کد خبر : 195776
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۰ - 12:26
دسته‌بندی : ورزشی، اسلاید
چاپ

خبرگزاری دولت: رفتن اسکوچیچ قطعی است/برانکو، دایی، قلعه نوعی و نکونام گزینه های جانشینی هستند

با قطعی شدن برکناری دراگان اسکوچیچ از سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان، گزینه‌های عجیب هدایت این تیم مشخص شدند.

خبرگزاری دولت: رفتن اسکوچیچ قطعی است/برانکو، دایی، قلعه نوعی و نکونام گزینه های جانشینی هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ برکناری سرمربی کروات تیم ملی فوتبال کشورمان قطعی شده و فدراسیون فوتبال باید سرمربی جدید تیم ملی را هر چه زودتر معرفی کند. از این رو چند گزینه داخلی و خارجی برای هدایت تیم ملی فوتبال مطرح شده که عنوان شدن نام برخی از آن‌ها بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

گزینه خارجی

تنها گزینه خارجی مدنظر فدراسیون فوتبال برانکو ایوانکوویچ است که تجربه حضور در جام جهانی با تیم ملی فوتبال کشورمان را نیز در کارنامه خود دارد. این مربی کروات در حال حاضر سرمربی تیم ملی عمان است و جدایی او از این تیم کمی بعید به نظر می‌رسد. رضا چلنگر مترجم سابق برانکو در تیم ملی نیز روز گذشته در مصاحبه‌ای عنوان کرد که هیچ پیشنهادی به این مربی کروات داده نشده و آمدن او به تیم ملی صحت ندارد. حال باید دید فدراسیون فوتبال به چه دلیلی این مربی را به عنوان گزینه هدایت تیم ملی دنبال می‌کند و چه راهکاری برای جذب او دارد.

به نظر می‌رسد تکذیب های صورت گرفته برای کاهش حاشیه ها است و مذاکرات اولیه با این مربی انجام شده است.

کارلوس کی‌روش که در روزهای اخیر به عنوان نزدیک‌ترین گزینه هدایت تیم ایران مطرح شده بود، هیچ جایی در پروژه تغییر سرمربی تیم ملی ندارد و مطرح شدن نام او یک بازی رسانه‌ای بود.

گزینه‌های ایرانی

گزینه اول هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان علی دایی است که او نیز سابقه هدایت این تیم را در کارنامه خود دارد. دایی که در حال حاضر فعالیتی در فوتبال ندارد، در مدت زمان حضور خود روی نیمکت تیم ملی عملکرد خیلی خوب نداشت و در نهایت بعد از شکست برابر عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ از سمت خود برکنار شد. گفته می‌شود دایی پیشنهاد اولیه فدراسیون فوتبال را قبول نکرده و حضور او در تیم ملی منتفی است.

گزینه دوم ایرانی فدراسیون فوتبال امیر قلعه‌نویی سرمربی فعلی تیم گل‌گهر سیرجان است. او نیز مانند علی دایی یک دوره تجربه سرمربیگری ناموفق در تیم ملی فوتبال را در کارنامه خود دارد. قلعه‌نویی سال ۲۰۰۷ در جام ملت‌های فوتبال آسیا حاضر شد اما نتوانست عنوان خوبی با تیم ملی بدست آورد.

گزینه آخر فدراسیون فوتبال جواد نکونام کاپیتان اسبق و رکورددار بازی در تیم ملی کشورمان است. او در حال حاضر سرمربی فولاد خوزستان است و چندی پیش نیز پیشنهاد هدایت استقلال را نیز رد کرد. این مربی سابقه حضور در کادرفنی کارلوس‌ کی‌روش را نیز در کارنامه خود دارد. نکونام شانس کمی برای هدایت تیم ملی فوتبال را دارد اما گفته می شود او به دلیل پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی هدایت استقلال را نپذیرفته است.

جلسه بررسی سرمربی تیم ملی فوتبال در حال برگزاری است و به نظر می‌رسد در روزهای آینده خبر برکناری اسکوچیچ منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط:
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود
جمشید عدالتیان: اگر وضعیت اقتصادی همین‌طور هَم بماند باید خدا را شکر کنیم / ۴۰ سال است که اقتصاد کشور همین شکلی دارد پیش می‌رود

فعال اقتصادی درباره چالش‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۳ گفت: بودجه دولت سیاست‌اش روی مسائل مالی است. سیاست‌های مالی دولت نشان می‌دهد که آن‌ها خواهان رفع کسری بودجه از طریق اخذ مالیات‌های گمشده‌اند. البته به نظر من این مالیات‌ها دقیق محاسبه نشده‌اند.

امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است

امباپه فوتبالیست‌هایی را که بابت حضور در بازی‌های تیم ملی کشورشان پول دریافت می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد.

خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند
خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند

خانواده آنخل دی‌ماریا، یکی از چهره‌های مطرح فوتبال آرژانتین، از سوی تبهکاران شهر روزاریو، طی پیام مشکوکی تهدید به مرگ شده‌اند! این پیام یک هفته پس از آن منتشر شد که دی‌ماریا، بازیکن فعلی بنفیکا، تایید کرد که می‌خواهد به دوران حرفه‌ای خود در باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی روزاریو سنترال پایان دهد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است