کد خبر : 202031
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - 13:19
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: سلبریتی‌ها در تلویزیون معروف شدند، حالا دم در آورده‌اند/ شما‌ها چوب نداشتید به سنگ بزنید حالا با دم‌تان گردو می‌شکنید؟

نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: سلبریتی‌ها بیایید توبه کنید از این رفتاری که در پیش گرفتید. الان در تصاحب جایگاه در کشور اشباع شدید، دنبال این هستید که آن‌ور آبی‌ها را راضی نگه دارید؟ بعد می‌گویید با آن‌ها هم‌خط نیستید؟ اگر هم‌خط نیستید، غلط می‌کنید این حرف‌ها را می‌زنید. شما‌ها بی‌جا می‌کنید پا روی خون شهدا می‌گذارید. مگر همین‌جوری شهید دادیم؟ من خودم خانواده شهیدم. مگر برای این کشور خون داده نشده؟ اصلاً برای خانم مهسا امینی که فوت شده اتفاقی هم افتاده باشد، باید هم چیز را تحت‌الشعاع آن قرار داد؟ برای حل موضوع، راه و منطق وجود دارد. فراجا، پرتلاش‌ترین، زحمت‌کش‌ترین و محجوب‌ترین نیرو‌ها است و واقعاً در کارشان هنرمند هستند. مگر می‌شود بچه مردم را در ون کتک زد؟ اصلاً آن‌جا جای کتک‌زدن نیست؟

نماینده مجلس: سلبریتی‌ها در تلویزیون معروف شدند، حالا دم در آورده‌اند/ شما‌ها چوب نداشتید به سنگ بزنید حالا با دم‌تان گردو می‌شکنید؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پس از شکل‌گیری اعتراضات، در روز‌های گذشته شاهد حمایت برخی چهره‌های برجسته ورزشی، هنری و فرهنگی کشور از معترضان بودیم. حال پرسش این است که نظام باید در برابر این افراد چه واکنشی داشته باشد؟ اردشیر مطهری نماینده گرمسار می‌گوید: این ورزشکاران، هنرمندان و چهره‌ها، هر اعتباری که دارند به برکت خون شهدا و نظام جمهوری اسلامی است. بهتر است این افراد، نگاه به گذشته خود بیندازند تا ببینند کجا بودند و الان در چه جایگاهی قرار گرفته‌اند و بدانند اگر مردم عِرقی به آن‌ها دارند و به عنوان یک سلبریتی مطرح هستند، این اعتبار را نظام و حاکمیت به آن‌ها داده است. اگر این بستر مساعد نمی‌شد واقعاً این افراد در این جایگاه‌ها بودند؟ هر آن‌کسی که در مسیر خون حدود ۳۰۰ هزار شهید هستند ما برایشان احترام داریم و هر کسی در این مسیر نیست حتماً کارش ایراد دارد.

او می‌گوید: مگر ما باید ملعبه دست باشیم که برخی آن‌قدری که برای آن‌طرف آبی‌ها سر می‌شکنند برای کشورمان که محصول شهدا، ایثارگران و وجود پربرکت ولایت که در دنیا حرف برای گفتن دارد، است، خودشان را خرج نمی‌کنند. ما چه زمانی در تاریخ مثل امروز، چنین استقلالی داشتیم؟ اینکه چهار تا کشور یا چهار تا مجموعه مثل گروهک منافقین علیه نظام کار کنند و فکر کنند می‌توانند ۲۴ ساعته حاکمیت را برگردانند، فکری باطل است. من فکر می‌کنم الحمدلله برخی در ایام، چهره واقعی خودشان را رو کردند و بی‌معرفتی و بی‌مرامی کردند. اینکه این افراد به خون شهدا و به این همه ایثار و گذشت و داغ‌هایی که مادر شهدا دیدند، پشت کنند، منطقی و معقول نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: مگر افراد، شعور در تشخیص راه ندارند؟ مگر نمی‌بینند که در این ۴۳ سال انقلاب چه بر کشور گذشته است و چه توطئه‌هایی علیه ایران کردند؟ این افراد باید خط خود را از مسیر معاندین نظام جدا کنند. به این افراد می‌گویم شما اصلاً دین هم نداشته باشید و در مسیر نظام هم نبوده‌اید، بالاخره آدم‌های وطن‌پرستی که باید باشید؛ کشور را باید حفظ کنید. الان با این رویکرد‌هایی که داشتند مشکل کشور حل شد؟ جز اینکه با رفتارهایتان، توئیت‌هایتان و موضع‌گیری‌تان آب به آسیاب دشمن ریختید؛ مگر کر و کور هستید؟

او می‌گوید: ما در بحث امنیت مردم، کشور و موقعیت حاکمیت و نظام با هیچ‌کسی تعارف نداریم. مگر این‌ها بچه هستند که این‌طوری رفتار می‌کنند؟ این‌ها روبروی نظام موضع گرفتند و اشک تمساح ریختند. حالا دختری فوت شده و اصلاً من می‌گویم این دختر خودمان برایش اتفاقی افتاده که فوت شده، راهش این است که ما برویم در مسیر شبکه‌های آل‌سعود، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، رادیو فردا و…؟ این افراد دل ندارند؟ این‌قدری که زیر چتر این مجموعه و تفکرات که دلسوز ما نیستند سینه زدند، کاش برای مردم خودشان سینه می‌زدند.

مطهری می‌گوید: اینکه برخی از شما‌ها در پنت‌هاوس زندگی می‌کنید و ماشین آخرین سیستم دارید و رفت و آمد زیادی به خارج از کشور می‌کنید و نمی‌دانید با این همه پولی که دارید چه کنید، حرکت در این مسیری که در پیش گرفتید، اشتباه هست. اصلاً این دارایی‌ها را از کجا آوردید؟ کی باعث شده شما به این درآمد‌ها برسید؟ مگر الله‌بختکی است که ۳۰۰ هزار شهید داده‌ایم، بعد یک آدمی که نمی‌دانیم کی هست و نظام بزرگش کرده بگذاریم هر کار و رفتاری که می‌خواهد، بکند؟ اجازه دادن به این‌ها، توهین به مزار شهدا، حاج قاسم و همه مقدسات ما است. آقای فلان فوتبالیست و فلان هنرپیشه، شما‌ها کجا بودید و اصلاً کی شما‌ها را می‌شناخت؟ کی شما‌ها را بزرگ کرد و گذاشت بیایید تلویزیون؟ حالا دم درآورده‌اید؟

نماینده گرمسار در ادامه می‌گوید: سلبریتی‌ها بیایید توبه کنید از این رفتاری که در پیش گرفتید. الان در تصاحب جایگاه در کشور اشباع شدید، دنبال این هستید که آن‌ور آبی‌ها را راضی نگه دارید؟ بعد می‌گویید با آن‌ها هم‌خط نیستید؟ اگر هم‌خط نیستید، غلط می‌کنید این حرف‌ها را می‌زنید. شما‌ها بی‌جا می‌کنید پا روی خون شهدا می‌گذارید. مگر همین‌جوری شهید دادیم؟ من خودم خانواده شهیدم. مگر برای این کشور خون داده نشده؟ اصلاً برای خانم مهسا امینی که فوت شده اتفاقی هم افتاده باشد، باید هم چیز را تحت‌الشعاع آن قرار داد؟ برای حل موضوع، راه و منطق وجود دارد. فراجا، پرتلاش‌ترین، زحمت‌کش‌ترین و محجوب‌ترین نیرو‌ها است و واقعاً در کارشان هنرمند هستند. مگر می‌شود بچه مردم را در ون کتک زد؟ اصلاً آن‌جا جای کتک‌زدن نیست؟

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: سلبریتی‌ها بدانید موقعیتی که دارید به برکت این همه خون شهید بوده است، وگرنه کی شما‌ها را حساب می‌کرد؟ مگر این همه آدم بااستعداد در کشور نیست؟ چرا شما‌ها شدید این‌کاره؟ مگر نمی‌شد فرد دیگری جای شما باشد؟ شما‌ها چوب نداشتید به سنگ بزنید حالا با دم‌تان گردو می‌شکنید؟ این افراد اگر بنا به ادامه کار در سیستم دارند، تنها توبه کافی نیست. نمی‌شود فردی سال‌ها اعتبار و درآمد از کارش کسب کرده باشد و بعد حاجی حاجی مکه؟ باید هم پاسخگو باشند و هم جبران کنند.

مطهری می‌گوید: البته من نمی‌گویم توقیف اموال، ابزار کار است. من می‌گویم یک مجموعه دانا باید بیاید بنشیند برای عملکرد خودمان که به یک مشت افراد با تفکرات عجیب و غریب بها دادیم، تعیین تکلیف کند. هرچه تدبیر باشد، نظر ما هم همان است. ما روزی با عراق جنگ داشتیم، اما اکنون به واسطه تغییر حاکمیت آن‌ها نسبت به زمان جنگ، مردم برای زیارت به آن‌جا می‎روند. یعنی آن مجموعه‌ای که اشاره کردم تصمیم بگیرند که باید در قبال این سلبریتی‌ها چه کرد. اینکه ماشین و اموال آتش زده شده یا حتی دیدیم که موکب و حوزه علمیه را سوزاندند و درگیری با نیروی انتظامی ایجاد کردند و افرادی از این حرکت‌ها حمایت داشتند باید در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شوند. اینکه عده‌ای از این ناهنجاری‌ها حمایت کنند و در زمانی دیگر بگویند «ببخشید» رافت اسلامی را شامل حال ما کنید و بخواهند به سیستم برگردند، شدنی نیست. رافت اسلامی این بود که در روز‌های ابتدایی، فراجا با معترضان مراعات کرد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است