کد خبر : 196371
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - 22:50
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

روسیه: ممکن است اوکراین از نقشه جهان محو شود

معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که ممکن است اوکراین از نقشه جهان به دلیل تمام آنچه که رخ داده است، پنهان شود.

روسیه: ممکن است اوکراین  از نقشه جهان محو شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در توئیتی نوشت: اوکراین به عنوان یک کشور در نتیجه تمام آنچه که رخ داده است، ممکن است از نقشه جهان محو شود. علت، اشتباهات آنها است و روسیه مسئول نیست.

مدودف عنوان داشت: بعد از کودتای ۲۰۱۴، اوکراین استقلال خود را از دست داد و تحت سیطره مستقیم غرب قرار گرفت و گمان کرد که ناتو امنیت آن را تضمین می‌کند. در نتیجه همه آنچه که رخ داده است، ممکن است اوکراین مابقی حاکمیت کشور را از دست بدهد و از نقشه جهان محو شود.

وی ادامه داد: در حقیقت، ناتو به تامین امنیت برای اوکراین اهمیت نمی‌دهد، بلکه به رسیدن به مرزهای روسیه از طریق اوکراین اهمیت می‌دهد. همانطور که رهبران اتحادیه اروپا اوکراینی‌ها را مجبور به دادن جانشان به فدای عضویت در اتحادیه اروپا می‌کنند.

مدودف خاطرنشان کرد: ناتو بر خلاف منطق و فطرت سلیم، به نزدیک شدن به مرزهای روسیه ادامه می‌دهد که این مساله تهدید واقعی را برای نزاع جهانی و مرگ تعداد زیادی از انسان‌ها ایجاد می‌کند.

وی گفت که اطمینان دارد مجرمان اوکراینی به دلیل اقدامات شنیعی که علیه مردم اوکراین و روسیه مرتکب شدند، یقیناً محاکمه خواهند شد.

اخبار مرتبط:
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود

رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد

هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد
هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.

نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم
نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم

نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ایران گفت: در سال ۲۰۰۹ که به تهران آمدم در نشستی که برای اقبال برگزار کردید شرکت کردم و ما هم در پنجاب نشست فردوسی را اجرا کردیم و یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است