کد خبر : 200061
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ - 15:33
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده ادوار مجلس: دولت با مجلس درباره زاهدی‌وفا مشورت‌هایی کرده است

مهرداد لاهوتی گفت: معمولا دولت‌ها پیش از آنکه فردی را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کنند، رایزنی‌هایی با مجلس می‌کنند و اگر نظر عموم نمایندگان مثبت بود فرد را معرفی می‌کنند من اطلاع خاصی ندارم اما احتمالا دولت درباره آقای زاهدی‌وفا مشورت‌هایی با مجلس کرده است.

نماینده ادوار مجلس: دولت با مجلس درباره زاهدی‌وفا مشورت‌هایی کرده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بعد از سه ماه قرار است تکلیف وزیر وزارتخانه کار مشخص شود؛ وزارتخانه‌ای مهم که بسیاری از امور مردم به این وزارتخانه مرتبط است.

مهرداد لاهوتی، نماینده پیشین مجلس و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «دولت سه ماه حق قانونی دارد تا وزیر جدید را به مجلس معرفی کند و اینکه بگوییم چرا دقیقه۹۰ معرفی کرده است، حرف درستی نیست زیرا حق دولت است و این حق بر اساس قانون پیش‌بینی شده است. به هر حال دولت‌ ممکن است خواسته تا در این سه ماه بررسی کند و ببینید این فردی که اکنون به عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی کرده، قابلیت لازم را دارد یا خیر که امری طبیعی است».

او ادامه داد: «من نمی‌دانم آیتم‌های دولت چه بوده است اما آقای زاهدی در ایجاد هماهنگی میان ارکان وزارتخانه خوب عمل کرده است. البته این را هم بگویم که معمولا دولت‌ها پیش از آنکه فردی را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کنند، رایزنی‌هایی با مجلس می‌کنند و اگر نظر عموم نمایندگان مثبت بود فرد را معرفی می‌کنند من اطلاع خاصی ندارم اما احتمالا دولت درباره آقای زاهدی‌وفا مشورت‌هایی با مجلس کرده است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «وزارت کار بسیار داری اهمیت است زیرا در واقعیت سه وزارتخانه است؛ کار، رفاه و تعاون که هر سه عنوان واقعا دارای اهمیت و گستردگی است».

لاهوتی در پایان گفت: «امیدواریم هر کسی که در رأس وزارتخانه کار قرار می‌گیرد به بهترین شکل عمل کند زیرا خیلی کارها در مسئولی این وزارتخانه هست که باید انجام شود. من شناخت خاصی از آقای زاهدی‌وفا ندارم اما او توانسته تعامل خوبی در وزارتخانه کار ایجاد کند و همین امیدبخش است».

اخبار مرتبط:
صادق زیباکلام: جمهوری اسلامی از نظر نظامی شانسی در برابر اسرائیل ندارد / در عملیات وعده صادق، چقدر خسارت به اسرائیل وارد شده؟
صادق زیباکلام: جمهوری اسلامی از نظر نظامی شانسی در برابر اسرائیل ندارد / در عملیات وعده صادق، چقدر خسارت به اسرائیل وارد شده؟

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: این موازنه یک بعد دیگر هم دارد و آن این است که در نتیجه عملیات شنبه شب ایران، چقدر خسارت به اسرائیل وارد شده؟ سوال مهمتر این است که در نتیجه زدن اسرائیل چقدر خسارت وارد شد؟ من فکر نمی‌کنم ایران خودش را موظف بداند که به هر اقدامی از جانب اسرائیل پاسخ بدهد.

آقاتهرانی، نماینده عضو جبهه پایداری: بازگشت گشت ارشاد موفقیت‌آمیز بود
آقاتهرانی، نماینده عضو جبهه پایداری: بازگشت گشت ارشاد موفقیت‌آمیز بود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پای کاربران اجرای طرح نور پلیس است و الحمدالله این طرح با موفقیت حرکت می‌کند. امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

حاجی دلیگانی: از برخورد با زنان بی‌حجاب، حمایت می‌کنم
حاجی دلیگانی: از برخورد با زنان بی‌حجاب، حمایت می‌کنم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مدعی شد: از دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است