کد خبر : 196365
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - 15:54
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

کتاب تجارت از/در/ با کانادا رونمایی شد

کتاب تجارت از/در/ با کانادا به نویسندگی «محمد وحیدی راد» با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، اقتصاددانان، تجار و بازرگانان رونمایی شد.

کتاب تجارت از/در/ با کانادا رونمایی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد وحیدی راد مدیر انجمن بازرگانی ایران و کانادا و نویسنده کتاب تجارت از/در/ با کانادا در این مراسم که در خانه هنرمندان برگزار شد گفت: این کتاب بیشتر کاربردی است و تلاش شده تا نیازهای تجارت در کانادا را پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه در نگارش این کتاب ۳ موقعیت در نظر گرفته شده است گفت: موقعیت اول اینگونه فرض شده است که فرد در ایران می‎ ‎باشد و می‎ خواهد در کانادا تجارت کند. در این بخش تنها کالا برای تجارت مدنظر نیست و برخی از خدمات و سرویس‌هایی که در سایر کشورها به عنوان کالا برای تجارت مورد توجه قرار می‎ گیرد بیان شده است.

وحیدی راد ادامه داد: موقعیت دوم کتاب تجارت از/در/ با کاناد مربوط به مجموعه‎ های تجاری می ‎باشد که در کانادا ایجاد شده و مالکین آن در ایران می‎ باشند و از داخل کانادا می‎ خواهند با سایر کشورها تجارت کنند و از کشور کانادا به عنوان سرپل برای صادرات کالا و محصولات خود استفاده می ‎کنند.

وی با بیان موقعیت سوم کتاب تجارت از/در/ با کانادا گفت: موقعیت سوم این کتاب برای افرادی است که می‎خواهند در داخل کانادا با مردم کانادا تجارت کنند.

مدیر انجمن بازرگانی ایران و کانادا گفت: ۳۰ درصد از مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم ‎ها است و ۷۰ درصد مربوط به خود تحریمی و عدم شناخت از نحوه تجارت با سایر کشورها می ‎باشد که در این کتاب سعی شده است به صورت کاربردی به آن پرداخته شود.

مهندس مسعود دانشمند، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در آیین رونمایی از کتاب تجارت از/در/ با کانادا گفت: معیارهای اقتصادی جایگاه خود را از دست داده و تجارت با سیاست گره خورده است.

وی ادامه داد: باید اقتصاد را از سیاست جدا کنیم که اگر این عمل صورت گیرد قطعا منجرب به رشد اقتصادی و برخورداری از سهم بیشتر در تجارت جهانی خواهیم بود.

دانشمند گفت: صاحبان سرمایه می‎ ترسند که وارد اقتصاد شوند و با یک سخنرانی و سخن سیاستمداران سرمایه آنها بر باد رود.

عضو هیئت مدیره اتاق ایران و چین گفت: یکی از اساسی ‎ترین سرمایه ‎های ایران معادن آن است که اگر می ‎خواهیم در این راستا استفاده بیشتر و سهم قابل توجه ‎ای داشته باشیم باید از تکنولوژی روز دنیا و ماشین آلات مدرن استفاده کنیم که یکی از کشورهای پیش رو در این زمینه کانادا می ‎باشد.

وی گفت: یکی دیگر از ظرفیت‎ های کانادا در حوزه تجارت دارو می‎ باشد که داروهای تولید شده توسط این کشور بسیار خوب و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مسعود دانشمند با بیان اینکه ما هیچ ممنوعیت قانونی برای تجارت با کانادا نداریم گفت: ایران ظرفیت ‎های خوبی برای تجارت با کانادا دارد که یکی از این ظرفیت‎ ها محصولات پتروشیمی می ‎باشد که از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

دکترلطفعلی بخشی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در آیین رونمایی از کتاب تجارت از/در/ با کانادا گفت: مجموعه حاضر فرصتی خوبی برای تجار و بازرگانان فراهم کرده است تا با شناخت درست و کامل از شرایط اقتصادی و تجاری کانادا اقدام به فعالیت بازرگانی کنند.

وی گفت: نقش تجارت خارجی در اقتصاد ایران کم است اما ایران نمی ‎تواند اینگونه بماند و باید با سایر کشورها رابطه اقتصادی داشته باشد که یکی از این کشورها کانادا است.

بخشی ادامه داد: گروه زیادی از هموطنان در کانادا هستند که بخشی از آن مربوط به بازرگانان می ‎باشد که تجربه، دانش و ثروت خود را به این کشور برده‎ اند اما بالاخره این افراد ایرانی هستند و در آینده می‎توانند حجم تجارت با کانادا را تقویت کنند که این موضوع برای ایران و کانادا بسیار مفید می ‎باشد.

این اقتصاددان گفت: ایرانیان مقیم کانادا یک ثروت هستند که می‎ توان از این افراد استفاده کرد و اقدام دکتر وحیدی راد در همین راستا و یک وطن دوستی اقتصادی می‎ باشد.

اخبار مرتبط:
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود

فعال اقتصادی درباره چالش‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۳ گفت: بودجه دولت سیاست‌اش روی مسائل مالی است. سیاست‌های مالی دولت نشان می‌دهد که آن‌ها خواهان رفع کسری بودجه از طریق اخذ مالیات‌های گمشده‌اند. البته به نظر من این مالیات‌ها دقیق محاسبه نشده‌اند.

ادعای عجیب وزیر اقتصاد / خاندوزی: با نسلی مواجه‌‌ایم که تمایلی در امر اداره کشور نَدارند
ادعای عجیب وزیر اقتصاد / خاندوزی: با نسلی مواجه‌‌ایم که تمایلی در امر اداره کشور نَدارند

وزیر اقتصادی یادآور شد: ساختارها و نهادسازی‌هایی که در دهه‌های اخیر شکل گرفته باعث شده که عامه مردم کم توجه و بلکه بی تفاوت در موضع دفع قرار بگیرند و در مقابل برای کسانی که بخواهند در عرصه اداره کشور نیز نقش ایفا کنند، دست انداز ایجاد کرده است. امروز ثمره‌اش این شده که با نسل نسبتا وسیعی در جامعه مواجه‌ هستیم که اساسا انگیزه و تمایلی در امر اداره کشور ندارند.

حداقل حقوق کارگران در سال آینده، ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان شد / پیشنهاد جامعه کارگری ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود
حداقل حقوق کارگران در سال آینده، ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان شد / پیشنهاد جامعه کارگری ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود

پس از روز‌ها و ساعت‌ها چانه زنی ۳ گروه نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت نهایتاً در سیصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده، ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. گفتنی است، نمایندگان کارگری در شورای عالی کار به دلیل عدم نظرخواهی از آن‌ها در تعیین اعداد و ارقام به اعتراض جلسه را ترک کردند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است