کد خبر : 197178
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - 09:43
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اجتماعی
چاپ

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از رواج خرافات در مجالس عزاداری/ هر چه زمان می‌گذرد، سطحی‌ نگری‌ها و ظاهرسازی‌ها در عزاداری‌ها بیشتر می‌شود

جمهوری اسلامی نوشت: متأسفانه هر چه زمان می‌گذرد، سطحی‌ نگری‌ها و ظاهرسازی‌ها در عزاداری‌ها بیشتر می‌شود و محتوای مجالس و محافل سیر نزولی می‌کند. اگر در دوران حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، نتوانیم به مجالس در خور شأن امام حسین و عزاداری‌های تراز نهضت عاشورا دست یابیم، چه وقت می‌توانیم این هدف را محقق سازیم؟

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از رواج خرافات در مجالس عزاداری/ هر چه زمان می‌گذرد، سطحی‌ نگری‌ها و ظاهرسازی‌ها در عزاداری‌ها بیشتر می‌شود

به گزارس سایت خبری مدارا، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تأسیس نظام جمهوری اسلامی، انتظار این بود که عزاداری‌های حسینی ضمن اینکه با روش سنتی استمرار می‌یابند، همواره با استفاده از امکانات روز و زبان مورد نیاز هر زمان، از نظر محتوای عدالت ‌خواهی غنی‌تر شوند و راه را برای عینی‌تر شدن حق بازتر کنند و قدرت مردم را برای مقابله با باطل افزایش دهند.

این هدف، فقط وقتی تحقق می‌یابد که نگاه به دین، عمقی و معطوف به محتوا و هدف باشد نه سطحی و معطوف به ظواهر. اکتفا کردن به کمیت، تکیه بر خواب و خیال و داستان‌های جعلی، محور قرار دادن خرافات و برخورد ابزاری با مجالس و محافل عزاداری به منظور بهره‌برداری تبلیغاتی از آنها، هرگز نمی‌تواند هدف عدالتخواهی را محقق کند. این روش که متأسفانه اکنون روش غالب در عزاداری‌ها شده و رسانه ملی نیز آن را ترویج می‌کند، نتیجه عکس می‌دهد و راه را برای تحکیم قدرت کسانی که عدالت را سد راه خود می‌دانند هموار می‌کند.

پائین آوردن سطح قیام عاشورا آنگونه که عده‌ای از مداحان انجام می‌دهند و محدود ساختن آن به چند داستان و خواب و خیال آنگونه که روش مشترک بعضی منبری‌های کم‌سواد و مداحان غیرسنتی است، ضایع ساختن فرصت بی‌نظیری است که نهضت عاشورا در اختیار ما پیروان امام حسین علیه‌السلام قرار داده است. از فرصتی که خون شهدای مظلوم کربلا در اختیار ما قرار داده باید برای عمق بخشیدن به درک مردم از دین و شناخت آنها از هدف بهره‌برداری شود.

متأسفانه هر چه زمان می‌گذرد، سطحی‌ نگری‌ها و ظاهرسازی‌ها در عزاداری‌ها بیشتر می‌شود و محتوای مجالس و محافل سیر نزولی می‌کند. اگر در دوران حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، نتوانیم به مجالس در خور شأن امام حسین و عزاداری‌های تراز نهضت عاشورا دست یابیم، چه وقت می‌توانیم این هدف را محقق سازیم؟
تردید نباید کرد که این وضعیت، متناسب با شأن حسینی بودن نیست. حسینی بودن، الزاماتی دارد که عمق بخشیدن به عزاداری‌ها، مبارزه با خرافات، کنار زدن سطحی ‌نگری‌ها، مقابله با ظاهرسازی‌ها، اجتناب از استفاده ابزاری از دین و تلاش برای عدالت‌ محور ساختن محتوای مجالس، ازجمله آنها هستند.

اخبار مرتبط:
صداوسیما: قاتل مهرجویی اعترافاتش را انکار کرد
صداوسیما: قاتل مهرجویی اعترافاتش را انکار کرد

جام جم آنلاین نوشت: کریم طراح این جنایت هولناک است‌.متهمی که درردیف اول فهرست متهمان قراردارد و با حکم دادگاه به قصاص محکوم شده‌است. او در جریان بازجویی‌ها به ارتکاب هر دو قتل اقرار کرده و همه مدارک و اعترافات علیه اوست. حالا منکر همه‌چیز شده و حتی حضورش در محل قتل را هم انکار می‌کند‌.

امیر رئیسیان: توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد
امیر رئیسیان: توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه شده است.

کامبیز نوروزی، حقوقدان: ادعای صدیقی در تاریخ کیفری دنیا سابقه ندارد / شما که نگران اعتقاد جوانان هستی، کل اسناد و مدارک را منتشر کن
کامبیز نوروزی، حقوقدان: ادعای صدیقی در تاریخ کیفری دنیا سابقه ندارد / شما که نگران اعتقاد جوانان هستی، کل اسناد و مدارک را منتشر کن

حقوقدان و کارشناس رسانه در خصوص ماجرایی که برای امام جمعه موقت تهران مطرح شده، نوشت: اگر ادعای صدیقی درست باشد که یک جاعل اراضی وسیع در یکی از بهترین نقاط تهران را به نامشان زده یک جعل استثنایی رخ داده که در تاریخ کیفری دنیا سابقه ندارد

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است