کد خبر : 198342
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۷ - 03:39
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

۱۹۶ پروژه در هفته دولت در خوزستان بهره‌برداری می‌شود

 استاندار خوزستان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۱۹۶ پروژه در خوزستان بهره‌برداری می‌شود گفت: مهمترین این پروژه‌ها، پروژه آبرسانی غدیر است که در حال گذراندن مراحل آزمایشی است و پس از این مرحله آب شرب با کیفیت در اختیار ۵۲ درصد از مردم استان قرار می‌گیرد.

۱۹۶ پروژه در هفته دولت در خوزستان بهره‌برداری می‌شود

صادق خلیلیان روز چهارشنبه در آغاز هفته دولت و در حاشیه آیین غبارروبی از گلزار شهدا در اهواز و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی افزود: تکمیل پروژه آبرسانی غدیر به صورت اضطراری و میان مدت در چهارچوب مصوبه و سفر استانی هیات دولت انجام شده و در حدود ۱۰ ماه به اتمام رسید.

وی ادامه داد: طرح اضطراری فاضلاب شهر اهواز که در راستای طرح جامع فاضلاب بوده و مشکل بخشی از نقاط بحرانی این شهر را برطرف کرده ، از دیگر طرح‌های سفر هیات دولت به خوزستان که اجرا شده است.

خلیلیان افزود: بسیاری از روستاهای خوزستان سال‌ها با مشکل آب روبه رو بودند که خوشبختانه پارسال آب پایدار یکهزار و ۱۰۰ روستا و امسال تاکنون نیز آب ۴۰۰ روستا در خوزستان تامین شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری خانه هنرمندان در هفته دولت، گفت: در بحث درمان نیز بیمارستان علوی آبادان با ۲۲۰ تختخوابی به اتمام رسیده و بخش اورژانس آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: اقداماتی در زمینه راه‌های اصلی استان مانند راه‌هایی که خوزستان را به استان‌های مرکزی و شرقی وصل می‌کند انجام شده و بخش‌هایی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ۲ خطه کردن راه آهن اهواز-اندیمشک را از دیگر در مصوبات سفر هیات دولت بیان کرد و افزود: در مجموع اعتبار ۳۴۰ هزار میلیارد ریال مصوبات سفر هیات دولت به استان است که بخشی از پروژه‌های آن در هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود و سایر طرح‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود. با توجه به روند اجرای طرح‌ها امید داریم در ۲ سال آینده مشکلات اصلی استان برطرف شود.

خلیلیان با بیان اینکه پروژه‌های دیگری در زمینه راه، بهداشت، درمان و مسایل فرهنگی در هفته دولت داریم، گفت: اقداماتی از پارسال برای احیای صنایع و کارخانجات راکد انجام و برخی از آنها احیا و اشتغالزایی خوبی داشتند.

وی با اشاره به اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه سرمایه‌گذاری که اشتغالزایی خوبی در خوزستان خواهد داشت، ادامه داد:یکی از دستاورهای بزرگ نیز اقدامات انجام شده در مشکلات آبی در بخش کشاورزی خوزستان بود که با تغییر الگوی کشت موفق شدیم با وجود ۲۱ درصد کاهش بارندگی افزایش ۲۴ درصدی برای خرید تضمینی گندم و تولید آن داشته و قدمی برای خودکفایی و تامین نیازهای استان و کشور برداریم.

گفتنی است در آیین غبار روبی مزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی که در گلزار بهشت آباد اهواز انجام شد و معاونان استاندار و برخی دیگر از مسوولان استانی حضور داشتند، با قرایت فاتحه و نثار گل، از مقام شامخ شهدا تجلیل شد.

محمد علی رجایی رییس جمهور و حجت‌الاسلام محمد جواد باهنر نخست وزیر، هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ بر اثر انفجار ساختمان نخست وزیری که توسط عوامل گروهک منافقین کوردل صورت گرفت به شهادت رسیدند. به همین مناسبت دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است