کد خبر : 196843
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - 18:18
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

هلال احمر: احتمال وقوع سیل در ۲۱ استان تا دوشنبه هفته آینده وجود دارد/ مردم از رودخانه های کرج و طالقان فاصله بگیرند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر می گوید: برابر پیش‌بینی هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده وقوع بارش‌های شدید و رگبار باران در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، مرکزی و خراسان شمالی پیش‌بینی شده که در پی آن نیز احتمال جاری شدن سیل و سیلاب وجود دارد.

هلال احمر: احتمال وقوع سیل در ۲۱ استان تا دوشنبه هفته آینده وجود دارد/ مردم از رودخانه های کرج و طالقان فاصله بگیرند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهدی ولی پور با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از وقوع بارش‌های رگباری تا روز دوشنبه دهم مرداد ماه، اظهارکرد: برابر پیش‌بینی هواشناسی تا روز دوشنبه هفته آینده وقوع بارش‌های شدید و رگبار باران در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، خوزستان، مرکزی و خراسان شمالی پیش‌بینی شده که در پی آن نیز احتمال جاری شدن سیل و سیلاب وجود دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر عوامل امدادی در تمام این استان‌ها و استان‌های مجاور آنها را به حالت آماده باش درآورده است.

همچنین مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز با اشاره به بارندگی های ۲ روز گذشته استان و بالا آمدن آب رودخانه های کرج و طالقان از مردم و گردشگران خواست به محدوده این رودخانه ها نزدیک نشوند.

 عباسعلی کیخایی گفت : برای پیشگیری از حوادث ناشی از بارندگی ، تیم های حفاظتی شرکت آب منطقه ای استان البرز در حاشیه ۲ رودخانه کرج و طالقان فعال شده که انتظار می رود مردم و گردشگران با این تیم ها همکاری کنند.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر استمرار بارش های تندری در استان البرز از مردم خواست در محدوده رودخانه های دائمی و فصلی استان البرز توقف نکنند و از این مکان ها فاصله بگیرند.

کیخایی با یادآوری این نکته که سیل شامگاه پنجشنبه ششم مردادماه حدود ۴۰ دستگاه خودرو گردشگران را در شهرستان طالقان بلعید ، گفت : بارها از گردشگران خواسته شده در این گونه مکان ها توقف نکنند اما بی توجهی به هشدارها خسارات فراوانی متوجه مردم می کند.

مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز افزود: به منظور تخلیه گل ولای بخشی از آب سدهای کرج و طالقان رها سازی شده که این اقدام بر میزان آب پایین دست رودخانه ها افزوده است.

وی تاکید کرد: طبق پیش بینی ها بارش های تندری تا روز دوشنبه هفته جاری در استان البرز استمرار دارد که در این شرایط توقف در حاشیه رودخانه ها ، مسیل ها و کانال های آب مخاطره آمیز است.

بارش شدید باران طی ۲ روز گذشته سبب خسارت به تعدادی از روستاهای شهرستان طالقان استان البرز و جاری شدن سیلاب در منازل روستائیان شده است.

این بارش ها بنا به پیش بینی هواشناسی تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

اخبار مرتبط:
وقاحت شهردار تهران به رسم تصویر I ببینید
وقاحت شهردار تهران به رسم تصویر I ببینید

این بنر را مدیران زاکانی درست روبه‌روی پارک قیطریه نصب کرده‌اند.

آیت‌الله دوزدوزانی‌: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست / اگر برای آبادانی دین کاری نمی‌کنیم، دین را خرابتر نکنیم
آیت‌الله دوزدوزانی‌: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست / اگر برای آبادانی دین کاری نمی‌کنیم، دین را خرابتر نکنیم

آیت الله دوزدوزانی تبریزی گفت: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست. باید فکر و عمل و خواب و همه چیز او به معنویت مربوط باشد. روحانی برای دنیا حرکت نمی‌کند. روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند.

اخبار ضدو نقیض درباره خودکشی یک پزشک دیگر I بخوانید
اخبار ضدو نقیض درباره خودکشی یک پزشک دیگر I بخوانید

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آن‌ها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است