کد خبر : 201567
انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ - 23:20
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

از دستگاه بومی «پالایش شربت نیشکر» رونمایی شد

در مراسمی با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دستگاه پالایش «سیروپ» در کشت و صنعت میرزا کوچک خان رونمایی شد.

از دستگاه بومی «پالایش شربت نیشکر» رونمایی شد

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این دستگاه که تکنولوژی آن در انحصار کشورهای اروپایی بود، از سوی متخصصین نیشکر بومی‌سازی شده و نقش مهمی در پالایش شربت نیشکر کارخانه شکر دارد.

به گفته دکتر عبدعلی ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، بومی‌سازی دستگاه پالایش سیروپ در سال تولید دانش‌بنیان، گامی مهم در افزایش بهره‌وری صنعت نیشکر و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

بر اساس این گزارش، این دستگاه کیفیت شربت نیشکر حاصل از آسیاب کارخانه شکر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

بهبود عملکرد فرایند تولید شکر

مدیرعامل کشت و صنعت میرزا کوچک خان در مراسم رونمایی، به قابلیت‌های این دستگاه اشاره کرد و کاهش کدورت شربت نیشکر و بهبود عملکرد فرایند طباخی و تولید را از ویژگی‌های آن برشمرد.

سید حسن موسوی با بیان اینکه کلیه قطعات دستگاه پالایش از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته و راه‌اندازی شده است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های داخلی علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، هزینه تمام شده این دستگاه را کاهش می‌دهد.

همزمان با سال تولید دانش‌بنیان، نوآوری‌های متعددی در صنعت نیشکر به منظور افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و صیانت از محیط‌زیست رقم خورده است. ساخت دستگاه فاروئر ترکیبی لوله‌گذار، طراحی دستگاه انتقال دهنده ملاس، تولید یخ خشک، تولید برق نیشکری، طرح آبیاری زیرسطحی، کارخانه تغلیظ ویناس و… بخشی از اقداماتی توسعه نیشکر در این راستاست.

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است