کد خبر : 201201
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - 11:26
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

ادعای خبرگزاری نزدیک به سپاه: معترضان در‌ مشهد یک پلیس را آتش زدند/ حال چند پلیس کتک خورده دیگر وخیم گزارش شده است

خبرگزاری نزدیک به سپاه مدعی شده است که "در مناطق متعددی نیز چندین پلیس به نحو ناجوانمردانه‌ای با ضرب و شتم‌های سنگین مواجه شده‌اند که حال جسمی برخی از آنها مناسب گزارش نشده است."

ادعای خبرگزاری نزدیک به سپاه: معترضان در‌ مشهد یک پلیس را آتش زدند/ حال چند پلیس کتک خورده دیگر وخیم گزارش شده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی درباره اعتراضات شب گذشته در کشور نوشت:  در حالیکه جمع زیادی از مردم از درگذشت مرحوم مهسا امینی متاثر بوده و منتظر اعلام نتایج تحقیقات پزشکی در این باره هستند، برخی تجمعات اعتراضی نیز طی روزهای گذشته در بعضی شهرها و دانشگاه‌ها از جمله تهران برگزار شد.

با این حال طبق یک روال مسبوق به سابقه، با تحریک رسانه‌های خارج نشین و ورود عناصر سازمان یافته این تجمعات بویژه از شب گذشته وارد فاز رادیکالی شده و در نقاط متعددی اقدامات آشوبگرانه توسط عده‌ای دیده می‌شود که با روح اعتراض مدنی کاملاً در تعارض است.

در برخی نمونه‌ها مثلاً در‌ مشهد یک فرد پلیس توسط افراد مشکوکی به آتش کشیده شد و این درحالی بود که عده دیگری از مردم معترض بلافاصله تلاش کردند لباسهای مشتعل او‌ را خاموش کنند. بدن این پلیس با سوختگی‌های جدی مواجه شده است.

در شهر رشت نیز تصاویری از به آتش کشیدن یک مسجد منتشر شده که به هیچ‌وجه با فرهنگ مردم ایران نسبتی ندارد و از نشانه‌های روشنی برای ورود عناصر سازمان یافته حکایت می‌کند. همچنین یک امامزاده در همدان با آتش مورد تعرض قرار گرفته است.

در مناطق متعددی نیز چندین پلیس به نحو ناجوانمردانه‌ای با ضرب و شتم‌های سنگین مواجه شده‌اند که حال جسمی برخی از آنها مناسب گزارش نشده است.

جسارت غم انگیز‌ به پرچم ایران، حمله عجیب و آشوبگرانه به برخی آمبولانس‌های بیمارستان‌ها و تعرض به خانمهای محجبه از موضوعات دیگری است که غیرمردمی بودن این تحرکات و بی‌ربط بودن آنها به سوگواری برای مهسا امینی را روشنتر می‌کند.

برخی افراد که امشب در مناطقی از تهران حاضر بودند اعلام می‌کنند که بعضی هسته‌ها در این تجمعات به صورت هماهنگ، با تخریب هدفمند و گسترده و به شکل سامان یافته‌ای عمل می‌کنند و بعضاً روشهایی را در نبردهای خیابانی به کار می‌برند که کم سابقه بوده و از هماهنگی و آموزشهای پیشینی آنها حکایت می‌کند.

اخبار مرتبط:
واکنش نرجس سلیمانی به ساخت موزه شهید سلیمانی در پارک چیتگر/این امر از اساس خطاست
واکنش نرجس سلیمانی به ساخت موزه شهید سلیمانی در پارک چیتگر/این امر از اساس خطاست

این هفته خبری درخصوص ساخت‌و‌ساز بزرگ‌مقیاس در محوطه پارک جنگلی چیتگر و ضلع غربی دریاچه منتشر شد. گفته می‌شد قرار است موزه‌ای به نام سردار سلیمانی در این محل ساخته شود که از دوره مدیریت شهری پنجم کلنگ آن به زمین شده است.

زاکانی؛ شهرداری که تهران را کُشت
زاکانی؛ شهرداری که تهران را کُشت

علیرضا زاکانی اگر بهترین گزینه برای پوشش رئیسی نبود، یکی از بهترین‌ها بود. یک سیاستمدار هجومی و بدون سابقه مدیریتی که مشخص بود رای نمی‌آورد اما نقش مهمی در مناظرات ایفا کرد و پاداش خود را گرفت. مرداد ۱۴۰۲ نیز دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در تهران شد. 

یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد
یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد

دیوان عالی کشور با نقض رأی تبرئه یاسین رامین در خصوص پرونده اختلاس از هلال احمر، وی را به ۳ سال حبس و جریمه ۸۷۳۸۸۷ یورویی محکوم کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است