کد خبر : 196628
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - 00:24
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

واکنش تند رسانه اصولگرا به یادداشت های هسته ای محسن هاشمی

آنچنانکه پیداست، پدر مرحوم آقای محسن هاشمی انتقام کینه‌ای که از سال ۸۴ از احمدی‌نژاد داشت را در سال ۸۸ با تمام توان و با دمیدن به آن آشوب‌ها از کل مردم ایران گرفت و این ملت را وارد روندی کرد که رنج‌های امروز تنها بخشی از اثرات آن است!

واکنش تند رسانه اصولگرا به یادداشت های هسته ای محسن هاشمی

محورهای گزارش «فارس» به یادداشت‌های هسته‌ای جناب محسن هاشمی»:

_ اما یک سوال بسیار مهم در اینجا برقرار می‌ماند و آن اینکه چرا علیرغم سیاست درست، در عمل کار به تحریم‌های امروز کشیده است؟ مزید اطلاع جناب آقای محسن هاشمی، در پاسخ به این مسئله اساسی، مرحوم آیت‌الله هاشمی نه تنها در موضع مدعی و شاکی نمی‌تواند حاضر باشد، بلکه خود متاسفانه یک متهم بسیار بزرگ است.

_ آنچنانکه پیداست، پدر مرحوم آقای محسن هاشمی انتقام کینه‌ای که از سال ۸۴ از احمدی‌نژاد داشت را در سال ۸۸ با تمام توان و با دمیدن به آن آشوب‌ها از کل مردم ایران گرفت و این ملت را وارد روندی کرد که رنج‌های امروز تنها بخشی از اثرات آن است! همچنانکه احمدی‌نژاد نیز برای پیگیری سیاست کودکانه خود علیه بعضی دیگر از دیپلمات‌ها، اقداماتی را در روند مذاکرات هسته‌ای انجام داد که آنهم از جهاتی مخل سیاست کلان نظام بود.

_ متاسفانه ابوی فقید آقای محسن هاشمی، به خاطر رقابت‌های خود در سیاست داخلی، به جای همراه بودن برای پیگیری سیاست اصولی کشور، به بخشی از این کمپین فشار به جمهوری اسلامی تبدیل شد. حال آنکه اگر سیاست‌ورزی غریزی مبتنی بر نفرت از رقبای ۸۴ را کنار می‌گذاشت و بزرگتر و رفیع‌تر می‌اندیشید، احتمالاً الان نتیجه بسیار متفاوت بود و مردم هم اینهمه رنج نمی‌کشیدند. خاصّه آنکه بسیاری از سیاستمداران جناح داخلی فشار به حاکمیت، با این دلخوشی و یا شهامت به این کمپین پیوسته بودند که شخصی چون هاشمی جزو آن بود وگرنه احتمالاً آنها نیز اینهمه در مقابله با منافع ملی پیش نمی‌رفتند!

 _ ضمناً جهت اطلاع آقا محسن، برخی منابع موثق مسئول در پرونده مذاکرات ۵۹۸ نیز گفته‌اند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اثنای این مذاکرات بعضاً به تیم مذاکره‌کننده پیشنهاد می‌کرد اگر عراقی‌ها درباره اروندرود خیلی اصرار داشتند، بدهید برود! یعنی مسئله مورد مناقشه‌ای که مردم ایران ۸ سال برای آن مبارزه کرده و شهدای بسیار زیادی را هم تقدیم کرده بودند، قرار بود با چنین حاتم بخشی آقای هاشمی در پشت میز مذاکره از دست برود!

_ بنابراین آنچنانکه مشاهده می‌شود جهت‌گیری و خروجی حرکت‌های مهم آقای هاشمی در سیاست خارجی غالباً به این نحو بوده که یا اساساً با اعطای آنچه طرف مقابل می‌خواست، مسئله را نه حل، بلکه منحل می‌کرد و یا نتیجه اقدامات بعضاً به شکست‌هایی منتهی می‌شد که به صدور حکم جلب خودش هم می‌انجامید! حال با چنین سابقه‌ای، چرا باید مدعاهای جناب هاشمی را درباره مذاکرات هسته‌ای پذیرفت؟

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است