کد خبر : 200778
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - 11:43
چاپ

مهسا هم فراموش می شود و سیاستهای فرهنگی درست نمی شود

مهسا و مهساها.‌.. و حوادث غمناکی از این دست، مدتی است که جامعه را متاثر کرده که یا پس از مدتی فراموش می‌شوند یا به ذهنیت جمعی جامعه کوچ می‌کنند. اما سوابق تجربی نشان می‌دهد این اتفاقات، هیچ تغییر نگرشی در حوزه سیاستگذاری فرهنگی و اجتماعی ایجاد نکرده‌اند

مهسا هم فراموش می شود و سیاستهای فرهنگی درست نمی شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علی ربیعی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به مرگ مهسا امینی نوشت: در مطالب منتشر شده هم کمتر به راه‌حل‌ها اشاره شده و بعضا راه‌حل‌ها در حد شناسایی عاملین عملیاتی و اجرا تنزل داده شده است. براساس آنچه نوشته‌ام، اگر به دنبال اصلاح بنیادین و قرار گرفتن در مسیر درست و منطبق بر چهره رحمانی اسلام و اعتمادزا با مردمان هستیم باید متوجه منشا این اتفاقات شویم.

سیاستگذاران و مفروضات و نیز فرآیند سیاستگذاری در حوزه فرهنگ به بیراهه رفته است. این نوع سیاستگذاری که متکی بر زمینه‌های ایجابی مبتنی بر شناخت تحولات اجتماعی نبوده و با فشار به سمت سیاست‌های سلبی، مسیر نادرستی را تحمیل کرده باید تغییر یابد. تغییر سیاست و فرآیند سیاستگذاری فرهنگی و اجتماعی، گرفتن درس حکمرانی از وقوع این اتفاقات تلخ و ناگوار است.

اخبار مرتبط:
محمودجواد ساداتی‌نژاد به ۳ سال حبس محکوم شد
محمودجواد ساداتی‌نژاد به ۳ سال حبس محکوم شد

رئیس قوه قضاییه درباره پرونده چای دبش گفت: بررسی‌ها و محاکمات انجام گرفت و نامبرده (ساداتی) به سه سال حبس محکوم گردید؛ در کل، در این پرونده برای 8 نفر اعم از وزیر و معاون وزیر ، حکم صادر شد که اخیرا با درخواست اعمال ماده 477 از ناحیه محکومین مواجه شده‌ایم.

بخشدار گوهرکوه تفتان به قتل رسید
بخشدار گوهرکوه تفتان به قتل رسید

اسفندیار عظیمی بخشدار گوهرکوه شهرستان تفتان حوالی ساعت ۱۶ عصر امروز از سوی سارقان مسلح مورد هدف قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است