کد خبر : 198511
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۴ - 23:54
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

تیم مذاکره کننده تمامی خطوط قرمز را رعایت کرده است/ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما امروز در شرایطی قرار داریم که تیم مذاکره کننده ایران توانسته با حفظ همه خطوط قرمز خواسته های جمهوری اسلامی ایران را به طرف مقابل به صورت کاملا شفاف منتقل و ایستادگی کند و در عین حال از هیچ لحظه، فرصت و ابزاری نیز نگذرد.

تیم مذاکره کننده تمامی خطوط قرمز را رعایت کرده است/ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد اسلامی که به نمایندگی از هیات دولت به استان بوشهر سفر کرده است جمعه شب در نشست شورای اداری این استان افزود: تلاش‌های تیم مذاکره کننده بایستی موجبات لغو تحریمهایی که به بهانه هسته ای وضع شده است را فراهم کند و این شر از سرملت ایران دفع شود.

وی تاکید کرد: همچنین این تلاشها باید به گونه ای باشد که اجازه دهد کشور مسیر جاری تبادلات تجاری، پیشرفت و توسعه خود را بتواند بدور این مزاحمت‌ها دنبال کند.

اسلامی با اشاره به برخی هدف گذاری ها و بیان برنامه ها از جمله اجرا و افتتاح پروژه های متعددی دراستان بوشهر با حجم سرمایه گذاری ۹.۵ میلیارد دلار و ۱۸ هزار میلیارد تومان که در هفته دولت افتتاح و اجرایی می شود و احداث ۲ نیروگاه در بوشهر با ۸.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری و  ۱۰ هزار مگاوات برق جدیدی که با حدود ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری اجرا شده است، اظهار کرد:  اینها با نگاه متفاوت به شیوه های تامین مالی در دستور کار قرار گرفته و این همان بحث مقاوم سازی اقتصادی و ایجاد مصونیت در مقابل تکانه هایی است که دشمن به وجود می آورد.

وی تاکید کرد: هرچقدر کشور در این عرصه مقاوم‌تر شود می توان ایران را به قطب سازندگان نیروگاه اتمی تبدیل کرد به طور یقین این گام‌ها و هدف‌گذاری‌های بزرگ است که موجب می شود مزاحمت‌های بزرگ و بزرگتر را از سرراه کنار بزنیم.

اسلامی افزود: ما اگر گام بزرگ بر نداریم و هدف‌های بزرگ منظور، بیان و برنامه نکنیم و با اراده قوی به سمت برنامه های تعریف شده حرکت نکنیم به طور حتم دشمن پیشروی خود را بیشتر و بیشتر می کند و هرچه ما قدرتمندتر به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم به طور طبیعی سرعت و اندازه آنها نسبت به جریان حرکتی ما روز به روز کاهش پیدا می کند و شرایط و فضا و توازن را به هم می ریزد و ما باید در این مسیر مصمم با توکل به خدا حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: جنگ اقتصادی دشمن از سال ۱۳۹۶ عملاً آغاز شد و آمریکا بر اساس برنامه‌ریزی در این جنگ با استفاده از همه ابزارها، ایده‌ها و تجهیزات قصد داشت در مدت کوتاهی به اهداف خود در ایران اسلامی دست یابد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به خروج ترامپ از برجام گفت: هدف‌گذاری آمریکا برای نابودی ایران تا قبل از ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بود آمریکا در این بخش از همه ظرفیت‌های بین‌المللی برای ساقط شدن جمهوری اسلامی استفاده کرد ولی با راهبرد رهبر معظم انقلاب  همه ترفندها و توطئه‌های آنها خنثی شد و این درحالی است که آمریکا بارها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری سیلی خورده است.

اسلامی ادامه داد: هرچند دشمن همواره با  ایجاد مزاحمت و مشکلاتی از جمله ترور، تحریم‌ها، تخریب و ترفندهای گوناگون در صدد ایجاد مانع بر سر راه پیشبرد علوم و صنعت هسته‌ای ایران بوده اما با این وجود اکنون موفقیت‌های ایران اسلامی در صنعت هسته‌ای در مسیر پیشرفت قرار دارد.

وی ادامه داد:  امروز هدف دشمن این است که با ایجاد نارضایتی در مردم، جلوگیری از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در روزهای گوناگون برای کشور مانع تراشی کند اما  با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب امروز تراز کشور به تراز اقتدار آفرین تبدیل شده و در مقابل فشار و مشکلات گوناگونی که بر اقتصاد و جامعه ما تحمیل کردند نتوانسته اند به موفقیت دست پیدا کنند.

به گفته اسلامی بایستی این پیشرفتها و شرایطی که تا امروز با این همه دشمنی به دست آورده ایم از این لحظه به بعد قوی تر ادامه دهیم و هر آنچه را که باید سرمایه گذاری کنیم با توجه به ظرفیتها و استعدادهای درون زای خودمان بدون توقف و مکث انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن امروز  در علم و فناوری تسلط دارد و سیادت علمی خود را با سلطه گری دنبال می کند گفت: در کشوری مانند ایران که بدون وابستگی به ابرقدرتهای جهانی با کار تحقیقاتی و علمی طاقت فرسا علی رغم همه مزاحمت‌ها، تهدیدها، فعالیت‌ها،تحریم‌ها،ترورها و خرابکاری ها توانسته به فناوری هسته ای ظرفیت سازی کرده و دست پیدا کند دشمن دست از تهدید بر نمی دارد و  تلاش مضاعفی می کند که با عملیات سیاسی، حقوقی ، روانی به ایران ضربه بزند.

اسلامی با اشاره به تسویه بدهی سه سال گذشته ایران در حوزه‌ نیروگاه اتمی بوشهر با طرف مقابل گفت: متخصصان داخلی در تعمیرات اساسی نیروگاه اتمی موفق عمل کرده‌اند و بر اساس برنامه زمان‌بندی و در موعد مقرر نیروگاه پس از تعمیرات وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی تولید ۵۲ میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این میزان تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق سراسری تحویل شده که نشان از پیشرفت روز افزون صنعت هسته‌ای ایران است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برنامه‌هایی که انجام و آغاز شده نشان می‌دهد تلاش و کوشش برقرار شده به نحوی که امروز باور توانستن در جامعه به بار نشسته باوری که با توکل بر خدا می‌توانیم نتایج مورد انتظار را با تلاش و کوشش خالصانه در زمان بندی‌های منعقد شده دریافت کنیم.

اسلامی افزود: نتایج برنامه هایی که دراین مدت انجام و آغاز شده نشان می‌دهد تلاش و کوشش در جامعه برقرار و باور توانستن در کشور به بار نشسته و بیانگر تلاش شبانه روزی دولتمردان است.

وی ادامه داد: تلاش‌های انجام شده نشان می‌دهد با دست خالی و با توکل بر خدا هم می‌توان کارها را پیش برد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اعتلای کلمه حق مهمترین نشانه پیکان حرکتی انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده؛ بنیانگذار انقلاب اسلامی راز و رمز پیروزی انقلاب اسلامی را در وحدت کلمه و تسلیم در مقابل اراده الهی بیان کردند.

وی با اشاره به سند ۲۰۲۰ افزود:در این سند جمهوری اسلامی ایران بعنوان ظرفیتی که با هدف‌ها و ارزش‌های آنها همرهی نمی‌کند نام برده شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین برضرورت ادامه پیگیری لایروبی کانال بندر بوشهر برای تردد کشتی‌های تجاری ۵۰ هزار تنی، ایجاد آزاده بوشهر – شیراز و خط ریلی بوشهر و توجه به توسعه فضای آموزشی و مراکز درمانی تاکید کرد.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است