کد خبر : 196860
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - 20:29
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

«سیدحسن نصرالله» حلول سال جدید قمری را تبریک گفت

دبیرکل حزب الله حلول سال جدید قمری را به کشورهای عربی و اسلامی تبریک گفت و آرزو کرد که مسلمانان و به‌ویژه مردم لبنان سال خوبی را در پیش رو داشته باشند.

«سیدحسن نصرالله» حلول سال جدید قمری را تبریک گفت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید حسن نصرالله با بیان اینکه نمی‌توان مقاومت اسلامی و کربلا، عاشورا، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و کسانی را که با آنها در کربلا بودند از هم جدا دانست، گفت: ایثارگری‌ها، مقاومت‌ها، پیروزی‌ها و دستاوردهایی که ما داریم همه به لطف عاشورای امام حسین(ع) است.

وی افزود: مقاومت اسلامی لبنان در طول ۴۰ سال کار، جهاد، صبر، فداکاری، پایداری، پیروزی و دستاوردهایی داشته و ما هر چه داریم از عاشورای امام حسین(ع) است.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: با احیای عاشورا، مسیر ما و مردم با قدرت، نشاط، شور، صبر، استواری، آمادگی، فداکاری، امید و توکل به خدا ادامه یافته است.

نصرالله همچنین حلول سال جدید قمری را به کشورهای عربی و اسلامی تبریک گفت و آرزو کرد که مسلمانان و به‌ویژه مردم لبنان سال خوبی را در پیش رو داشته باشند.

وی همچنین گفت که در چهل سال گذشته یعنی از سال ۱۹۸۲ تاکنون شاهد پیشرفت بسیار خوبی از نظر کمی و کیفی در احیای محرم بودیم.

دبیرکل حزب‌الله افزود: از خداوند منان توفیق را برای همه خواستارم تا با همه امکانات و ظرفیت‌های موجود این مناسبت را هر چه بهتر، مفیدتر و کارآمدتر و مورد رضایت خداوند متعال، احیا کنیم.

نصرالله در پایان گفت: من به صراحت می‌گویم که در روز عاشورا روی مسائل مذهبی و فرهنگی تمرکز می‌کنم و به مسائل سیاسی نمی‌پردازم. اگر در این شب‌ها اتفاق جدیدی بیفتد و لازم باشد در مورد اتفاقی که جای اظهار نظر است، نظر بدهیم، ان شاء الله با هم صحبت می‌کنیم اما اصل مسائل مذهبی و فرهنگی است.

اخبار مرتبط:
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است