کد خبر : 196004
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ - 12:25
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

جمعیت همدان ۵درصد اضافه شد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از افزایش پنج درصدی جمعیت شهرستان همدان در سرشماری سال ۱۴۰۰ خبر داد.

جمعیت همدان ۵درصد اضافه شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حمیدرضا حاجی بابایی، پنج‌شنبه ۲۳ تیرماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، اظهار کرد: مردادماه، هیاتی از مسئولان آمار کشور، جمعیت استان را به صورت پایلوت سرشماری خواهند کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به سرشماری سال گذشته شهرستان همدان، تصریح کرد: بر اساس این سرشماری، جمعیت شهرستان همدان از ۶۷۶ هزار نفر به ۷۰۶ هزار نفر رسیده یعنی پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای برنامه‌ریزی دقیق، نیاز به بازنگری در آمار داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: نرخ بیکاری باید به صورت دقیق مشخص شود چون اگر این کار انجام نشود مشکل ما حل نخواهد شد.

حاجی‌بابایی با اشاره به برگزاری جلساتی با هیات دولت، توضیح داد: اقدامات مهمی مانند تکمیل موزه و تپه هگمتانه، ایجاد نمایشگاه دائمی در آرامگاه باباطاهر، پردیس سینمایی همدان، تالار شهر و موزه هنرهای معاصر باید انجام شود.

وی با تاکید بر اهمیت تکمیل راه‌های ارتباطی همدان، خاطرنشان کرد: پروژه مهم تکمیل راه ارتباطی همدان به غار علیصدر، همدان به تویسرکان و راه آهن همدان به ملایر از اولویت‌های استان است که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز بودجه سفر هیات دولت به استان است.

اخبار مرتبط:
امام جمعه اردبیل: در شمال استان بحران آب جدی است
امام جمعه اردبیل: در شمال استان بحران آب جدی است

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با تبیین آثار عدم مدیریت یکپارچه سد و کانال اظهار داشت: در شمال استان بحران آب جدی است هر سال در چنین موسمی که موسم بسیار خاص و محصول در آستانه رسیدگی است مشکل آب درست می‌شود و علت آن این است که وزارت نیرو در یک اشتباه بسیار آشکار مدیریت سد و مدیریت کانال را از هم جدا کرده است.

برادر مهران غفوریان: پدر من ساواکی نبوده / فرد حاضر در ویدیو‌های منتشره را نمی‌شناسم
برادر مهران غفوریان: پدر من ساواکی نبوده / فرد حاضر در ویدیو‌های منتشره را نمی‌شناسم

مهدی غفوریان برادر مهران غفوریان اعلام کرد که پدر او عضو ساواک نبوده است.

۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز باران
۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز باران

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع آب‌گرفتگی در ۶ استان، از امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در این استان‌ها خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است