کد خبر : 197304
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - 10:10
دسته‌بندی : سیاسی، اجتماعی
چاپ

اگر جراحی اقتصادی انجام نمی‌شد، انحصار مواد غذایی در دست چهار نفر می‌افتاد

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمام تمرکز و باور بایدن و تیم او این است که ایران را پای میز برجام بکشانند تا از این طریق از ایران امتیاز بگیرند.

اگر جراحی اقتصادی انجام نمی‌شد، انحصار مواد غذایی در دست چهار نفر می‌افتاد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه، در جمع هادیان سیاسی سپاه با تأکید بر اینکه جنگ امروز دشمن یک جنگ ترکیبی است، تصریح کرد: «سابقاً با دو نوع قدرت نرم و سخت رو‌به‌رو بودیم که بعدها قدرت نیمه‌سخت به ادبیات جنگی اضافه و در سال ۲۰۰۵ به قدرت هوشمند تبدیل شد. در سال ۲۰۱۵ نوع جدیدی از جنگ با عنوان هیبریدی یا ترکیبی مطرح شد. امروزه دشمن با جنگ ترکیبی می‌جنگد؛ اما در همه این موارد، جنگ ادراکی پای ثابت است».

وی افزود: «دشمن در بنگاه‌های شایعه‌پراکنی خود تمام تلاش خود را می‌کند تا واقعیت‌ها را دگرگون کند؛ یعنی عشق به ارزش‌های دینی را به نفرت تبدیل و نفرت‌های دینی را به ارزش و عشق تبدیل کند؛ اما آن‌ها از اراده خداوند متعال غافلند. آن‌ها نمی‌دانند که اراده خداوند بر این است که هرگاه موحدان و مؤمنان پای کار باشند و خودشان را در مبارزه با دشمن قرار بدهند، خداوند برکت‌شان می‌دهد و دین خودش را بر سراسر دنیا می‌گستراند».

طائب تأکید کرد: «برای مبارزه باید عوامل شکل‌دهنده روند جهانی را بررسی کنیم. نوع برخورد اذناب داخلی استکبار، رژیم صهیونیستی و آمریکا را با مستضعفان بسنجیم. آمریکا در دوران ترامپ خسارت سنگینی دید. هر چند جمعیت فرودست آمریکا را سر و سامان داد؛ اما شتاب فروپاشی در آمریکا سرعت گرفت. بعد از او هم بایدن تصمیم گرفت هژمونی از دست رفته آمریکا را دوباره زنده کند. برای همین اولویت‌هایش را در چین و روسیه خلاصه کرد و اولویت چهارم خود را ایران قرار داد».

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: «تمام تمرکز و باور بایدن و تیم او این است که ایران را پای میز برجام بکشاند تا از این طریق از ایران امتیاز بگیرد. آن‌ها از این طریق می‌خواهند دوباره منطقه را به دست بگیرند؛ چرا که تنها از این طریق است که می‌توانند امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین کنند و نفت ارزان به دست آورند».

وی با تشریح شکست‌های راهبردی آمریکا در غرب آسیا، گفت: «نتیجه آن برنامه‌ها چه شد؟ آمریکایی‌ها مجبور شدند با خفت از افغانستان بیرون بروند و حاکمیت خود را در عراق تخفیف دهند. در اوکراین هم بعد از فروپاشی شوروی تمام تلاش‌شان را کردند تا این کشور را غربی کنند؛ برای همین اوکراین را خلع سلاح کردند، اما با حمله روسیه به اوکراین و شکست برنامه‌های‌شان دوباره پول و اسلحه خرج کردند تا در مقابل روسیه بایستند. آمریکایی‌ها هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردند که روسیه به اوکراین حمله کند».

طائب اضافه کرد: «زمانی آمریکایی‌ها می‌خواستند با کنترل روسیه بر ما اعمال زور کنند؛ اما امروز روسیه و چین و کشورهای اطراف با ارتباطی که با ایران پیدا کرده‌اند، در مقابل آمریکا ایستاده‌اند و این شکست بزرگی برای آمریکاست».

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به نامه سرگشاده نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق رژیم غاصب صهیونیستی خاطر نشان کرد: «در این نامه نفتالی بنت از جمعیت خاموش رژیم صهیونیستی درخواست می‌کند که وارد میدان شوند و به تل‌آویو کمک کنند. اگر این اتفاق نیفتد، آن دو واقعه‌ای که به نابودی قوم یهود انجامید، دوباره تکرار خواهد شد. اکنون رژیم صهیونیستی دچار دودستگی شده است و این همان نشانه نابودی است. نفتالی بنت از جمعیت خاموش سرزمین‌های اشغالی کمک خواست تا اتحاد صورت بگیرد و الا صهیونیست‌ها ۸۰ سالگی خود را نخواهند دید».

وی با اشاره به اینکه هیچ اقدام صهیونیست‌ها علیه امنیت کشورمان بی‌جواب نخواهد ماند، اظهار داشت: «با وجود اینکه امنیت در داخل سرزمین‌های اشغالی به گونه‌ای بود که اختلاف و ناامنی در آن نفوذ کرده بود، شروع کردند به صورت مخفیانه با ما جنگیدن؛ از جمله در دریا و در سایبری. جواب هم گرفتند. خودشان خوب می‌دانند اگر بخواهند اقدامی ‌کنند، بدون جواب نخواهند ماند».

طائب در خصوص بزرگنمایی صهیونیست‌ها از امنیت نداشتن یهودی‌ها در ترکیه توضیح داد: «چون در رژیم مهاجرت معکوس افزایش یافته بود و مردم به دلیل ترس و ناامنی اقدام به مهاجرت به ترکیه کرده بودند، رژیم در خبرهای رسمی‌بزرگ‌نمایی کرد تا یهودی‌ها به سرزمین‌های اشغالی برگردند».

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به قدرت پهپادی ایران، گفت: «این قدرت ایران را می‌رساند که شخصی، مانند «ژنرال کنت مکنزی» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام می‌گوید، این حجم از شبکه پدافندی را درست کرده‌ایم؛ اما یک پهپاد کوچک و متوسط ایرانی به راحتی از روی این پدافند عبور می‌کند. من مانده‌ام که آیا این پدافند ما با این پیشرفت روزانه می‌تواند در مقابل پهپادهای ساده و ارزان قیمت ایرانی مقاومت کند؟».

وی در خصوص مذاکرات برجام گفت: «متأسفانه هر وقت تیم مذاکره‌کننده ما وارد مذاکره می‌شد، طرف داخلی‌ گرا می‌داد و می‌گفت خزانه خالی است».

طائب درباره جراحی اقتصادی دولت نیز اظهار داشت: «اگر این جراحی اقتصادی اتفاق نمی‌افتاد، اقتصاد ما با مشکل اساسی روبه‌رو می‌شد. شما جنگ اوکراین و روسیه را ببینید. یک جنگ انرژی و غذاست که در حد یک جنگ جهانی پیش‌بینی شده است. اگر این جراحی انجام نمی‌شد، انحصار مواد غذایی در دست چهار نفر می‌افتاد که تیغ به بدنه اقتصاد کشور می‌کشیدند و آن را سلاخی می‌کردند».

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: «توزیع منابع حاصل از این جراحی اقتصادی در بین مردم و شناسایی گروه‌های مستضعف، کمی ‌طول می‌کشد. این شرایط، همان بخش خونریزی اول جراحی است. در این بین مافیاهایی هم هستند که مانع می‌شوند، اما این افراد هم کنار گذاشته می‌شوند. مسئله هدفمندی مسئله کمی ‌نیست. این مسئله از اواخر دولت دهم قرار بود انجام شود؛ اما کسی نتوانسته بود این کار را انجام دهد و این دولت توانست».

وی برنامه‌ریزی‌های دولت در حفظ ذخایر انرژی و غذایی را هوشمندانه توصیف و تصریح کرد: «بحران  انرژی و غذا در جهان جدی است. وقتی کشورها از روسیه درخواست می‌کنند، مرز اوکراین را برای صادرات گندم باز بگذارد، حکایت از این موضوع مهم دارد. از طرفی هم کاهش صادرات انرژی به کشورهای اروپایی، زمستان سختی را برای اروپایی‌ها رقم خواهد زد. با نتیجه‌گیری از این دو اتفاق، به این مهم می‌رسیم که کشور ما در این دوره برنامه‌ریزی دقیقی را پی‌ریزی کرده است که باعث می‌شود مشکلات دیگر کشورها را نداشته باشیم».

طائب با تأکید بر اینکه روابط ما با دیگر کشورها بر مبنای امنیت و منافع ملی است، اظهار داشت: «در موضوع برجام و آمریکا اگر منافع ملی و امنیت ملی ما تأمین شود، پای کار هستیم. اگر روسیه و چین هم بتوانند این دو را حاصل کنند، ما می‌پذیریم. این با سیاست «نه شرقی و نه غربی» و خطوط قرمز ما منافاتی ندارد».

مشاور فرمانده کل سپاه در خصوص دلیل نشست آمریکا با عربستان تصریح کرد: «با اینکه جو بایدن اظهار کرده بود با عربستان نشستی نخواهم داشت؛ اما این بار دیدید که با سعودی‌ها پای یک میز نشستند. این اتفاق به چهار دلیل بود؛

۱ـ منافع داخلی آمریکا و کسب کمک‌های مالی برای انتخابات پیش‌رو،

۲ـ حل اختلافات درون رژیم صهیونیستی،

۳ـ یکپارچه کردن پدافند رژیم صهیونیستی و آمریکا،

۴ـ دعوت عربستان به آتش‌بس در جنگ با یمن؛ چرا که شکست عربستان نزدیک بود».

وی درباره فضاسازی‌های اخیر در مسئله حجاب و گشت ارشاد هم گفت: «دشمن چون در مسائل سیاسی راه به جایی نبرد، به جنگ فرهنگی روی آورد. شروع کردند با تیتر حجاب و گشت ارشاد ناامنی ایجاد کنند. یکی از برنامه‌های آمریکایی‌ها تلاش برای ایجاد ناامنی در اجتماع و ادراک مردم است».

طائب در پایان افزود: «هدف نهایی دشمن ایجاد تردید در سنگر ماست. باید حواس‌مان باشد، در جبهه خودی سؤالات و شبهات را پاسخ بدهیم؛ چرا که جواب ندادن به شبهه موجب می‌شود تحلیل‌های دشمن جای تحلیل‌های ما را بگیرد. محرم بهترین زمان برای اجرای این برنامه است».

اخبار مرتبط:
معاون احمدی نژاد: مشارکت مَردم در انتخابات نشان داد آنها هنوز ناکارآمدی دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند
معاون احمدی نژاد: مشارکت مَردم در انتخابات نشان داد آنها هنوز ناکارآمدی دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند

فروزنده گفت: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای نشان دادند که هنوز ناکارآمدی دولت قبل و خدماتی که طی دو سال و نیم از سوی دولت آقای رئیسی انجام شده را فراموش نکرده‌اند.

مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد
وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد

وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است