کد خبر : 201576
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ - 00:38
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

تفکیک وزارتخانه، راه‌حلی برای مشکلات حوزه راه و شهرسازی کشور

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از راه‌حل‌های مشکلات کشور در حوزه راه و شهرسازی تفکیک این وزارتخانه است، گفت: زمینه برای تفکیک وزارت راه از مسکن و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

تفکیک وزارتخانه، راه‌حلی برای مشکلات حوزه راه و شهرسازی کشور

سید کریم حسینی در خصوص بحث تفکیک وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: متاسفانه پس از ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی با اشکالات، ایرادات و عقب افتادگی‌های بسیاری در هر دو حوزه راه و مسکن و شهرسازی مواجه شدیم که مشکلات بسیاری را نیز برای مردم به وجود آورده است.

وی افزود: این مسائل باعث شده است تا در هر دو حوزه راه و شهرسازی مطالبات بسیاری بر روی زمین باقی بماند و نسبت به آن‌ها بی توجهی شود.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، گفت: یکی از راه‌حل‌های مشکلات کشور در حوزه مسکن و شهرسازی و همچنین راه این است که هرچه سریعتر وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود و این تفکیک می‌تواند زمینه را برای حل مشکلات این دو بخش فراهم کند.

حسینی عنوان کرد: وزارتخانه‌هایی در کشور در سال‌های قبل بدون انجام کار کارشناسی دقیق ادغام شده‌اند که متاسفانه ادغام آن‌ها نه تنها فایده‌ای نداشته بلکه مشکلات بسیاری برای حوزه مسئولیت‌های آن‌ها به وجود آورده است و اکنون بهترین راهکار برای حل این مشکلات تفکیک وزارتخانه‌های ادغام‌شده مثل راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه کوچک کردن و چابک‌سازی دولت، طرح‌های خام ادغام وزارتخانه‌ها در سالیان قبل اجرایی می‌شد، ادامه داد: تجربه‌هایی که پس از ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به دست آمده می‌تواند بیانگر این باشد که تفکیک وزارتخانه‌های ادغام‌شده راهکار خوبی برای حل مشکلات آن وزارت‌خانه‌ها است.

نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون در کمیسیون تخصصی عمران در مجلس شورای اسلامی و میان نمایندگان بحث تفکیک وزارت راه و شهرسازی مطرح و صحبت‌هایی در این خصوص انجام شده است و در مجموع بحث تفکیک وزارت راه و شهرسازی در دستور کار مجلس قرار دارد.

حسینی در خصوص احتمال موافقت مجلس در بحث تفکیک وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: نظرات موافق و مخالفی در بحث تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس است که باید مورد بررسی قرار بگیرند اما در مجموع، زمینه برای تفکیک وزارت راه از مسکن و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است