کد خبر : 195214
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - 17:56
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: عربستان باید در رفتار خود با جمهوری اسلامی تجدیدنظر کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی با ایران رابطه ضعیفی دارد که باید در رفتار خود تجدیدنظر کند.

نماینده مجلس: عربستان باید در رفتار خود با جمهوری اسلامی تجدیدنظر کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شهریار حیدری  با اشاره به افزایش سطح تعاملات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه و منطقه، اظهار داشت: دنیای امروز مانند زنجیر به یکدیگر وصل است و کشوری می‌تواند موفق باشد که ارتباط دیپلماتیک و دیپلماسی قوی‌تری داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباط با همسایگان از نگاه اقتصادی، امنیتی و وحدت منطقه برای ما اولویت دارد. ما همیشه باید ارتباط با کشورهای همسایه را در اولویت قرار دهیم که خوشبختانه دولت سیزدهم در این راستا به خوبی عمل کرده و حرکت می‌کند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت سیزدهم از زمانی که آغاز به کار کرده است، اولویت گذاری بسیار خوبی در ارتباط با کشورهای جهان داشته است. سفرهای رئیس جمهور به کشورهای منطقه و همسایه بسیار قابل توجه بوده و تأثیرات خوبی داشته است. سفرهای آینده رئیس جمهور هم با همین نگاه یعنی تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌هایی که با حضور رؤسای جمهور کشورهای مختلف با ایران امضا می‌شود، بسیار مهم است. دولت سیزدهم فقط نگاه به غرب ندارد و ما با همه کشورهایی که با ایران رابطه دوستانه داشته باشند، ارتباط برقرار می‌کنیم. البته اولویت ما ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه است که راهبرد بسیار خوبی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عامل اصلی خنثی‌سازی تحریم‌ها، عامل جغرافیایی است. سرزمین جمهوری اسلامی ایران به جهت دسترسی به آب‌های آزاد و داشتن همسایگان زیاد ظرفیت بسیار خوبی دارد و ایران بعد از چین و روسیه سومین کشور در جهان به لحاظ تعدد همسایگان است.

وی ادامه داد: این شرایط می‌تواند در دور زدن تحریم‌ها مؤثر باشد و عقل، منطق و اصول دیپلماسی حکم می‌کند که ما با کشورهای همسایه که پیوستگی جغرافیایی با ما دارند و همچنین ارتباط دوستانه به لحاظ فرهنگی و اجتماعی و اشتراکات سیاسی، مذهبی و قومی داریم، ارتباط بیشتری داشته باشیم. اولویت گذاری دولت در نگاه به همسایگان تاکنون بسیار خوب بوده است.

حیدری بیان کرد: ما تمایل داریم که نهایت ارتباط خود را با همه کشورهای دنیا داشته باشیم و ما با کشورهای اروپایی هم رابطه خصمانه نداریم اما چند کشور هستند که تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی هستند و رابطه آن‌ها با ایران ضعیف است که عربستان سعودی اینگونه است.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار است که این کشورها در رفتار خود تجدید نظر کنند و با نگاه و رویکردی که جمهوری اسلامی ایران به وحدت منطقه و اصول دیپلماسی و عامل امنیت دارد، بهتر است کشورهای منطقه با یکدیگر همراه باشند و وحدت داشته باشند. اگر اینگونه باشد، قطعاً می‌تواند به امنیت پایدار منطقه کمک کند و کشورهای منطقه نباید به دنبال امنیت شکننده و پوشالی باشند که آمریکا و رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند برای منطقه ما ایجاد خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت گلایه مراجع از رئیسی را سانسور کردند I بخوانید
روزنامه دولت گلایه مراجع از رئیسی را سانسور کردند I بخوانید

در حالی که در دیدار ابراهیم رئیسی با مراجع تقلید، علمای قم از وضعیت گرانی و تورم به شدت گلایه کرده بودند اما در گزارش امروز روزنامه دولت خبری از این گلایه‌ها نیست.

نزدیکان رئیسی بَرنده انتخابات اسفند و اردیبهشت‌ماه؛ قالیباف بازنده!
نزدیکان رئیسی بَرنده انتخابات اسفند و اردیبهشت‌ماه؛ قالیباف بازنده!

با برگزاری دور اول انتخابات مشخص شد که پایگاه قالیباف دیگر مانند گذشته نیست و علاوه بر آنکه او نسبت به چهارسال از یاران کمتری برخوردار است، دیگر حتی نمی‌تواند تعداد نفراتی همسو که از نظر عددی تعیین‌کننده باشند را راهی مجلس کند. شخص خود او هم حتی نتوانست به عنوان نفر اول تهران وارد مجلس شود و بعد از نبویان، ثابتی و رسایی در جایگاه چهارم ایستاد. همین شرایط کافی است تا به یک گزاره مهم برسیم آنکه طیفی در مقابل قالیباف حضور دارد که می‌تواند روند چهارسال پیش رو را برایش ساده نکند.

جلیل محبی خطاب به بیانیه بانک مرکزی درباره موسسه مصاف؛ چرا با پول‌شویی برخورد نمی‌کنید؟
جلیل محبی خطاب به بیانیه بانک مرکزی درباره موسسه مصاف؛ چرا با پول‌شویی برخورد نمی‌کنید؟

جلیل محبی نوشت: جناب اقای فرزین ریاست محترم بانک مرکزی، بجای برخورد با افرادی که در بانک‌ها با هیات تحقیق و‌تفحص بانک‌ها همکاری کرده اند باید با افرادی که وظایف خود را در زمینه پول‌شویی انجام نداده اند برخورد کنید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است