کد خبر : 197349
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - 17:06
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

انتقاد تند نماینده موافق دولت از مذاکرات وین/هرچه می گوییم شما در این مذاکرات درباره چه چیزی صحبت می کنید ، پاسخ دقیقی نمی شنویم

نماینده کازرون در مجلس گفت: اخبار آن طرف را نگاه می کنیم که می گوید مذاکرات در خصوص بازگشت به برجام در حال انجام است. اخبار ما نیز می گوید مذاکرات رفع تحریم صورت می گیرد. یعنی عنوان مذاکرات هم مشخص نیست. آیا مذاکرات رفع تحریم است یا مذاکرات بازگشت به برجام است؟

انتقاد تند نماینده موافق دولت از مذاکرات وین/هرچه می گوییم شما در این مذاکرات درباره چه چیزی صحبت می کنید ، پاسخ دقیقی نمی شنویم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فریدون عباسی، با اشاره به از سرگیری روند مذاکرات هسته ای در وین، بیان کرد: یکی از مسائلی که در حوزه مذاکرات هسته ای با آن مواجه هستیم و در ۸ سال دولت گذشته نیز وجود داشت این است که کسی نمی داند دقیقا در این مذاکرات چه گفته می شود؟ احتمالا به مقامات بلند پایه کشور و اعضای شورای عالی امنیت ملی این اطلاعات داده می شود.

وی ادامه داد: در دولت قبل که اطلاعاتی به ما داده نشد و بعد به ما می گفتند نتوانستیم شروطی که برای اجرای برجام لازم است را در مذاکرات پیش ببریم.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در ادامه مدعی شد: اتفاقی که در کشور رخ داد، این است که عده ای به عنوان گروه مذاکره کننده انتخاب شدند ولی وقتی به مذاکرات می رفتند گاف های زیادی داشتند، متنی را امضا می کردند که خودشان هم درست نخواندند، این رویه را ما در ۸ سال گذشته شاهد بودیم. اما امروز نیز ما هرچه می گوییم شما در این مذاکرات درباره چه چیزی صحبت می کنید پاسخ دقیقی نمی شنویم.

مذاکره برای بازگشت به برجام یا رفع تحریم ها؟
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اخبار آن طرف را نگاه می کنیم که می گوید مذاکرات در خصوص بازگشت به برجام در حال انجام است. اخبار ما نیز می گوید مذاکرات رفع تحریم صورت می گیرد. یعنی عنوان مذاکرات هم مشخص نیست. آیا مذاکرات رفع تحریم است یا مذاکرات بازگشت به برجام است؟ این موضوع خیلی بر روی متن مذاکرات تاثیر می گذارد. حداقل یکی باید در رسانه ها درباره این موضوع صحبت کند که ما به چه مذاکره ای می رویم و محتوای آن چه هست؟

خواسته طرف های برجامی چیست؟

عباسی در ادامه تاکید کرد: باید روشن شود ما به دنبال رفع کدام تحریم ها هستیم؟ تحریم های بانکی، نفتی، کشتیرانی یا سایر موارد؟. ما می خواهیم تحریم فروش نفت را برداریم یا تحریم بانک مرکزی را برداریم؟ باید مشخص شود اولویت ما در این مذاکرات چیست؟ اگر تیم مذاکره کننده ما در این حوزه مذاکرات را دنبال کند خیلی خوب است. حال سوال این است که طرف مقابل چه می گوید. طرف مقابل می گوید شما به برجام بازگردید یعنی قانون اقدام راهبردی مجلس را بگذارید کنار و بازگردید به برجامی که سال ۹۴ امضا کردید و چیزی گیر شما نیامد. قاعدتا این درخواست غیر منطقی است.

وی گفت: تیم مذاکره کننده ما نباید اصلا درخصوص بازگشت به برجام صحبت کند، ما در برجام بودیم ولی عایدی نداشتیم. تکالیف متعددی برای ما نوشتند و ما نه تنها همه آن تکالیف را اجرا کردیم بلکه اضافه بر آن هم اجرا کردیم.

مردم باید بدانند طرف های برجامی بی منطق هستند
عباسی خاطرنشان کرد: ولی آیا تحریم ها همان فردا امضای برجام برداشته شد؟ پاسخ خیر است. آن وقت رئیس جمهور آن دوره می گوید اگر در اسفند ۹۹ گذاشته بودند من مسئله را حل کرده بودم. یکی نیست با صدای بلند به ایشان بگوید اگر شما مسئله حل کن بودی ۸ سال کشور دستت بود و این همه یکه تازی کردی اما هیچ عایدی برای کشور نداشتید. حال می گویید اگر مصوبه مجلس نبود در اسفند ۹۹ مذاکرات به نتیجه رسیده بود. متاسفانه همین امروز نیز دقیق گفته نمی شود مذاکره در خصوص چیست؟

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی افزود: اگر مذاکرات در خصوص رفع تحریم است واضح به مردم بگویید که این موضوع را مطرح کردیم و طرف مقابل چه جوابی داده است؟ مردم باید بدانند که طرف های مقابل بی منطق هستند. آنگاه مردم نمی روند از رسانه های خارجی اطلاعات غلط بگیرن.

اخبار مرتبط:
دو خبر درباره مشاور رئیس قوه قضائیه / جناب صدیقی! کاش به سکوت خود ادامه می‌دادید
دو خبر درباره مشاور رئیس قوه قضائیه / جناب صدیقی! کاش به سکوت خود ادامه می‌دادید

یکی از شاگردان کاظم صدیقی با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد که وی از امامت جمعه و ریاست بر حوزه علمیه ازگل استعفا داده است.

محمودزاده، نماینده مجلس: دلیل رَدصلاحیتم انتقاد از دولتِ رئیسی بود/ مجلس آینده جامعه را دچار چالش می‌کند
محمودزاده، نماینده مجلس: دلیل رَدصلاحیتم انتقاد از دولتِ رئیسی بود/ مجلس آینده جامعه را دچار چالش می‌کند

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم درباره دلایل رد صلاحیتش به دیده‌بان ایران گفت: دولت و وزارت کشور از طریق شورای نگهبان پیگیر رد صلاحیتم بودند چراکه هم منتقد و هم پیگیر استیضاح وزیر کشور بودم و عقب ننشستم. بخش دیگر مربوط به اعتراضات سال گذشته بود که من در اعتراضات از مردم دفاع کردم.

فلاحت‌پیشه: اگر ترامپ پیروز انتخابات شود شرایط خیلی سخت خواهد شد / سود برخی در تحریم و تنش با واشنگتن است
فلاحت‌پیشه: اگر ترامپ پیروز انتخابات شود شرایط خیلی سخت خواهد شد / سود برخی در تحریم و تنش با واشنگتن است

فلاحت پیشه درباره سیاست خارجی دولت رئیسی در مقابل آمریکا گفت: به نظر من دولت رئیسی در زمینه تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است. رئیسی فرصت احیا برجام را از دست داد. زمانیکه میز مسقط هم شکل گرفت، چون ساز و کار مشخص و اعتقاد به تنش زدایی وجود نداشت، این میز هم به نتیجه نرسید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است