کد خبر : 199836
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - 12:28
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

استقلال – پیکان؛ تاجی ها در یک قدمی صدر

در چارچوب هفته‌ پنجم مسابقات لیگ برتر ایران؛ جام خلیج فارس دو تیم استقلال و پیکان امروز سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی تهران با داوران موعود بنیادی فر، قهرمان نجفی، یعقوب سخندان ،شبیر بهروزی، ناظر :رسول فروغی به مصاف هم می روند.

استقلال – پیکان؛ تاجی ها در یک قدمی صدر

به گزارش سایت خبری مدارا؛ آبی پوشان در این بازی در حالی به مصاف پیکان می روند که با توجه به شرایط جدول نباید این بار مساوی کنند و فقط باید به دنبال پیروزی باشند.

استقلال ۷ امتیازی تیم چهارم جدول است و پیکان با امتیاز مشابه در رده پنجم قرار دارد.

 دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان، گلی نداشت و همین نتیجه در بازی پیکان و نساجی حاصل شد.

بزرگترین مشکل استقلال به فاز هجومی این تیم برمی گردد که با وجود خریدهای بسیار فراوان، به نظر می رسد ریکاردو ساپینتو هنوز موفق نشده ترکیب ایده آل خط حمله تیمش را بشناسد.

بخش دیگری از مشکل استقلال هم به موضوع نبود پلی میکر برمی گردد که خیلی از هواداران استقلال طی روزهای اخیر از ساپینتو درخواست کرده اند عزیزبک آمانوف را به بازی بگیرد و از او استفاده کند.

در این بازی هم هزار هوادار خانم به ورزشگاه آزادی می آیند و بازی را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

استقلال بر اساس آمار «متریکا»، سومین تیم لیگ در مالکیت و دومین تیم در دقت پاس است. پیکان در دریبل موفق بهترین تیم لیگ است و در شوت و نبرد هوایی دوم است.

پیکان با میانگین سنی ۲۳.۶ سال، جوان‌ترین تیم لیگ است. این تیم تنها یک بازیکن بالای ۳۰ سال دارد و ۲ بازیکن ۲۸ تا ۳۰ سال دارد.

دروازه‌بان نخست استقلال تهران، سیدحسین حسینی است. او در دو بازی گذشته مقابل مس کرمان و نفت مسجدسلیمان موفق به ثبت کلین‌شیت شده و اکنون باید در شرایطی مقابل پیکان قرار بگیرد که خودروسازان تهرانی چهار بازی است در لیگ‌برتر و جام‌حذفی موفق نشده‌اند دروازه استقلال را باز کنند و حسینی می‌تواند با ثبت سومین کلین‌شیت خود حسرت گلزنی پیکانی‌ها برابر استقلال را به ۴۵۰ دقیقه برساند.

رافائل سیلوا، روزبه چشمی و عارف غلامی در هر چهار بازی گذشته تیم فوتبال استقلال در قلب خط‌دفاعی در برابر حریفان قرار گرفته‌اند؛ دو کلین‌شیت و دریافت سه‌گل عملکرد این سه‌دفاع در کنار سیدحسین حسینی بوده و تا زمان رسیدن محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی به‌مرز آمادگی باید شاهد این مثلت در خط‌دفاعی آبی‌پوشان تهرانی باشیم.

خط‌میانی استقلال در چهار هفته ابتدایی لیگ‌برتر تغییراتی داشته اما چند بازیکن در اکثر بازی‌ها مورد اعتمادترین هافبک ساپینتو بوده‌اند؛ مهدی مهدی‌پور در تمام چهار بازی گذشته به‌میدان رفته ولی بازیکن دبل‌پیوت وی ثابت نبوده است. زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند و سعید مهری فرصت کردند خودشان را در ترکیب استقلال نشان بدهند و شنیده می‌شود ساپینتو شدیداً از سعید مهری رضایت دارد و می‌خواهد کماکان به‌او اعتماد کند. در سمت چپ و راست زمین استقلال، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی دو بازی متوالی در ترکیب بوده‌اند و اگر تصمیم سرمربی پرتغالی آبی‌ها عوض نشود این‌بازی را نیز از ابتدا در زمین حضور خواهند داشت.

در دیدار هفته گذشته استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان که با یک تساوی بدون‌گل برای آبی‌ها همراه بود، پیمان بابایی، کوین یامگا و محمد محبی در ترکیب ابتدایی قرار داشتند و اواخر بازی فرصت به آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده نیز رسید. ساپینتو که از امتحان‌کردن این مثلث چیزی عایدش نشد، قرار است سجاد شهباززاده را به ترکیب اصلی بازگرداند و محمد محبی و مهدی قایدی را به‌عنوان دو سلاح مرگ‌بار کنار سجاد بگذارد تا با بی‌رحمی تمام پیکان را مورد هجوم حملات و فشارهای سهمگین خود قرار بدهند.

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان:

سیدحسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی، سعید مهری، محمد محبی، مهدی قایدی، سجاد شهباززاده

اخبار مرتبط:
پرسپولیس به دنبال مهدی قائدی
پرسپولیس به دنبال مهدی قائدی

مهدی قایدی یکی از بازیکنان مورد علاقه سرمربی پرسپولیس است، اما بعید است در ایران پیراهن تیمی جز استقلال را برتن کند.

آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد
آتش‌بازی ادامه‌دار دختران ایرانی در کافا / ترکمنستان مقابل ایران زانو زد

تیم ملی فوتبال دختران ایران به دومین برد خود در مسابقات کافا دست یافت.

یحیی گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد
یحیی گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد

یک منبع مطلع به خبرنگار ایسنا اعلام کرد که سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس برای نشستن روی نیمکت تراکتور با این باشگاه تبریزی به توافق رسیده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است