کد خبر : 198756
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - 11:24
دسته‌بندی : سیاسی، اسلاید
چاپ

فعال سیاسی اصولگرا: باید بمب اتم به دست آوریم / بمب اتم، نان و آب نمی شود اما حتما مانع ادامه تهدیدهای غربی ها می شود

بخشایش اردستانی گفت: آقای لیلاز هم که اخیرا همین موضع را اتخاذ کرد، به دلیل آنکه به عنوان یک اصلاح طلب چنین حرفی را زد، بسیار حاشیه ساز شدو زیرا اصلاح طلبان معمول می گویند باید با غرب مذاکره کنیم و به نتیجه برسم و اصلا نباید دنبال بمب اتم باشیم.

فعال سیاسی اصولگرا: باید بمب اتم به دست آوریم / بمب اتم، نان و آب نمی شود اما حتما مانع ادامه تهدیدهای غربی ها می شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ وضعیت برجام هنوز روشن نیست به ویژه اینکه هنوز شرابط ضمانت اجراها مشخص نشده است و تا اینجای کار ایران به شرایط موجود رضایت نداده است.

احمد بخشایش اردستانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، گفت: «اکنون ایران باید پاسخ دهد که با شرایط کنونی در برجام موافق است یا خیر. مسدله دیگری هم وجود دارد؛ آنکه متأسفانه مشاهده می کنیم که آقای گروسی کاملا جانبدارانه عمل می کند و آژانس را به ابزاری برای سیاست های رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است و می بینیم که در هر زمانی مسئله جدیدی که کاملا غرض ورزانه است، مطرح می کند».

او ادامه داد: «موضوع دیگر ضمانت اجراهای لازم است و هنوز معلوم نیست اگر رئیس جمهور بعدی آمریکا بایدن نباشد و فردی جمهوری خواه روی کار آید سرنوشت برجام چه می شود».

این فعال سیاسی درباره ضمانت اجرای عدم تحریم شرکت هایی که در مدت احیای برجام با ایران فعالیت می کنند، اظهار کرد: «ضمانت اجرای عدم تحریم شرکت ها سه سال است و این هم آن قدر کارآیی ندارد و باز هم دغدغه اینکه دولت بعدی آمریکا چه تصمیمی می گیرد، برجای خود باقی است. از طرفی این یک واقعیت است که در دنیای کنونی قدرت تعیین کننده است. من باور دارم در چنین دنیایی باید بمب اتم به دست آوریم تا موازنه قدرت شکل بگیرد. بمب اتم گرچه نان و آب نمی شود اما حتما مانع از ادامه تهدیدهای غربی ها می شود و باعث ایجاد موازنه قدرت می شود».

او درباره سخنان اخیر سعید لیلاز اظهار کرد: «آقای لیلاز هم که اخیرا همین موضع را اتخاذ کرد، به دلیل آنکه به عنوان یک اصلاح طلب چنین حرفی را زد، بسیار حاشیه ساز شدو زیرا اصلاح طلبان معمول می گویند باید با غرب مذاکره کنیم و به نتیجه برسم و اصلا نباید دنبال بمب اتم باشیم و در این شرایط وقتی یک اصلاح طلب خلاف آنچه هم جناحی هایش می گویند، سخنی بگوید حاشیه ساز می شود؛ وگرنه به اصل این ایده بسیاری باور دارندـ».

بخشایش اردستانی در پایان گفت: «من باور دارم ظرف ۱۰-۱۵ روز آینده مذاکرات به نتجه می رسد اما پیش از آن باید مذاکراتی برای رفع ابهام ها انجام شود».

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است