کد خبر : 196481
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - 11:21
چاپ

رسانه های انقلابی: پشت پرده کمپین محجبه‌های مخالف گشت ارشاد «ضد انقلاب» است

روزنامه همشهری و جوان به راه‌اندازی کمپین محجبه‌ها در مخالفت با گشت ارشاد واکنش نشان دادند.

رسانه های انقلابی: پشت پرده کمپین محجبه‌های مخالف گشت ارشاد «ضد انقلاب» است

به گزارش سایت خبری مدارا،روزنامه همشهری و جوان به راه‌اندازی کمپین محجبه‌ها در مخالفت با گشت ارشاد واکنش نشان دادند.

ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران در یادداشتی به قلم دانیال معمار نوشت:

* کمتر از ۲۴ساعت بعد از کارزار «من محجبه‌ام و مخالف گشت ارشادم» به کارزار «مخالف حجاب اجباری هستیم» رسیده‌اند. مطالبه‌ای که توسط جمعی از اصلاح‌طلبان کلید خورد، با همراهی برخی زنان محجبه ادامه یافت و مورد استقبال براندازان، معاندان و دشمنان قسم‌خورده این کشور قرار گرفت.

* مهم‌ترین سؤال این است: حالا که این کمپین‌ها را داریم چرا مثلا کارزارهای «من با همجنس‌گرایی یا ازدواج سفید موافقم» راه نیفتد؟ چه فرقی دارد؟ اصلا بگویید من با دستگیری دزدان و قاتلان مخالفم، با پشت چراغ‌قرمز در خیابان ایستادن مخالفم، با جداسازی زنان و مردان در سواحل مخالفم، با ممنوعیت فروش مشروبات الکلی و موادمخدر مخالفم.

* حقیقت امر این است که با همان منطقی که می‌توان موافق قانون حجاب نبود،می‌توان همه این قوانین و خطوط قرمز یک کشور اسلامی را به چالش کشید و از یک امر به ظاهر منطقی به بی‌قانونی و بی‌نظمی رسید؛ که مکروه هر جامعه‌ای، اعم از اسلامی و غیراسلامی است.

* اول از حذف گشت‌ارشاد حرف می‌زنند، بعد بلافاصله کارزار مخالفت با قانون حجاب کلید می‌خورد. همان کسانی که سال‌هاست به‌دنبال تحریم مردم ایران هستند خوب می‌دانند که اگر دیوار اول این دومینو فرو بریزد، دیوارهای بعدی مثل آب خوردن روی سر مردم آوار می‌شود. وقتی قانونی را در مسئله‌ای خاص زیرپا گذاشتیم، ساده‌انگاری است که فکر کنیم فقط یک قانون نقض شده است، بلکه یک راهی برای زیر پا گذاشتن باقی قوانین باز شده و این ادامه خواهد داشت. پس خطای عدم‌تشخیص محجبه‌ها، بسیار خطرناک‌تر از نقص برخی از زنان در رعایت حجاب اسلامی است.

 

لایه بیرونی محجبه ها ساده اندیشند

محمدرضا کائینی هم در مطلبی روزنامه اصولگرای جوان نوشت:

* هر طیفی، از جمله محجبه‌ها، یک قشر یا لایه بیرونی دارند. این بخش به لحاظ قدرت اندیشه، درک واقعی از ماوقع و نیز مرزبندی عقیدتی، معمولاً دچار ساده‌اندیشی یا تساهل و نتیجتاً با مخالفان خود بسا نزدیک‌اند!

* فی‌المثل با برخی‌شان که سخن می‌گویید، می‌شنوید: اصلاً چه کسی گفته حجاب واجب است؟، حکم حجاب منحصر به عصر پیامبر بوده، آیه «جلباب» تنها مربوط به زنان پیامبر است! چرا کشورهای عربی، و به خصوص عربستان، گشت حجاب ندارند؟ (که البته تا قبل از بن‌سلمان و تسلط کامل اسرائیل داشتند)، گشت ارشاد فقط تنفر آورده و به حجاب نیفزوده! (گو تنها گشت ارشاد متولی حجاب بوده و ده‌ها نهاد دیگر، مستقیم و غیر مستقیم در این فقره وظیفه ندارند).

* از گشت ارشاد چند فیلم آزاردهنده درآمده، که احساسات جامعه را جریحه‌دار کرده! (گو عملکرد گشت ارشاد، تنها منحصر به آن چند فیلم است،که جنگ روانی تنها آن‌ها را در بوق کرده و اگر پای این تنها مانع رسمی و قانونی درمیان نبود،نیمه برهنگان، برهنگان، همجنس بازان و حامیان رابطه با محارم و حیوانات، تاکنون کارناوال برگزار نکرده بودند و اصلاً مگر خود گشت ارشاد هم، از خطاهایش دفاع می‌کند؟)، به جای گیر دادن به موی زنان، به قیمت مرغ و پنیر بپردازید!… .

* این جماعت ابتدایی‌ترین مسئله را در نیافته‌اند، که ماجرا از اساس فقهی است و هیچ فقیهی فتوا نداده که با چند خطای گشت، اصل آن باطل و منتفی می‌شود، که اگر این طور بود، باید تمامی نهادهای عام المنفعه تعطیل می‌شد و دیگر بگذریم که بانیان این حرکت، «یک دست» ضد انقلاب هستند و در مواردی انحرافات عقیدتی دارند! حقنه کردن این جماعت به عنوان با حجاب به جامعه، در حالی که عملاً با بی حجاب‌ها فرقی ندارند، غیراخلاقی و فریبکارانه است.

اخبار مرتبط:
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

تاجگردون: ۹۰% مردم زیر خط فقر هستند / لایحه عفاف و حجاب اولویت اول تا پنجم مملکت هم نیست
تاجگردون: ۹۰% مردم زیر خط فقر هستند / لایحه عفاف و حجاب اولویت اول تا پنجم مملکت هم نیست

غلامرضا تاجگردون گفت: اولویت کار مجلس باید این باشد که چگونه می‌توان آرای از دست رفته نظام را مجدد به نظام برگرداند. درست یا غلطش را هم کار ندارم اما بالاخره ۶۰ درصد رأی ندادند و در انتخابات شرکت نکردند. این ۶۰ درصد را نباید رها کرد. نمی‌شود بگوییم به حاکمیت حداقلی توجه کنیم و کاری به این ۶۰ درصد نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

یک پاسخ به “رسانه های انقلابی: پشت پرده کمپین محجبه‌های مخالف گشت ارشاد «ضد انقلاب» است”

  1. پینوگیو گفت:

    آیه ۲۷۹ سوره بقره ربا را جنگ با خداوند و رسولش می‌داند.

    حال حکومتی که رباخوارترین سیستم بانکی دنیا را دارد، بیرون بودن موی دختران را در تریبون های نماز جمعه دشمنی با خدا و قرآن تبلیغ می کند.
    چرا؟
    آیا مردم حق ندارند از حاکمان بپرسند چرا رباخواری می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است