کد خبر : 200436
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ - 12:35
دسته‌بندی : سیاسی، پیشنهاد سردبیر
چاپ

فعال سیاسی اصولگرا: شاید پسر خزعلی برای دور زدن تحریم‌ها رفته کانادا

گفته شده وقتی فرزند رفت والدینی که مسئولیت دارند باید از کشور بروند ولی منظور رفتن از ایران نیست بلکه از مسئولیت کنار بروند اما اگر کسی برای دور زدن تحریم ها رفته است این کار خوبی است.

فعال سیاسی اصولگرا: شاید پسر خزعلی برای دور زدن تحریم‌ها رفته کانادا

به گزارش سایت خبری مدارا؛ قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک اظهار کرد: من عملکرد آقای رییسی را بسیار خوب ارزیابی می کنم به ویژه اگر بخواهم مقایسه ای با دولت های گذشته داشته باشم.

ابیانه در رابطه با سفر فرزند انسیه خزعلی اظهار کرد: گفته شده است که سفر فرزند خانم خزعلی در مورد وی پی ان  و شرکت به ایشان تعلق دارد. این کار دو حالت دارد یا می خواهند نتیجه تلاش هایشان را به خارجی ها بدهند و یا می خواهند در ایران فیلترشکن‌ها را خنثی کنند.

نکته این است که آیا می خواهند فیلترهایی را که در ایران اعمال می شود تقویت کنند و یا شاید قصد این است که وی پی ان هایی که برای سایت های مستهجن کار می کنند، خنثی سازی کنند. خوب یا بد بودن کار بستگی به هدف و نتیجه کار ایشان دارد.

وی افزود: اگر کسی از فرزندان مسئولین برای منافع شخصی و کار شخصی به خارج از کشور می رود تا آنجا زندگی کند و کسب درآمد کند شایسته نیست این فرد در مسئولیت بماند. اگر وقتی فرزندی رفت پدر و والدین هم از مناصب حکومتی عزل شوند این قابل قبول است. برخی تعبیر کرده اند که گفته شده وقتی فرزند رفت والدینی که مسئولیت دارند باید از کشور بروند ولی منظور رفتن از ایران نیست بلکه از مسئولیت کنار بروند اما اگر کسی برای دور زدن تحریم ها رفته است این کار خوبی است.

ابیانه با اشاره به مورد مشابه مهاجرت فرزند معصومه ابتکار در دولت قبل، گفت: فرزند خانم ابتکار برای تجارت رفته بود و این با کسی که برای هدف دور زدن تحریم ها رفته، متفاوت است. همسر خانم ابتکار در کار واردات بنزین بود. پسر آقای حجاریان هم در کار واردات گندم بود و معلوم نیست چندین میلیارد دلار گرفته است تا واردات داشته باشد. به این کار ها نباید اجازه داد اما وقتی کسی رفته تا تحریم ها را دور بزند این رفتن اشکالی ندارد.

ما می گوییم هر کسی هر کجا هست در خدمت ملت خودش باشد. مثلا موردی هم مثل ساشا سبحانی وجود دارد که می بینیم پدر انقلابی و حزب الهی است و از پسر خود اعلام برائت کرده است. امکانات ساشا سبحانی هم از طرف پدرش نبوده و ترجیح داده بدون اجازه و موافقت پدرش در خارج بماند. امروز هم به سایت های قمار رو آورده و ثروتش از این راه و از فساد است و پدر او را عاق کرده است. نباید حضرت نوح را به خاطر پسرش طرد کرد.

وی افزود: بسیاری از مسئولین فرزندانی منافق داشتند. مرحوم آیت الله محمدی گیلانی یکی از کسانی بود که خودش حکم اعدام پسرش را صادر کرد. شاید کسی برای زندگی به خارج از کشور برود و پدر او موافق یا مخالف باشد. وقتی کسی به خارج می رود و هدف او کار و خدمت به کشور خود است این چه اشکالی دارد؟

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است