کد خبر : 200648
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ - 15:43
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

خدمت رسانی هلال احمر خوزستان به بیش از ۸۷ هزار زائر اربعین

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: این جمعیت تاکنون به ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی در این استان خدمات رسانی کرده است.

خدمت رسانی هلال احمر خوزستان به بیش از ۸۷ هزار زائر اربعین

وحید شعبانی شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این خدمات در قالب فعالیت های درمانی،امدادی، آموزشی و فرهنگی بوده است بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران حسینی توسط امدادگران هلال احمر به صورت سرپایی درمان شده و ۲۴۰مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: در مجموع بیش از۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات امدادی این جمعیت بهره‌مند شده اند.
وی ادامه داد: آموزش‌های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات شایع و کمک‌های اولیه مورد نیاز ویژه موکب‌داران،آموزش‌های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات شایع و کمک‌های اولیه ویژه زائران مستقر در مرزها،ایستگاه‌های آموزشی با محور اطلاع‌رسانی درباره مخاطرات شایع در پیاده‌روی اربعین حسینی برپا شده‌ از جمله برنامه‌های آموزشی ای هستند که در حال برگزاری در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به این ۲ پایانه هستند.

شعبانی با بیان اینکه که به بیش از چهار هزار زائر آموزش‌های ایستگاهی ارائه شده است گفت: ١٢ ایستگاه آموزشی در مرزهای شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به آنها و در مجاورت پست‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان برپا شده‌اند و مربیان جمعیت هلال احمر استان مواردی از جمله احیای قلبی و ریوی،  گرمازدگی،  مسمومیت‌ و گزیدگی‌، خونریزی‌ و پیشگیری از تاول‌ و خستگی عضلانی را به صورت چهره به چهره به زائران ارائه می‌کنند. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار بروشور آموزشی و ۴۰ تابلو نوشته با موضوع پیشگیری از مخاطرات نیز در مرزها و مسیرهای منتهی به آنها توزیع و نصب شدند.

وی به بخش دیگری از فعالیت های چند وجهی جمعیت هلال احمر به زائران حسینی اشاره و بیان کرد:در حوزه فعالیت های فرهنگی و بشردوستانه نیز جمعیت هلال احمر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع)با برپایی ایستگاه های دوستدار کودک به ارائه خدمات فرهنگی به ویژه برای کودکان پرداخته و در قالب تیم های سحاب، جوانان آموزش دیده  با حضور در جمع زوار کمک می کنند.
وحید شعبانی ادامه داد :از ابتدای طرح ملی خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، ۶۱ هزار نفر از خدمات ارائه شده در این ایستگاه ها بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان همچنین اظهار داشت:خدمات بهداشتی و درمانی این جمعیت در خاک کشور عراق و با فاصله کمی از مرز بین المللی شلمچه با برپایی مرکز درمانگاهی به همت همکاران در معاونت بهداشت ،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خوزستان استمرار دارد و روزانه به درمان زائران مراجعه کننده پرداخته می شود.

مرزهای چذابه و شلمچه خوزستان از جمله مرزهای کشور هستند که هر ساله در مراسم با شکوه اربعین حسینی مسیر تردد زائران برای زیارت عتبات عالیات در کشور عراق است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است