کد خبر : 198348
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ - 04:05
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

وام مسکن روستایی بالاخره تایید شد

آن‌طور که سخنگوی دولت اعلام و رئیس سازمان برنامه تایید کرده است دولت با پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی موافقت کرده و پرداخت این تسهیلات از شنبه پنجم شهریور آغاز می‌شود.

وام مسکن روستایی بالاخره تایید شد

هیات دولت با افزایش تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن در روستاها از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان موافقت کرد و پرداخت این تسهیلات به متقاضیان از شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

این خبر را علی بهادری جهرمی ـ سخنگوی دولت در نشست امروز هیات وزیران اعلام و مسعود میرکاظمی ـ‌ رییس سازمان برنامه و بودجه نیز تایید کرده است.

به گفته میرکاظمی، سازمان برنامه و بودجه با بررسی همه جوانب و بر اساس دستور رییس‌جمهور اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات فوق از سوی بانک‌ها را آغاز کرده است.

بنابراین گزارش، ابتدای سال گذشته سقف وام مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. سپس در آبان ماه سال ۱۴۰۱ در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس‌جمهوری به ۲۰۰ میلیون افزایش یافت ولی با توجه به این‌که در قانون جهش تولید مسکن یارانه صرفا از محل صندوق ملی مسکن پیش‌بینی شده، سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت نرخ سود را که رقمی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، تضمین نکرده است. لذا بانک‌ها در ۹ ماه گذشته قرارداد ۱۰۰ میلیون تومان اضافی را با نرخ سود ۱۸ درصد منعقد کرده‌اند که دلیل تقاضا برای ساخت مسکن روستایی کاهش یافته است.

پس از کش و قوس‌های فراوان قرار بود پرداخت این وام از ۸ مردادماه آغاز شود اما تحقق پیدا نکرد. روز ۱۹ مردادماه سیدرضا حمیدی ـ مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن به ایسنا گفت: دستورالعمل وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تهیه شده، تشکیل پرونده‌ها و ثبت در سامانه هم توسط بنیاد مسکن در حال انجام است ولی برای معرفی متقاضیان به بانک منتظر تضمین‌نامه سازمان برنامه و بودجه هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است