کد خبر : 196340
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - 12:41
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: یکی از عوامل اصلی ایجاد ناامنی در سوریه، ترکیه است

ابراهیم رضایی گفت: مسئله سوریه محور اصلی نشست آستانه است و امنیت سوریه امنیت یک کشور نیست بلکه امنیت کل منطقه است؛ کما اینکه ناامن شدن سوریه در این سالها به همه کشورهای منطقه هم به نوعی کم و زیاد در ارتباط است.

نماینده مجلس: یکی از عوامل اصلی ایجاد ناامنی در سوریه، ترکیه است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با اهمیت سفر پوتین و اردوغان به تهران گفت:  سفر پوتین و  اردوغان به تهران به طور مجزا دارای اهمیت است و امیدواریم که اهتمام لازم در این کشورها خصوصا در ترکیه در رابطه با مسائل سوریه وجود داشته باشد زیرا ترکیه به عنوان یک عامل اصلی ناامن سازی سوریه است.

وی با بیان این‌ جمله که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد امنیت کامل و حفظ ثبات ارزی سوریه باشیم‌، خاطر نشان کرد: مسئله سوریه محور اصلی نشست آستانه است و امنیت سوریه امنیت یک کشور نیست بلکه امنیت کل منطقه است؛ کما اینکه ناامن شدن سوریه در این سالها به همه کشورهای منطقه هم به نوعی کم و زیاد در ارتباط است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به دیگر اهداف این سفر عنوان‌کرد:  البته این سفر اهداف دیگری هم داشت و بخصوص در حوزه اقتصادی، تشکیل شورای عالی ایران و ترکیه بود که در آنجا مسائل  دو جانبه مورد بررسی قرار می‌گیرد. سفر پوتین هم رویکرد اقتصادی داشت و توسعه روابط با این کشورها که کشورهای همسایه ایران و کشورهای بزرگ و پرجمعیت و کشورهایی با جی دی پی بالا هستند، حتما به نفع ملت ما و کشور ما خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قراردادهای چندین ساله مانند قرار داد ۲۵ساله با چین، با روسیه و ترکیه منعقد خواهد شد؟ گفت: بله،  در سفر سال گذشته آقای رئیسی به مسکو توافق شد که روابط سطح مبادلات تجاری دو کشور از حالت فعلی که ۴ میلیارد دلار است تا ۱۰ میلیارد دلار در فاز اول ارتقاء پیدا کند و البته ظرفیت تا ۲۰ میلیارد دلار هم افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این‌ سوال که روسیه  دنبال نقش آفرینی در مسئله برجام است قطعا در این سفر در مورد برجام صحبت هایی می شود؟ گفت: مسئله برجام در این سفر مطرح شد منتها ما چالش چندانی با روسیه نداریم و چالش اصلی ما با غرب و آمریکا است و روس ها در بین کشورهای ۱+۴ بیشترین همگرایی را در مورد برجام با ما داشتند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است