کد خبر : 201148
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - 22:37
دسته‌بندی : سیاسی، اخبار ویژه
چاپ

مجلس جانب ناجا را گرفت ؟/ملاک رای کمیته گزارش‌ ناجا و نظر اولیه پزشکی قانونی است نه اظهارات خانواده مهسا

شنیده‌ها حاکی از آن است که در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم، مقرر شده تا در جلسه علنی فردا (چهارشنبه) گزارش کمیته تشکیل شده برای تحقیق و بررسی درباره چگونگی و علت فوت مهسا امینی قرائت شود.

مجلس جانب ناجا را گرفت ؟/ملاک رای کمیته گزارش‌ ناجا و  نظر اولیه پزشکی قانونی است نه اظهارات خانواده مهسا

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بنا به یافته‌های خبرنگار امتداد، این گزارش، براساس اظهارات مقامات مسئول در نیروی انتظامی، فیلم منتشر شده از سوی ناجا، اظهارات وزیر کشور و دیگر مقامات مسئول تهیه شده است و در آن خبری از بررسی جز به جز پرونده‌ها و اسناد و حتی گزارش پزشکی قانونی نیست.

این تصمیم پس از آن گرفته شده که نمایندگان محافظه‌کار، فوت مهسا امینی و انتقادات مطرح شده را، عاملی برای کاهش «اقتدار پلیس» دانسته و تلاش می‌کنند تا با این گزارش، از اقتدار نیروی انتظامی در ایران دفاع کنند. این در حالیست که پیش از این، تصمیم بر آن بود تا نمایندگان با خانواده مهسا امینی و شاهدان موضوع مصاحبه کنند اما فشار نمایندگان و تلاش آنان برای دفاع از پلیس، به کلی مانع این امر شده است.

این تصمیم با مخالفت برخی از نمایندگان و اعضای کمیسیون شوراها مواجه شده اما وزنه موافقان سنگین‌تر است. آنان نهایت تلاش خود را به کار برده‌اند تا این گزارش در جلسه علنی فردای مجلس قرائت شود. این در حالیست که امروز محمدباقر قالیباف در قامت رئیس قوه مقننه، وعده داده بود که مجلس با جدیت علت فوت مهسا امینی را بررسی کند.

کمیته حقیقت یاب مجلس پس از آن تشکیل شد که مهسا امینی ۲۲ ساله، توسط گشت ارشاد بازداشت و در مقر نیروی انتظامی، جان خود را از دست داد.

اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است