کد خبر : 199008
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - 18:10
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

واردات ۷.۲ میلیون دلار لوازم‌التحریر؛ ۳ هزار دلار سهم نوک مداد اتود و قلم‌

میزان واردات لوازم‌التحریر در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۹۷۹ هزار و ۱۵۶ کیلوگرم به ارزش هفت میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۱۷ دلار بوده است.

واردات ۷.۲ میلیون دلار لوازم‌التحریر؛ ۳ هزار دلار سهم نوک مداد اتود و قلم‌

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رصد آمارهای گمرک نشان می‌دهد، در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، میزان واردات لوازم‌التحریر، ۹۷۹ هزار و ۱۵۶ کیلوگرم به ارزش هفت میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۱۷ دلار بوده است.

جزئیات آماری نشان می‌دهد، در بازه زمانی چهار ماه اول امسال محصولاتی مثل کوله و کیف وارد کشور نشده، اما در مقابل مداد اتود به ارزش ۲۷۹ هزار و ۴۸۹ دلار، خودکار و روان‌نویس به ارزش ۶۰۰ هزار و ۴۲۱ دلار، نوک قلم به ارزش ۷۶۱ هزار و ۳۳۷ دلار و نوک مداد اتود به ارزش ۲ هزار و ۱۸ دلار وارد کشور شده‌اند.

بنا بر اعلام سخنگوی گمرک، ۶۶۳ هزار و ۴۳۱ کیلو انواع مدادتراش و تیغه مدادتراش به ارزش چهار میلیون و ۶۳۷ هزار و ۱۱۰ دلار وارد کشور شده است.

همچنین تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱، مداد اتود ۱۱ هزار و ۶۶۷ کیلو به ارزش ۲۷۹ هزار و ۴۸۹ دلار، خودکار و روان‌نویس ۳۲ هزار و ۳۷۱ کیلو به ارزش ۶۰۰ هزار و ۴۲۱ دلار، نوک قلم ۱۸ هزار و ۳۴۸ کیلو به ارزش ۷۶۱ هزار و ۳۳۷ دلار و نوک مداد اتود ۲۲۷ کیلو به ارزش ۲ هزار و ۱۸ دلار وارد کشور شده است.

بنا بر آمارهایی که روح‌الله لطیفی ارائه داده، مداد شمعی و زغالی ۳۷ هزار و ۸۵۵ کیلو به ارزش ۱۰۹ هزار و ۳۴۲ دلار، فیلتر ماژیک ۱۶ هزار و ۶۷۸ کیلو به ارزش ۱۰۰ هزار و ۵۷۹ دلار، تخته وایت‌بورد برقی سه هزار و ۸۳۴ کیلو به ارزش ۵۱ هزار و ۲۰۹ دلار، انواع قلم‌موی نقاشی ۸۴ هزار و ۷۰۰ کیلو به ارزش ۲۰۶ هزار و ۸۴۷ دلار، انواع رنگ نقاشی ۳۶ هزار و ۴۴۵ کیلو به ارزش ۱۰۹ هزار و ۸۰۸ دلار، بوم نقاشی یک هزار و ۲۹۸ کیلو به ارزش ۲ هزار و ۸۳۶ دلار، لاک غلط‌گیر ۷۱ هزار و ۴۶۲ کیلو به ارزش ۳۰۲ هزار و ۴۲۱ دلار  در چهار ماهه سال جاری وارد کشور شده است.

بنا بر این گزارش، جمع کل ارقام لوازم‌التحریر وارداتی، ۹۷۹ هزار و ۱۵۶ کیلوگرم به ارزش هفت میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۱۷ دلار ثبت شده است.

همچنین بنا بر اعلام سخنگوی گمرک، محصولاتی مثل کوله و کیف، مداد و پاک‌کن و ماژیک در این چهار ماه وارد کشور نشده است.

اخبار مرتبط:
زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد
زمان واریز مرحله جدید سود سهام عدالت مشخص شد

سود مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد، به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

شریعتی، عضو اتاق بازرگانی: در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه‌ها تَعطیل است
شریعتی، عضو اتاق بازرگانی: در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه‌ها تَعطیل است

عضو اتاق بازرگانی از مخالفت این نهاد کارفرمایی با تعطیلی روزهای پنج‌شنبه به جای شنبه می‌گوید و معتقد است تعطیلی پنج‌شنبه‌ها فاصله ایران و جهان را بیشتر می‌کند.

ادعای عجیب وزیر صمت / علی‌آبادی: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم / ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم
ادعای عجیب وزیر صمت / علی‌آبادی: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم / ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است