوه دیگری براین مدعاست، این مسائل تهدیدی برای آمریکا است، بنابراین قطعاً آنها بهانه‌ای برای به هم ریختن اوضاع کشور فراهم می‌کردند.

انبارلویی با اشاره به نقش گروهک های تروریست در حوادث اخیر، افزود: در صدر آشوبگران اسم حزب کومله آمده است جریان منافقین نیز با صدور بیانیه‌هایی وارد وضعیت به وجود آمده شدند و شعار «اصل نظام نشانه است» را سر دادند. عناصر نظامی آنها نیز با سلاح از پشت به شماری از هموطنان تیراندازی کردند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: کاملا مشخص بود که بحث تجزیه‌طلبان، شعارهای ساختارشکنانه یا اتفاقاتی از قبیل حمله به مساجد، سوزاندن قرآن کریم و حمله به موکب‌های حسینی ارتباطی با ارتباطی به مساله فوت خانم مهسا امینی ندارد.

وی گفت: این افراد چهره اصلی خودشان را نشان دادند، اهداف تجزیه‌طلبانه آنها برای همه مشخص شد و فکرهای شومی را علیه نظام در سر خود می‌پرواندند را آشکار ساختند؛ خوشبختانه سپاه پاسداران روز چهارشنبه محل استقرار آنها را در عراق با اعلام قبلی و نشانه‌گیری دقیق مورد هجوم قرار داد. در همین راستا شمار زیادی از کسانی که این آشوب‌ها را مدیریت می‌کردند دستگیر شدند و ان‌شاءالله به زودی با آنها برخورد خواهد شد.

انبارلویی با بیان اینکه قطعاً مردم عادی در این اجتماعات شرکت نداشتند و فتنه‌ای سراسری رخ نداده بود، تصریح کرد: طبق آخرین برآوردها تنها ۱۰ درصد شهرهای ایران دچار آشوب بوده است و شاهد آرامش در ۹۰ درصد شهرها بودیم. سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس در شهرهایی که شاهد آشوب بودیم با گروه‌ها و احزاب مخالف جمهوری اسلامی ارتباط داشتند و اینها را سازماندهی کردند تا ابراز وجود کنند.

وی تشریح کرد: تعداد اندکی از افراد در گروه‌های ۲۰ و ۳۰ نفره راه‌بندان به وجود می‌آوردند و شعارهای ساختارشکنانه سر می‌دادند که هیچ ارتباطی به مردم نداشت. خشونتی که اینها از خودشان نشان دادند درس عبرتی برای ملت است و به همگان اعلام کرد ما همچنان دشمن داریم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نباید فکر کنیم انقلابی در ابعاد جهانی شکل داده‌ایم و بدون دشمن هستیم، خاطر نشان کرد: هر از چندگاهی این افراد به خیابان خواهند آمد و انشاالله نیروهای انتظامی و قضایی کشور اخلالگران را مجازات خواهند کرد از طرفی ملت هم در واکنش عظیم به حوادث رخ داده با حضور در میادین اصلی برخی شهرها موضع خودشان را نسبت به این مساله نشان دادند و از دستگاه امنیتی و قضایی خواستند عامل و آمران اصلی این آشوب‌ها را که منجر به شهادت بیش از ۵۰ نفر از هموطنان‌مان شده است به اشد مجازات محکوم کنند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است