کد خبر : 197298
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - 10:01
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

علی دایی: در جوانی استقلالی بودم و الکی نمی‌گویم پرسپولیسی هستم!/علی کریمی بارها باعث خوشحالی‌ام شده

علی دایی را باید مردمی ترین فوتبالیست تاریخ ایران دانست بازیکنی که علاوه بر هنرنمایی در مستطیل سبز و یدک کشیدن آقای گل دنیا در طول سالیان زیادی، در کمک رسانی به هموطنانش نیز کم نگذاشته و مردانگی را به طور کامل ثابت کرده است.

علی دایی: در جوانی استقلالی بودم و الکی نمی‌گویم پرسپولیسی هستم!/علی کریمی بارها باعث خوشحالی‌ام شده

به گزارش سایت خبری مدارا؛ در این سال‌ها که علی دایی به خواست خودش از فوتبال دور شده چهره دیگری از خود را نشان داده است. مردی که به قول خودش سن و سالش بالا رفته و بسیار پخته تر از قبل شده است. ستاره‌ای که با کوچکترین تلنگری داغ میکرد و برافروخته میشد، حالا آرام شده و دیگر نمیخواهد وارد جنگ لفظی شود. او یکی از اولین نفرات در کمک رسانی به مردم کشورش است،چه سیل باشد، چه زلزله و …دایی پیش قدم است و تا جاییکه از دستش بربیاید به هموطنش کمک می‌کند.

هر کسی را تحمل نمی‌کنم

علی دایی دو سال پیش برای آخرین بار با تیم سایپا در فوتبال ایران مربیگری کرد، باشگاهی که با آن مربیگری را در سال ۲۰۰۶ شروع کرد. در آن دوران، سایپا اولین و تنها قهرمانی خود در لیگ برتر ایران را به دست آورد.با این حال، بازگشت دایی به سایپا چندان خوشایند نبود، چون رابطه او با مدیران باشگاه در پایان تیره شد: «فوتبال عشق زندگی من است و من مربیگری را همانطور که عاشق بازی کردن بودم، دوست داشتم. اما من شخصیت و روحیه این را ندارم که بتوانم در فوتبال هر کسی را تحمل کنم. فوتبال بخش بزرگی از زندگی من است اما تمام زندگی من نیست. برای من مهمتر این است که یک فرد آزاد باشم و بتوانم خودم باشم.»

صدای مردم

این روحیه علی دایی برای انتقاد از مسئولان، برخی را عصبانی کرد، اما بر جایگاه اسطوره‌ای او در ایران افزود، جایی که او همچنان به طور گسترده و از سوی عموم مردم یک قهرمان مورد ستایش و تمجید است.با این وجود، ایده دنبال کردن راه ژرژ وه‌آ اسطوره فوتبال لیبریا که تبدیل به رئیس جمهور این کشور شد و خود را از یک مهاجم به یک دولتمرد تبدیل کرد، برای علی دایی جذاب نیست: «هرگز در ایران وارد سیاست نخواهم شد.» دایی با قاطعیت این را می‌گوید: «هیچ شانسی در این زمینه وجود ندارد.» با این حال، او همچنان وظیفه خود می‌داند که از جایگاه پراعتبار خود برای برجسته کردن بی عدالتی در هر جایی که آن را ببیند استفاده کند: «همیشه از سیاست دور بوده ام اما همیشه در کنار مردم کشورم خواهم بود. من فقط یک شخصیت ورزشی نیستم بلکه یک عضو جامعه هستم. اگر ببینم چیزی اشتباه است، اگر مردم رنج ببرند، اگر مشکلاتی وجود داشته باشد، من صحبت خواهم کرد تا صدای مردم شنیده شود. برای من این موضوع بسیار مهم است.»

احمدی نژاد نگفت کریمی را برگردان

۱۷ خرداد سال ۹۳ از قول دایی مطلبی با این عنوان منتشر شد: احمدی نژاد گفت کریمی را به تیم ملی برگردان و کاری کردن تا علی از من بدش بیاید. اما علی دایی که از شنیدن این حرف‌ها از قول خودش حسابی تعجب کرده بود و باور نمی‌کرد در غیابش چنین مصاحبه‌ای از قول او منتشر شده باشد،تاکید کرد: «روحم از این مصاحبه خبر ندارد و در این مدت هیچ صحبتی در این باره نکرده ام و کذب محض است.در این مدت که در ایران نبودم با هیچ شخصی مصاحبه نکردم و متاسفم برای افرادی که دروغ پردازی می‌کنند و از قول افراد دیگر مصاحبه خیالی می‌نویسند.»

ماست نیستم بایستم و حمله به بازیکن تیمم را فقط نگاه کنم

من داشتم به رختکن تیمم می‌رفتم که متوجه شدم سروصدا شده است. رادوشوویچ از پشت حمله کرده بود به سلیمانی، گلزن تیمم که او را بزند. من هم که ماست نیستم بایستم و حمله به بازیکن تیمم را فقط نگاه کنم یا مثل خیلی‌ها در بروم! برگشتم ببینم چرا به بازیکن من حمله شده که متأسفانه ۷، ۸ نفر من را گرفته بودند و اصلاً اتفاق خاصی بین من و گلر پرسپولیس نیفتاد.من نمی‌توانم بی‌رگ و بی‌غیرت باشم. به جایی که با آن قرارداد می‌بندم تعهد دارم و همیشه این موضوع را ثابت کرده‌ام. نانی که می‌خورم، می‌خواهم حلال باشد و بچه‌ام با نان حلال بزرگ شود. در زندگی‌ام نان غیرحلال نیاورده‌ام و مثل خیلی‌ها نیستم که ادا دربیاورم و همه جا بگویم پرسپولیسی هستم ولی وقتی جایی در این تیم ندارم همه جا بنشینم و بگویم امروز می‌بازند یا فردا و برای این تیم سمپاشی کنم. من جزو این دسته از آدم‌ها نیستم و خودم هستم و اهل نمایش نیستم.

کسی که جرات ندارد در فضای مجازی فحاشی می‌کند

هر کسی جرأت دارد بیاید رودررو حرف بزند نه اینکه فحاشی کند و کوچک بودن خودش را ثابت کند. من همیشه از طرفداران واقعی پرسپولیس تعریف کرده‌ام ولی برخی‌ها که جرأت رودررو شدن با من را ندارند در فضای مجازی شروع به فحاشی می‌کنند که اصلاً برایم مهم نیست.

انتخاب اسکوچیچ به هیچ عنوان فوتبالی نبود

تا چند روز قبل قرار بود مربی ایرانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، اما به یک‌باره اسکوچیچ، بعد از یک روز مذاکره انتخاب می‌شود. اگر از تمام اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بپرسید، متوجه خواهید شد که نظر هیچ یک از این عزیزان، روی اسکوچیچ نبوده است. انتخاب اسکوچیچ به هیچ عنوان فوتبالی نبوده است.یکی از اعضای هیئت‌رئیسه با من حضوری صحبت کرد. دو نفر دیگر از اعضای هیئت‌رئیسه هم با من تلفنی صحبت کردند که به احترام این اعضا اسم‌شان را نمی‌آورم.به علی‌نژاد باید بگویم آن آقازاده‌ای را که در انتخابات مربیان تیم ملی دخیل است، هم من به خوبی می‌شناسم، هم شما بهتر او را می‌شناسید و کسانی که راجع به صلاحیت من صحبت می‌کنند را هم من می‌شناسم و هم شما. بگذارید احترام‌ها باقی بماند و اسراری که در دل ما هست، برای همیشه در دل خودمان بماند. من و شما می‌دانیم که قرارداد اسکوچیچ در دفتر چه کسی و با حضور چه کسانی امضا شد.

استقلالی بودم!

در خانه ما فقط برادر بزرگم پرسپولیسی بود و چهار برادر دیگر استقلالی بودیم. از زمانی که به تهران آمدم و فوتبال را شروع کردم دیگر هیچ کدام از تیم‌ها برایم فرقی نداشت. اما از زمانی که به پرسپولیس رفتم، طرفدار این تیم شدم و به این موضوع افتخار می‌کنم. اینکه می‌گویند الان استقلالی هستم به هیچ عنوان درست نیست و من طرفدار پرسپولیس هستم و تیمم را خیلی دوست دارم.

هیچوقت با علی کریمی‌قهر نبودم

هرگز با علی کریمی قهر نبوده‌ام که بخواهم با او آشتی کنم. علی کریمی را دوست دارم چون بارها باعث خوشحالی و افتخار من و مردم ایران شده است. نمی‌دانم این حواشی از کجا در می‌آید.

اخبار مرتبط:
روزهای جهنمی آقای گل لیگ پرتغال / سرمربی پورتو : طارمی نه مصدوم بود و نه محروم، اما از فهرست تیم خط خورد
روزهای جهنمی آقای گل لیگ پرتغال / سرمربی پورتو : طارمی نه مصدوم بود و نه محروم، اما از فهرست تیم خط خورد

مهاجم ایرانی پورتو که مصدومیتی نداشت و در تمرینات اخیرشان نیز حاضر بود، در اقدامی عجیب از سوی سرخیو کونسیسائو از فهرست نفرات تیمش کنار رفت و مقابل ویزلا غایب بود.

عباس جدیدی با شکایت علیرضا دبیر محکوم شد
عباس جدیدی با شکایت علیرضا دبیر محکوم شد

با تأیید دادگاه تجدید نظر، حکم محکومیت قهرمان پیشین کشتی جهان و عنوان‌دار المپیک در پی شکایت رئیس فدراسیون کشتی، قطعی شد.

هادی چوپان فاتح آرنولدکلاسیک انگلیس شد
هادی چوپان فاتح آرنولدکلاسیک انگلیس شد

گرگ پارسی باز هم سامسون را شکست داد و قهرمان شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است