کد خبر : 199817
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - 11:20
دسته‌بندی : اقتصادی، اخبار ویژه
چاپ

مصرف گوشت ایرانیان از ۶ کیلو در سال ۱۴۰۰ به زیر ۳ کیلو در ۱۴۰۱ رسید

طبق آمار مرکز آمار ایران در انتهای سال گذشته، مصرف گوشت ایرانیان از ۱۳ کیلوگرم در سال ۱۳۹۰ به ۶ کیلو در سال ۱۴۰۰ رسیده و این آمار طی یکسال از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ برای دهک‌های پایین به زیر ۳ کیلوگرم کاهش یافته است.

مصرف گوشت ایرانیان از ۶ کیلو در سال ۱۴۰۰ به زیر ۳ کیلو در ۱۴۰۱ رسید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ طبق آمار مرکز آمار ایران در انتهای سال گذشته، مصرف گوشت ایرانیان از ۱۳ کیلوگرم در سال ۱۳۹۰ به ۶ کیلو در سال ۱۴۰۰ رسیده و این آمار طی یکسال از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ برای دهک‌های پایین به زیر ۳ کیلوگرم کاهش یافته است. این کاهش ۵۰ درصدی مصرف گوشت سرانه درحالی است که در جهان و حتی در منطقه خاورمیانه مصرف گوشت قرمز تفاوت فاحشی با سایر نقاط جهان دارد.

طبق گزارش یورونیوز میزان مصرف سرانه گوشت در ایران سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ کیلوگرم است که تنها ۶ کیلوگرم از این مقدار به گوشت قرمز اختصاص داشته است. این درحالی است که در کشورهای درحال توسعه سالانه حدود ۳۲ کیلوگرم گوشت مصرف می‌شود و این میزان در کشورهای توسعه یافته ۸۰ کیلوگرم است و نصف این دو رقم به‌طور متوسط به گوشت قرمز اختصاد دارد. درحالی که سرانه کلی مصرف گوشت در ایران متوسط شش کیلوگرم است و برای طبقه کارگر چیزی حدود ۳ کیلوگرم و شاید کمتر است، این رقم برای کشور همسایه ما ترکیه طبق آمار سال گذشته چیزی حدود ۲۷ کیلوگرم در سال به ازای هر نفر است.

اخبار مرتبط:
قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، طلا و سکه در بازار امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در جداول زیر ببینید.

داماد محسن رضایی، مدیرعامل بانک شهر ماند
داماد محسن رضایی، مدیرعامل بانک شهر ماند

با تصمیم اعضای هیئت مدیره و موافقت بانک مرکزی، سیدمحمدمهدی احمدی داماد محسن رضایی بار دیگر به عنوان مدیرعامل بانک شهر معرفی شد.

قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، طلا و سکه در بازار امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در جدول زیر ببینید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است