کد خبر : 197322
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - 14:28
دسته‌بندی : سیاسی، پیشنهاد سردبیر
چاپ

فعال سیاسی اصولگرا: چرا یک مدیر ارشد دولت از بچه‌های مدافع حرم نیست؟

کوشکی گفت: من از آقای رئیسی می‌پرسم که چرا از مدافعان حرم در دولت استفاده نکردید؟ چرا باید جای آنها در مدیریت کشور خالی باشد. چرا یک مدیر ارشد دولت از بچه‌های مدافع حرم نیست؟ این است که می‌گویم مدیریت دولت انقلابی نیست.

فعال سیاسی اصولگرا: چرا یک مدیر ارشد دولت از بچه‌های مدافع حرم نیست؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ یک سال از عمر دولت می‌گذرد و حالا می‌توان قضاوتی نسبی از آنچه در این یک‌سال رقم خورد ارائه داد؛ اینکه دولت در چه زمینه‌هایی موفق بود و در چه زمینه‌هایی خوب عمل نکرد؟

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «شاید جدی‌ترین نکته مثبت دولت سیزدهم، رویکرد دولت در حوزه سیاست خارجی است؛ به نحوی که برای نخست‌بار بعد از انقلاب شاهد بودیم که سیاستی درست در ارتباط با کشورهای همسایه اتخاذ شد و برقراری ارتباط با آنها به عنوان یکی از سیاست‌های محوری دولت تعیین شد. همچنین عضویت در پیمان شانگهای هم یکی دیگر از دستاوردهای دولت در حوزه سیاست خارجی بود. درست‌ترین رویکرد دولت در همین حوزه سیاست خارجی بود که امروز نتایج مثبت آن را در حوزه اقتصادی هم می‌بینیم».

او ادامه داد: «اما نقدهایی هم به دولت وارد است از جمله آنکه وزرای اقتصادی دولت ضعیف عمل کردند؛ از جمله وزیر صمت، اقتصاد، کشاورزی و کار. هم ضعیف عمل کردند، هم با یکدیگر و با رویکرد رئیس‌جمهور هماهنگ نبودند. در دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش هم تحرک خاصی را شاهد نبودیم و وضعیت به نوعی راکند بود. در این بین وزارت نفت از بقیه وزارتخانه‌های اقتصادی بهتر عمل کرد و توانست با روسیه برای توسعه میادین نفتی و گازی به توافق‌هایی برسد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در کلیت دولت چند آفت بزرگ وجود دارد که یکی از آنها ادامه حضور مدیران باقی‌مانده از دولت قبل در بدنه دولت است و همان‌ها هنوز با رئیس‌جمهور هماهنگ نشده‌اند. آقای رئیسی یک شاخص‌هایی در نظر دارد که مدیران باقی مانده از دولت آقای روحانی اصلا به آن شاخص‌ها باور ندارند و نگاهشان کاملا شبیه روحانی است. این ضعف بزرگی است که باعث کندشدن حرکت دولت می‌شود».

او در پاسخ به اینکه آیا دولت از تمام ظرفیت‌های نیروهای انقلاب استفاده کرد یا خیر، اظهار کرد: «دولت آقای رئیسی بیش از آنکه دولت انقلابی باشد، دولت اصولگرایان است و می‌بینیم افرادی که انقلابی نیستند و صرفا به جناح راست تعلق دارند، مناصب مهم را گرفته‌اند. واقعا شایسته دولتی که بنای روحیه انقلابی دارد این نیست که مثلا افرادی را به عنوان رایزن فرهنگی انقلابی معرفی کند که نه اهل فرهنگ و هنر هستند و حوزه تخصصی خود را می‌شناسند و نه حتی به زبان کشوری که اعزام می‌شوند تسلط دارند. این شکل از انتخاب مدیران و مسئولان درست نیست».

کوشکی در پایان گفت: «ما به تازگی نسلی را دیدیم که هفت سال جنگ سوریه را اداره کرد؛ نسلی متشکل از جوانان با تخصص و انگیزه و میان‌سال‌های با تجربه که همه آنها روحیه واقعا انقلابی داشتند. می‌دانیم که مدیریت در جنگ یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های مدیریت است و کسی که توانسته در جنگ پیچیده‌ای که در سوریه شاهد بودیم، بهترین عملکرد را داشته باشد، حتما در مدیریت داخلی هم می‌تواند مفید باشد اما آیا از آنها در دولت استفاده شد؟ من از آقای رئیسی می‌پرسم که چرا از مدافعان حرم در دولت استفاده نکردید؟ چرا باید جای آنها در مدیریت کشور خالی باشد. چرا یک مدیر ارشد دولت از بچه‌های مدافع حرم نیست؟ این است که می‌گویم مدیریت دولت انقلابی نیست یعنی همین که چنین نیروهای با تخصص و با تعهدی حتی نامشان شنیده نمی‌شود و دایره‌ای محدود دولت را اداره می‌کنند».

اخبار مرتبط:
سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: باید مشخص شود آن طلبه‌ای که در درمانگاه قم عکس گرفته مجوز داشته یا خیر؟
سبحانی‌نیا، فعال اصولگرا: باید مشخص شود آن طلبه‌ای که در درمانگاه قم عکس گرفته مجوز داشته یا خیر؟

یک فعال سیاسی گفت: روحانیت همواره در تبیین مسائل اجتماعی و فرهنگی پیشگام‌ بوده است.

اراکی، عضو مجلس خبرگان: بی‌حجاب ها فضای جامعه را آلوده می‌کنند
اراکی، عضو مجلس خبرگان: بی‌حجاب ها فضای جامعه را آلوده می‌کنند

محسن اراکی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه جلسه اول درس تفسیر خود در ماه رمضان گفت: بی حجابی علنی ظلم به جامعه است. جامعه می خواهد در فضای سالم نفس بکشد. چرا فضای جامعه را آلوده می کنید.

مصطفی معین: دستمزد جراحی قلب کودکان در ایران ارزان‌تر از تعویض روغن و فیلتر ماشین است / صداوسیما خرافه را به‌عنوان طب اسلامی ترویج می‌کند
مصطفی معین: دستمزد جراحی قلب کودکان در ایران ارزان‌تر از تعویض روغن و فیلتر ماشین است / صداوسیما خرافه را به‌عنوان طب اسلامی ترویج می‌کند

دکتر مصطفی معین، رییس سابق سازمان نظام پزشکی در مطلبی با عنوان «سقوط پزشکی ایران در آینده نزدیک» با هشدار درباره وضعیت پزشکی کشور نوشت: ترویج شبه‌علم و خرافه به‌عنوان طب اسلامی و... در صداوسیما و توسط مسئولان و درواقع تحقیر جامعه پزشکی ایران که از بالاترین مقبولیت و اعتماد عمومی برخوردار است و درنتیجه مهاجرت و بلکه فرار سیل‌آسای پزشکان و پرستاران تحت تاثیر بی‌توجهی‌ها، اجحافات و قدرناشناسی‌های فوق.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است